Θέμα Καννών... στην κυπριακή Βουλή

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 1.9.2014

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

Το κόστος αλλά και την αναγκαιότητα της παρουσίας της Κύπρου στο Φεστιβάλ των Καννών θίγει με δύο ερωτήσεις του προς το υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ο βουλευτής του Κινήματος των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης.


Στις ερωτήσεις του, ο κ. Περδίκης αναρωτιέται γιατί δόθηκε κονδύλι ύψους 22.300 ευρώ για τη συμμετοχή της Κύπρου στο τμήμα Μάρκετ των Καννών, εκεί δηλαδή όπου προωθούνται ταινίες αλλά και οι ίδιες οι χώρες ως ιδανικοί προορισμοί για γυρίσματα.


Ο κ. Περδίκης θίγει θέμα σχετικά με το ημερήσιο επίδομα του λειτουργού των Πολιτιστικών υπηρεσιών, ύψους 330 ευρώ, το οποίο ξεπερνά τα 204 ευρώ (διαμονή, διατροφή) που έχουν καθοριστεί για υπηρεσιακά ταξίδια των δημοσίων υπαλλήλων.


Διερωτάται, επίσης, κατά πόσο τα χρήματα που δόθηκαν για την παρουσία ενός λειτουργού (του Διομήδη Νικήτα) για έντεκα μέρες και της ανώτερης μορφωτικής λειτουργού Έλενας Χριστοδουλίδου για πέντε μέρες στις Κάννες, θα ήταν πιο σωστό να δοθούν στους ίδιους τους κινηματογραφιστές για τη στήριξή τους.


Στις 19 Αυγούστου, ο κ. Περδίκης εισέπραξε μια κατατοπιστική [και σε έντονο ύφος] απάντηση από τον διευθυντή των Πολιτιστικών υπηρεσιών Παύλο Παρασκευά.


Το κόστος


Στην απάντησή του, ο κ. Παρασκευάς διευκρινίζει αρχικά πως το κόστος της συμμετοχής της Κύπρου ανήλθε τελικά στα 14.200 και όχι στα 22.300 ευρώ, όπως ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 8.170 ευρώ.


Ο κ. Παρασκευάς σημειώνει χαρακτηριστικά πως το κόστος αυτό «είναι το μικρότερο δυνατό που μπορεί να διατεθεί για την παρουσία της χώρας μας στο μεγάλο αυτό καλλιτεχνικό και εμπορικό γεγονός».


Η Κύπρος συμμετέχει στο Μάρκετ των Καννών από το 2010 -με μια απουσία το 2013, όταν το υπουργείο Οικονομικών δεν ενέκρινε τη συμμετοχή της χώρας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης- με ένα μικρό περίπτερο εντός του κοινού περιπτέρου των Νοτιοευρωπαϊκών χωρών της Μεσογείου με άλλες επτά χώρες: το Μαυροβούνιο, τη Σερβία, τη FYROM, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βουλγαρία και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη [το περίπτερο ονομάζεται SEE Pavilion].


«Το ποσό των 14.200 ευρώ είναι μια παρωνυχίδα μπροστά στα ποσά που διαθέτουν άλλες χώρες για την προώθηση και προβολή τους ως χώρου πολιτισμού, φιλικού και φιλόξενου για γυρίσματα», σημειώνει ο κ. Παρασκευάς.


Συγκεκριμένα, ο διευθυντής των ΠΥ αναφέρει ότι ο ένας λειτουργός που εργάζεται στο περίπτερο της Κύπρου, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ για έντεκα μέρες (άλλες χώρες διαθέτουν τουλάχιστον τρεις λειτουργούς), έχει το χαμηλότερο δυνατό κόστος υπό τις περιστάσεις, με διαμονή σε ξενοδοχείο 2 αστέρων.


Μάλιστα, στην προσπάθεια να εξοικονομήσουν πόρους «βόλεψαν» Κύπριο παραγωγό στο ίδιο δωμάτιο με τον λειτουργό, για τη μείωση του κόστους του ξενοδοχείου!


Όσο για την πενθήμερη διαμονή της ανώτερης μορφωτικής λειτουργού Έλενας Χριστοδουλίδου στις Κάννες, η οποία είναι υπεύθυνη για τον τομέα του κινηματογράφου, «οι πτήσεις της ήταν νυχτερινές προκειμένου να μειωθεί το κόστος και το ξενοδοχείο ήταν 2 αστέρων με την πιο χαμηλή δυνατή τιμή».


Το ποσό που χρησιμοποιείται για τη συμμετοχή της Κύπρου στις Κάννες δεν αποτελεί ξεχωριστό κονδύλι αλλά αφαιρείται από το κονδύλι για την παραγωγή και ενίσχυση κινηματογραφικών ταινιών.



Περί αναγκαιότητας


Με συνημμένες στην απάντησή του έξι επιστολές από παραγωγούς, σκηνοθέτες και την ίδια την Ένωση Σκηνοθετών Κύπρου, οι οποίοι δηλώνουν πόσο σημαντική είναι για την κινηματογραφική κοινότητα η παρουσία της Κύπρου στο τμήμα Μάρκετ του Φεστιβάλ των Καννών, ο κ. Παρασκευάς απαντά σχετικά με την αναγκαιότητα αυτής της παρουσίας.


Στο φετινό Μάρκετ προωθήθηκαν οι ταινίες Immortalizer του Μάριου Πιπερίδη, Νανούρισμα της Πεταλούδας της Τώνιας Μισιαλή, Committed της Στελάνας Κληρή, Οικόπεδο 12 του Κυριάκου Τοφαρίδη και ταινίες σε μεταπαραγωγή και παραγωγή αυτήν την περίοδο. Στο ίδιο πλαίσιο, η Κύπρος διαφημίζεται ως ιδανικός προορισμός για γυρίσματα με ειδικά έντυπα και την προβολή του Filming In Cyprus. Επιπλέον, από τη συμμετοχή της Κύπρου στο Μάρκετ προέκυψαν συμπαραγωγές με χώρες όπως η Βουλγαρία για την ταινία του Ανδρέα Πάντζη «Η χαρά και η θλίψη του σώματος» και η Σερβία για την ταινία της Χριστίνας Χατζηχαραλάμπους Loveless Zoritsa και την ταινία Bourek σε παραγωγή της κυπριακής εταιρείας Filmworks.


Αναφορές στον Τύπο


Στο μεταξύ, το γεγονός ότι η επίτροπος Πολιτισμού Ανδρούλα Βασιλείου είχε συνεχή παρουσία στο κυπριακό περίπτερο σήμαινε πολλές αναφορές στα ΜΜΕ, αφού οι επαφές της Ευρωπαίας επιτρόπου στο Φεστιβάλ των Καννών καταγράφονται. Αναφορά για την Κύπρο έγινε και στο επίσημο περιοδικό των Καννών, Marche du film, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Μετά από έναν χρόνο απουσίας, η Κύπρος επιστρέφει».


see_pavilion_cannes1
Το SEE Pavilion [South-East European Pavilion] στο οποίο φέτος συμμετείχε με ένα μικρό περίπτερο και η Κύπρος.


see_pavilion_cannes4
Η Επίτροπος Βασιλείου, θερμή υποστηρικτής του προγράμματος MEDIA οπτικοακουστικών μέσων στην Ευρώπη, κατά την επίσκεψή της στο SEE Pavilion, στη διάρκεια του φεστιβάλ των Καννών.


ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ