Σύγχρονες φωτογραφικές πρακτικές στο NiMAC

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 8.1.2016

Το Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Πιερίδη εγκαινιάζει από το 2016 ένα νέο εκθεσιακό και εκδοτικό πρόγραμμα με τον γενικό τίτλο Σύγχρονες Φωτογραφικές Πρακτικές στο NiMAC.


Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού θα παρουσιάζεται περιοδικά η έρευνα και η εργασία σύγχρονων φωτογράφων από την Κύπρο και το εξωτερικό. Το πρόγραμμα επιμελείται ο Γιάννης Τουμαζής.


Το καινούργιο αυτό πρόγραμμα εγκαινιάζει ο φωτογράφος Νίκος Φιλίππου με την έκθεση Sharqi, η οποία συνοδεύεται από αντίστοιχη έκδοση. Η έκθεση και η έκδοση Sharqi –ο Σιρόκος στα αραβικά– αποτελείται από 27 αυτόματες φωτογραφίες κυπριακών τοπίων, τα οποία έχουν καταγραφεί σε μια περίοδο τριών χρόνων.


Οι φωτογραφίες δείχνουν χαρακτηριστικά του κυπριακού τοπίου, τα οποία «απουσιάζουν» από τη συλλογική μας οπτική καταγραφή: ένα στεγνό, ξηρό τοπίο, σχεδόν μετά-αποκαλυπτικό, «διακοσμημένο» με κάκτους, ερπετά, φοινικόδεντρα, κόκκινες λίμνες, βιομηχανικά και μεταλλευτικά κατάλοιπα, καθώς και καλλωπιστικά αντικείμενα, όπως ψεύτικα αγρινά, αετούς και κλασσικούς κίονες.


Παρά τη σκληρότητά του, το τοπίο αυτό είναι γνώριμο. Και παρόλο που οι εικόνες απεικονίζουν το «άλλο» κυπριακό τοπίο είναι ελκυστικές: σαν Φάτα Μοργκάνα είναι σχεδόν απόκοσμες, σαν οπτασίες,. αλλά πάλι σαν Φάτα Μοργκάνα είναι σαγηνευτικές και μαγευτικές.


Ο Σιρόκος, ο άνεμος που φέρνει από τη Σαχάρα τη σκόνη που συχνά καλύπτει την Κύπρο, χρησιμοποιείται εδώ μεταφορικά για τις πολιτισμικές επιρροές και τα ρεύματα από την περιοχή που αέναα εμπλουτίζουν την κυπριακή κουλτούρα.


Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για να απαθανατιστούν αυτές οι εικόνες –μια παλιά φωτογραφική μηχανή Polaroid SX70– αποδείχθηκε κατάλληλη, καθώς τα χρωματικά ατυχήματα που προέκυψαν από τη χρήση του νέου και μάλλον πειραματικού φιλμ Impossible Project πρόσθεσαν ένα επιπλέον στρώμα σουρεαλισμού στον τόπο.


Red Lake


Scull

Ο Νίκος Φιλίππου είναι φωτογράφος με έντονο ενδιαφέρον για την κυπριακή παράδοση, την τοπογραφία και τoν υλικό πολιτισμό. Συμμετείχε σε πολλές εκθέσεις στην Κύπρο και το εξωτερικό. Το 2010 υπήρξε ένας από τους επιμελητές της έκθεσης Re-envisioning Cyprus, καθώς και της ομώνυμης έκδοσης. Το 2012 συμμετείχε στην έκθεση Sense of Place: European Landscape Photography στο BOZAR των Βρυξελλών, καθώς και στην έκθεση στης Μαρουδιάς, στα πλαίσια του προγράμματος σύγχρονης τέχνης Terra Mediterranea-In Crisis που οργάνωσε το NiMAC. Το 2015 το βιβλίο του Coffee House Embellishments παρουσιάστηκε στην έκθεση The PhotoBook Exhibition στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα. Είναι επίσης ένας από τους επιμελητές του τόμου Photography and Cyprus: Time, Place, Identity. Τα κείμενά του για τη φωτογραφία και τον λαϊκό πολιτισμό έχουν εκδοθεί σε επιστημονικά περιοδικά, περιοδικά τέχνης και συλλογικούς τόμους. Διδάσκει στο Τμήμα Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.


+ Τα εγκαίνια της έκθεσης και η παρουσίαση της έκδοσης θα γίνουν την Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2016, στις 20:00, στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας (NiMAC) και η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 12 Μαρτίου. Το Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας [Παλιά Ηλεκτρική] βρίσκεται στην οδό Παλιάς Ηλεκτρικής 19 στην Παλιά Λευκωσία και θα παραμένει ανοικτό Τρίτη - Σάββατο, 10:00-21:00. Για περισσότερες πληροφορίες: 22797400 / info@nimac.org.cy / www.nimac.org.cy

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ