Εκατό χρόνια μετά, ανακάλυψαν ότι πίνακας του Μποτιτσέλι είναι αυθεντικός

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 28.3.2019

Αυθεντικός και όχι αντίγραφο, είναι ένας πίνακας του Μποτιτσέλι, που αποτελεί εδώ και 100 χρόνια μέρος λονδρέζικης ιδιωτικής συλλογής έργων τέχνης.


Οι ειδικοί διαπίστωσαν την αυθεντικότητα του πίνακα «Η Παναγία με το Ρόδι» του μαέστρου της Αναγέννησης, κατά τη διάρκεια εκτεταμένης συντήρησης. Μέχρι τώρα, όλοι πίστευαν ότι αποτελεί αντίγραφο του διάσημου πίνακα του 15ου αιώνα, που εκτίθεται στο Ούφιτσι της Φλωρεντίας, το οποίο είχε ζωγραφίσει κάποιος άγνωστος.

Μόλις όμως, οι συντηρητές της English Heritage, της υπηρεσίας προστασίας των μνημείων της Αγγλίας, αφαίρεσαν ένα παχύ στρώμα κίτρινο βερνίκι από την επιφάνειά του, μπόρεσαν να μελετήσουν κάθε του λεπτομέρεια και να αποφανθούν ότι πρόκειται για δουλειά του Μποτιτσέλι.

Οι ειδικοί χρησιμοποίησαν ακτίνες Χ, υπέρυθρες ακτίνες και προηγμένες μεθόδους ανάλυσης των έντονων μπλε, κόκκινων και χρυσών αποχρώσεων.

botticelli-1


Η Ρέιτσελ Τέρνμπουλ, υπεύθυνη συντήρησης στην υπηρεσία, συνεργάστηκε με ειδικούς στην Εθνική Πινακοθήκη και το Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου στο Λονδίνο. «Μπορούμε επιτέλους να επιβεβαιώσουμε ότι η «Παναγία με το Ρόδι» προέρχεται από το εργαστήριο του ζωγράφου Σάντρο Μποτιτσέλι στη Φλωρεντία», όπως αναφέρει η Telegraph.

«Για πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια, μπορέσαμε να εξετάσουμε λεπτομερώς και να συντηρήσουμε τον πίνακα. Παρατήρησα αμέσως ότι ο πίνακας είχε μεγάλες ομοιότητες με το εργαστήριο του ίδιου του Μποτιτσέλι. Στυλιστικά, έμοιαζε πάρα πολύ για να είναι αντίγραφο. Η χρονική περίοδος ήταν η σωστή, τεχνικά ήταν άψογος και είχε ζωγραφιστεί πάνω σε ένα υλικό που χρησιμοποιούνταν συχνά τότε. Οταν αφαιρέσαμε το κίτρινο βερνίκι, που έκρυβε την ποιότητα του πίνακα, είδαμε το αρχικό σχέδιο και τις τελικές αλλαγές πάνω του, κάτι που πολύ ασυνήθιστο για αντίγραφο», λέει η Τέρνμπουλ.

«Ο Μποτιτσέλι, όπως και άλλοι ζωγράφοι της εποχής του στη Φλωρεντία, δημιουργούσε και πωλούσε αντίγραφα των δημοφιλέστερων έργων του, σε χαμηλότερες τιμές», εξηγεί στο BBC ο Παύλος Ιωαννίδης, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ.

«Μόνο πρόσφατα, χάρη στις προηγμένες μεθόδους εξέτασης, μπορούμε να διαπιστώσουμε ποια είναι δημιουργίες του ίδιου του ζωγράφου και ποια αντίγραφα από άλλους».

botticelli-4


Ο πίνακας του 1487, με την Παναγία, τον μικρό Χριστό και τέσσερις αγγέλους, αγοράστηκε από τον μεγιστάνα των διαμαντιών Τζούλιους Γουέρνερ, το 1897 και προστέθηκε στα 700 έργα της συλλογής που εκτίθεται στη βίλα Ρέιντζερ στο Γκρίνουιτς, έξω από το Λονδίνο. Ο πίνακας θα επιστρέψει στη βίλα Ρέιντζερ την ερχόμενη Δευτέρα.

Πηγη: protagon.gr

 

 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ