ΠΑΜΤ: Προτάσεις και συζήτηση στη Βουλή την ερχόμενη Τετάρτη

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 26.8.2019

Θετική υπήρξε η απάντηση του Συνδέσμου Γονέων του Προγράμματος Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων, στην πρόταση του Υπουργού Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη, για επιστροφή του Προγράμματος στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ).


Όπως είχε γράψει ο «Π» σε δημοσίευμα στις 14 Αυγούστου, ο Υπουργός πρότεινε την ενσωμάτωση του ΠΑΜΤ στα Μουσικά Σχολεία, ανταποκρινόμενος στο αίτημα του Συνδέσμου να επιστρέψει το ΠΑΜΤ υπό τη διαχείριση του ΥΠΠΑΝ. Κι αυτό, γιατί βρέθηκε σε αντιπαράθεση με το Πανεπιστήμιο Κύπρου, υπό τη στέγη του οποίου βρίσκεται σήμερα.

Στις 22 Αυγούστου ο Σύνδεσμος με επιστολή του στον Υπουργό αποδέχτηκε την πρότασή του για επαναφορά του ΠΑΜΤ στο ΥΠΠΑΝ, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «είμαστε σίγουροι ότι δίνοντας την ευκαιρία στο Πρόγραμμα να διατηρήσει τον χαρακτήρα του και την ταυτότητά του στον τρόπο λειτουργίας του, ακόμα και στην περίπτωση αυτή όπου θα υπάγεται στο θεσμό των Μουσικών Σχολείων, είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή μπροστά από όλες τις επιλογές που υπάρχουν ενώπιόν μας.»

EPISTOLI
Με την επιστροφή του στο ΥΠΠΑΝ, το Πρόγραμμα θα στεγάζεται στη Σχολή Τυφλών, διευθύντρια της οποίας είναι η Πελαγία Καρπασίτη και πρόεδρος του Συνδέσμου Γονέων του ΠΑΜΤ.

Νέα αντιπαράθεση

Στο μεταξύ, δημοσίευμα του «Φ» την Παρασκευή 23 Αυγούστου, το οποίο χαρακτήριζε ως «περίεργη παρέμβαση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου» την πρόταση του Κώστα Χαμπιαούρη για το ΠΑΜΤ, προκάλεσε την αντίδραση του Συνδέσμου Γονέων του ΠΑΜΤ. Απαντώντας στο δημοσίευμα, ο Σύνδεσμος παρέχει πλήρη στήριξη στον Υπουργό, κάνει λόγο για σκοπιμότητες και ανοίγει εκ νέου μέτωπο με το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Σε μακροσκελή ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος αναφέρει ως το μεγάλο παράπονο του το γεγονός ότι το ΠΚ «συμπεριφέρθηκε αλαζονικά κι εγωιστικά, διαγράφοντας τη 12χρονη ιστορία του ΠΑΜΤ και τα αποτελέσματά του.»

Την ερχόμενη Τετάρτη, το θέμα του ΠΑΜΤ θα συζητηθεί στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και σ’ αυτήν κλήθηκαν να παραστούν ο Υπουργός, η αναπλ. Διευθύντρια του ΥΠΠΑΝ, ο Πρύτανης του ΠΚ και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Γονέων.

ΑΥΤΟΥΣΙΑ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΓΟΝΕΩΝ, ΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΤ: 

Δυστυχώς, εξαιτίας και πάλι των γνωστών σκοπιμοτήτων, τις οποίες καταγγέλλουμε συνεχώς εδώ και πολλούς μήνες, ο βιασμός του δικαιώματος των παιδιών μας να συνεχίσουν να έχουν κανονικά την εκπαίδευσή τους συνεχίζεται απρόσκοπτα. Πέρα από τα παιδιά μας κι εμάς, θύμα αυτή τη φορά είναι και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού. Ο οποίος, ανταποκρινόμενος στις παρακλήσεις μας να επανέλθει το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Μουσικών Ταλέντων (ΠΑΜΤ) στο ΥΠΠΑΝ, πρότεινε διάφορες συμβιβαστικές λύσεις στο πλαίσιο της νομιμότητας αλλά και της προστασίας των συμφερόντων των παιδιών.

Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα [σ.σ. Παρασκευή 23 Αυγούστου], επιθυμούμε να επισημάνουμε ότι ο Σύνδεσμός μας διαμαρτυρήθηκε έντονα μήνες πριν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επιλογής του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΠΑΜΤ από το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Και διαμαρτυρήθηκε τόσο δημόσια όσο και με επιστολές προς πολλούς αποδέκτες (Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Υπουργό Παιδείας, Υπουργικό Συμβούλιο, Συμβούλιο Πανεπιστημίου Κύπρου, Επίτροπο για την Προστασία των Δκαιωμάτων του Παιδιού, Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, Γενικό Ελεγκτή, Γενικό Εισαγγελέα), καταγγέλλοντας παράλληλα τις μεθοδευμένες προσπάθειες του Πανεπιστημίου Κύπρου (ΠΚ) να αλλοιώσει ΕΝΤΕΛΩΣ το χαρακτήρα, τη φιλοσοφία, τη μέθοδο και τεχνική που διδάσκεται στο ΠΑΜΤ.

Με πολλή αγωνία κι απόγνωση εμείς οι γονείς προειδοποιήσαμε για την επερχόμενη καταστροφή όσων με κόπους τα παιδιά μας έχτισαν μέσω του ΠΑΜΤ όλα αυτά τα χρόνια, για να μπορούν να ελπίζουν σε ένα μέλλον στο δύσκολο και πολύ ανταγωνιστικό, παγκόσμια, πεδίο του performing. Ως γονείς αιτηθήκαμε σε όλους τους τόνους να σταματήσουν οι διαδικασίες πρόσληψης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, έχοντας διαπιστώσει ότι για το ΠΚ είναι ένας ρόλος που θα ήταν κι αρκετό να τον αναλάβει ένας μαέστρος κι όχι κάποιος εξειδικευμένος παιδαγωγός «με πολύχρονη εμπειρία στη διδασκαλία εγχόρδων κι αποδεδειγμένα αποτελέσματα» όπως ήταν κι οι όροι εντολής του Υπουργικού Συμβουλίου το 2007 για το Πρόγραμμα.

Είναι πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ακόμα κι αυτοί οι «επιφανείς μουσικοί από το εξωτερικό» που δεν έχουμε ιδέα ποιοι είναι (ποια είναι άραγε η άποψη του Γενικού Ελεγκτή για τους επιφανείς μουσικούς και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε;), οι οποίοι παρουσιάζονται ως «ειδικοί για προγράμματα ανάπτυξης μουσικών ταλέντων» θα συμφωνούσαν ότι είναι καταστροφικό στον τομέα του performing να αλλάξεις τεχνική και μέθοδο σ’ ένα παιδί που τη διδάσκεται χρόνια, πόσο μάλλον υπεύθυνος για τη διδασκαλία του να είναι κάποιος που δεν είναι καν ειδικός στο θέμα.

Το μεγάλο παράπονο του Συνδέσμου μας με το ΠΚ είναι ότι συμπεριφέρθηκε αλαζονικά κι εγωιστικά, διαγράφοντας τη 12χρονη ιστορία του ΠΑΜΤ και τα αποτελέσματά του. Συμπεριφέρθηκε σαν να αναδιοργάνωνε το ΠΑΜΤ από την αρχή, βάζοντας δικούς του όρους σ’ ένα αντικείμενο που όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Πρύτανης, τούς είναι παντελώς άγνωστο. Διέγραψαν έτσι τους όρους εντολής της Πολιτείας όταν το 2007 αποφάσιζε τη δημιουργία του ΠΑΜΤ και περιέγραφε το προφίλ τόσο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή όσο και το αποτέλεσμα του εγχειρήματος.

Μέσα στην απελπισία μας και στην προσπάθειά μας να περισώσουμε το ΠΑΜΤ, απευθυνθήκαμε στον Υπουργό Παιδείας ζητώντας να επιστρέψει το Πρόγραμμα στο Υπουργείο, εφόσον το ΠΚ δεν τήρησε καμία από τις υποσχέσεις που είχε δώσει το 2018. Τότε γινόταν λόγος για «ομαλή μετάβαση του ΠΑΜΤ στο ΠΚ, με πλήρη σεβασμό στη φιλοσοφία που το διέπει, στον τρόπο που λειτουργεί και στη μέθοδο και τεχνική που καθιέρωσε από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του ο εμπνευστής του, Καθηγητής Ματθαίος Καριόλου». Κι εμείς συμφωνούμε και επιμένουμε ότι ο Καθηγητής Καριόλου, ο μόνος Κύπριος Καθηγητής Πανεπιστημίου στο Βιολί με 40 χρόνια διδασκαλίας σε παιδιά από 3 χρόνων μέχρι μεταπτυχιακό επίπεδο, θα ήταν και ο κατ’εξοχήν αρμόδιος να αποφασίσει ποιος θα ήταν ο συνεχιστής της Σχολής που εκείνος δημιούργησε.

Μέσα σ’ όλο αυτόν τον κυκεώνα, ο έντιμος Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, ανέλαβε να δώσει λύσεις στο πρόβλημα που παρουσιάστηκε, σεβόμενος τόσο την αγωνία των γονιών όσο και το συμφέρον των παιδιών. Δεν παρενέβη καθόλου «περίεργα». Ζήτησε χρόνο για να μπορέσει να εξασφαλίσει το νόμιμο όλων των ενεργειών του και μας καθησύχασε ότι όλες του οι προσπάθειες θα ήταν για το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών μας. Τον ευχαριστούμε θερμά, τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας, για όλο το χρόνο που διέθεσε και για τις προσπάθειές του να βρει λύση.

Η ιδέα να λειτουργεί το ΠΑΜΤ κάτω από την εποπτεία των Μουσικών Σχολείων δεν μας βρίσκει αντίθετους, φτάνει να διατηρήσει το χαρακτήρα και την ταυτότητά του. Είμαστε σίγουροι ότι οι παραπέρα ενέργειες του Υπουργείου θα διασφαλίσουν όλες τις πτυχές της απρόσκοπτης λειτουργίας του προγράμματος σεβόμενο τη φιλοσοφία του.

Όσο για το αν εκτίθεται η Κύπρος στους ξένους επιφανείς, δεν θεωρούμε καν σκόπιμο να το σχολιάσουμε γνωρίζοντας ότι το ίδιο το ΠΑΜΤ σε όλη του τη 13χρονη πορεία κέρδισε πολλές φορές το θαυμασμό και την αναγνώριση όχι μόνο προσωπικοτήτων διεθνούς εμβέλειας αλλά ακόμα και θρύλων της μουσικής, όπως η Martha Argerich και ο Ivry Gitlis οι οποίοι και θέλησαν να γίνουν οι Μέντορές του.

ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ