Υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου Charles Olivieri-Munroe, η συναυλία δίνει πλατφόρμα σε δύο εξαιρετικά ταλαντούχους νέους πιανίστες, τους φιναλίστ του Διαγωνισμού Κοντσέρτου. Με το πέρας της συναυλίας θα ανακοινωθεί ο νικητής του διαγωνισμού.
Οι νεαροί πιανίστες θα ερμηνεύσουν τα θεσπέσιας ομορφιάς Κοντσέρτα για πιάνο αρ. 1 και 2 του Frédéric Chopin. Αυτή αναμένεται να είναι μια μουσική εμπειρία που αναμφίβολα θα συγκινήσει τον καθένα.
Η συναυλία διοργανώνεται και παρουσιάζεται από τον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Chopin της Νάσβιλ NPO με την στήριξη της Fortepiano LTD. Cyprus, σε συνεργασία με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Wolfgang Amadeus Mozart: Οι γάμοι του Φίγκαρο: Εισαγωγή
John Baron Schott: “Invocatio” για ορχήστρα εγχόρδων
Frédéric Chopin: Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε Μι ελάσσονα, έργο 11, Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 σε Φα ελάσσονα, έργο 21
Συμμετέχουν οι δύο φιναλίστ του διαγωνισμού κοντσέρτου με μαέστρο τον Charles Olivieri - Munroe
Τιμές εισιτηρίων:
Ζώνη Α: €15 / €12 (μειωμένο)
Ζώνη Β: €11 / €9 (μειωμένο)
Ζώνη Β: €9 / €7 (μειωμένο)
Δικαιούχοι μειωμένων εισιτηρίων:
Μαθητές, στρατιώτες, φοιτητές, συνταξιούχοι, πολύτεκνες και πενταμελείς οικογένειες με παρουσίαση ταυτότητας. Δωρέαν είσοδος σε άτομα με αναπηρίες.
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.soldoutticketbox.com/el/event/chopin-in-cyprus-2025
Πληροφορίες: Διεθνής Διαγωνισμός Πιάνου Chopin της Νάσβιλ:
https://www.nashvillechopin.org/chopinincyprus
Mediterranean Performing Arts Festival: https://www.fortepianoltd.com/about-3
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
WOLFGANG AMADEUS MOZART | 27 Ιανουαρίου 1756, Σάλτσμπουργκ - 5 Δεκεμβρίου 1791, Βιέννη
Οι γάμοι του Φίγκαρο: Εισαγωγή
Η Εισαγωγή από την όπερα του Mozart Οι γάμοι του Φίγκαρο, που γράφτηκε το 1786, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και ζωηρά κομμάτια του οπερατικού ρεπερτορίου. Αν και δεν περιλαμβάνει θέματα από την υπόλοιπη όπερα, η Εισαγωγή αποδίδει άψογα την ενέργεια και την ανάλαφρη διάθεση που διατρέχει το έργο, προετοιμάζοντας το κοινό για την κωμική και γεμάτη ίντριγκα πλοκή που ακολουθεί.
Με γρήγορους ρυθμούς και λαμπερή ενορχήστρωση, ο Mozart καταφέρνει να αποτυπώσει την ουσία της φαρσοκωμωδίας της όπερας, όπου ο έρωτας, η εξαπάτηση και οι κοινωνικές τάξεις παίζουν κεντρικό ρόλο. Η μουσική είναι γεμάτη κίνηση και ζωντάνια, με αντιθέσεις και αιχμηρά μοτίβα που αντανακλούν τις απρόβλεπτες ανατροπές της ιστορίας.
Από την πρώτη κιόλας νότα, η Εισαγωγή από τους Γάμους του Φίγκαρο εκπέμπει μια σκανδαλιάρικη και χαρούμενη διάθεση, αναδεικνύοντας την ιδιοφυΐα του Mozart στο να συνδυάζει κομψότητα και χιούμορ. Αποτελεί ένα αγαπημένο κομμάτι συναυλιών, διάσημο για την καθαρότητα και την αστείρευτη ενέργειά του, προσφέροντας μια αξεπέραστη εισαγωγή σε ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Mozart.
FRÉDÉRIC CHOPIN | 1 Μαρτίου 1810, Żelazowa Wola, Πολωνία - 17 Οκτωβρίου 1849, Παρίσι
Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε Μι ελάσσονα, έργο 11
Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 σε Φα ελάσσονα, έργο 21
Τα δύο κοντσέρτα για πιάνο του Frédéric Chopin συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο αγαπημένα έργα του ρομαντικού ρεπερτορίου, αποκαλύπτοντας τον βαθιά λυρικό του κόσμο και την απαράμιλλη ικανότητά του να αναδεικνύει το πιάνο ως φωνή ποιητική, σχεδόν ανθρώπινη. Τα έγραψε όταν ήταν πολύ νέος - γεγονός που κάνει την ωριμότητα και την εκφραστική τους δύναμη ακόμη πιο εντυπωσιακές.
Αν και αριθμούνται αντίστροφα, το Κοντσέρτο αρ. 2 σε φα ελάσσονα, έργο 21 γράφτηκε πρώτο το 1829, ενώ το Κονστέρτο αρ. 1 σε μι ελάσσονα, έργο 11 ολοκληρώθηκε το 1830 και δημοσιεύθηκε πρώτο. Και τα δύο παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά με τον ίδιο τον Chopin ως σολίστ και έτυχαν θερμής υποδοχής. Η συμβολή τους ήταν καθοριστική ως προς την άνοδο του Chopin ως εξέχοντα μουσικού στην Ευρώπη.
Το Κοντσέρτο αρ. 1 σε Μι ελάσσονα εντυπωσιάζει με την ευγένεια, το πάθος και τη σαφή αφηγηματικότητα του πιανιστικού μέρους. Το πρώτο μέρος ξεκινά με μια δραματική ορχηστρική εισαγωγή, για να ακολουθήσει το πιάνο με εκλεπτυσμένες φράσεις γεμάτες εσωτερική ένταση. Το δεύτερο μέρος, Romanze αποτελεί έναν ονειρικό μονόλογο: τρυφερό, λυρικό, βαθιά συγκινητικό. Το τρίτο και τελευταίο μέρος, Rondo, είναι εμποτισμένο με λαϊκά στοιχεία και φέρει ρυθμούς και ηχοχρώματα που παραπέμπουν στην πολωνική μουσική παράδοση.
Το Κοντσέρτο αρ. 2 σε Φα ελάσσονα διαθέτει πιο εσωστρεφές και ποιητικό ύφος. Το πρώτο μέρος είναι γεμάτο με ρομαντική μελαγχολία και εκλεπτυσμένες μελωδίες. Το Larghetto αποτελεί μία από τις πιο γνωστές σελίδες του Chopin, με υφή νυχτερινου (nocturne) και σχεδόν εξομολογητική διάθεση, εμπνευσμένη εν μέρει από έναν νεανικό έρωτα. Το τελικό Allegro vivace είναι γεμάτο ενέργεια και ρυθμούς που θυμίζουν Μazurka, εκπέμποντας έτσι ένα αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας.
Σε αντίθεση με τα μεγαλόπνοα συμφωνικά έργα άλλων ρομαντικών συνθετών, τα κοντσέρτα για πιάνο του Chopin αποτελούν περισσότερο έναν διάλογο παρά μια αντιπαράθεση μεταξύ σολίστ και ορχήστρας. Η ορχήστρα λειτουργεί ως θεατρικό σκηνικό, ενώ το πιάνο γίνεται ο πρωταγωνιστής που διηγείται με διαύγεια, συναίσθημα και τεχνική αρτιότητα.
Πρόκειται για έργα που γεφυρώνουν το κλασικό παρελθόν με το ρομαντικό μέλλον, αντηχώντας τον κόσμο του Mozart και του Hummel, αλλά ταυτόχρονα ανοίγοντας δρόμους που ακολούθησαν οι Liszt και Schumann. Πάνω απ’ όλα, όμως, αυτά τα κοντσέρτα αποτυπώνουν τον εσωτερικό κόσμο ενός δημιουργού που έκανε την ευαισθησία δύναμη και την τεχνική ποίηση.
Δρ. Φράνσις Νεκτάριος Γκάυ, Μαέστρος - Μουσικολόγος
CHARLES OLIVIERI-MUNROE, Mαέστρος
Ο Charles Olivieri-Munroe συγκαταλέγεται σήμερα ανάμεσα στους πιο διακεκριμένους και πολυταξιδεμένους μαέστρους. Έχει διευθύνει σπουδαίες ορχήστρες σε όλο τον κόσμο όπως: Φιλαρμονική του Ισραήλ, Συμφωνική του Μοντρεάλ, Συμφωνική του Τορόντο, Συμφωνική του Σίδνεϋ, Ορχήστρα DSO Βερολίνου, Συμφωνική του Μονάχου, Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της Δανίας, Φιλαρμονική της Τσεχίας, Φιλαρμονική Αγ. Πετρούπολης, Φιλαρμονική της Βαρσοβίας, Εθνική Φιλαρμονική της Ουγγαρίας και πολλές άλλες. Δραστηριοποιείται επίσης στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, όπου διευθύνει συχνά συναυλίες σε Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, Βιετνάμ και Ταïλάνδη.
Ο Charles Olivieri-Munroe έχει συνεργαστεί με διεθνούς εμβέλειας καλλιτέχνες όπως οι Angela Gheorghiu, Krystian Zimerman, Joshua Bell, Maxim Vengerov, Sol Gabetta, Joseph Suk, Mischa Maisky, Shlomo Mintz, ανάμεσα σε άλλους.
Εξίσου περιζήτητος και στον τομέα της όπερας, έχει διευθύνει παραγωγές όπερας σε Βερολίνο, Μιλάνο, Βαρσοβία, Άμστερνταμ στην Alte-Oper Φρανκφούρτης, το Φεστιβάλ Lago di Como, στο Θέατρο Όπερας του Πόζναν, την Όπερα του Σίδνεï και το Teatro Fenice στη Βενετία.
Γεννημένος στη Μάλτα, ο Charles Olivieri Munroe μεγάλωσε στον Καναδά όπου σπούδασε πιάνο στο Βασιλικό Κονσερβατόριο Μουσικής και στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Στη συνέχεια σπούδασε με κρατικές υποτροφίες του Οντάριο με τον Otakar Trhlik στη Ακαδημία Μουσικής Janáček στο Μπρνο. Έχει επίσης μελετήσει με σπουδαίους μαέστρους όπως οι Jiří Bělohlávek και James DePriest, καθώς και με τους Yuri Temirkanov, Myung Whun Chung και Ilja Musin στο πλαίσιο σεμιναρίων στην Accademia Musicale Chigiana.
Η διεθνής του καριέρα ξεκίνησε μετά από σειρά βραβείων σε διεθνείς διαγωνισμούς, με αποκορύφωμα το Πρώτο Βραβείο στον Διαγωνισμό Διεύθυνσης του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής «Άνοιξη» Πράγας το 2000.
Ο Charles Olivieri-Munroe είναι Επίτιμος Κύριος Μαέστρος της Φιλαρμονικής της Βορείου Τσεχίας, της οποίας υπήρξε Κύριος Μαέστρος από το 1997 μέχρι το 2014. Ταυτόχρονα, είναι Κύριος Φιλοξενούμενος Μαέστρος της Φιλαρμονικής της Θουριγγίας στη Γερμανία και Resident Conductor του Round Top Festival Institute του Τέξας. Από το 2015 είναι τακτικός φιλοξενούμενος μαέστρος της Βασιλικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Μπανγκόκ.
Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας Κρακοβίας στο διάστημα 2015-2021, Κύριος Μαέστρος της Φιλαρμονικής Südwestfalen στη Γερμανία (2011-2018) καθώς και Κύριος Μαέστρος του Φεστιβάλ ‘Crested Butte’ του Κολοράντο (2008), Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας Inter-Regionales στη Γερμανία (2008) και Κύριος Μαέστρος της Συμφωνικής Ορχήστρας Ραδιοφωνίας της Σλοβακίας στην Μπρατισλάβα (2001-2004).
Έχει ηχογραφήσει για τις Sony, RCA Red Seal, Naxos, SMS Classical και Naïve Records.
Από το 2022 ο Charles διαμένει στην Κύπρο, όπου προωθεί με πάθος τη μουσική ζωή και πολιτισμό τόσο στο νησί όσο και στο εξωτερικό, μέσω συνεργασιών με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου.