Παράθυρο logo
Το Αεροδρόμιο Λευκωσίας, το πιο αντιπροσωπευτικό κτήριο του Κυπριακού Μοντερνισμού
Δημοσιεύθηκε 10.04.2019 15:05
Το Αεροδρόμιο Λευκωσίας, το πιο αντιπροσωπευτικό κτήριο του Κυπριακού Μοντερνισμού

Το Αεροδρόμιο Λευκωσίας ανέδειξε ως το αντιπροσωπευτικότερο κτήριο του Κυπριακού Μοντερνισμού δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε στη σελίδα Κυπριακός Μοντερνισμός, στο facebook. 

Η δημοσκόπηση ξεκίνησε στις 23 Δεκεμβρίου 2018 και έληξε σήμερα, 10 Απριλίου 2019, με σκοπό να αναδείξει τα αντιπροσωπευτικότερα κτήρια του Κυπριακού Μοντερνισμού, με βάση τις επιλογές των μελών της ομάδας.







«Είναι ένα πολύ αξιόλογο κτήριο που θυμίζει και την Ενωμένη Κύπρο», σχολίασε στο «Π» ο αρχιτέκτονας Βασίλης Πασιουρτίδης, ο οποίος δημιούργησε την ομάδα «Κυπριακός Μοντερνισμός» στο facebook πριν από ένα, ακριβώς, χρόνο, στις 10 Απριλίου 2018.


Η δημοσκόπησε ανέδειξε στην πρώτη δεκάδα των κτηρίων τα εξής:


  1. Διεθνές Αεροδρόμιο Λευκωσίας

  2. Ξενοδοχείο Αμαθούς, Λεμεσός

  3. Ιερός Ναός Αποστόλου Βαρνάβα, Λευκωσία

  4. Κατοικία Νεοπτόλεμου Μιχαηλίδη, Λευκωσία

  5. Αποθήκη Χαρουπιών της Συνεργατικής Ενωσης Διαθέσεως Χαρουπιών, Λεμεσός

  6. Οικία Θεόδοτου Κάνθου, Λευκωσία

  7. Δημοτική Αγορά Αθηαίνου

  8. Οικία Πόλυ Μιχαηλίδη, Λευκωσία

  9. Ένωση Νέων Τραστ, Λευκωσία

  10. Ξενοδοχείο Μάρε Μόντε, Κερύνεια



To Αεροδρόμιο Λευκωσίας εγκαινιάστηκε το 1968. Το έργο είχαν αναλάβει οι κυπριακές εργοληπτικές εταιρείες «Cybarco Ltd» και «Εταιρεία Γενικών Κατασκευών Λτδ» (η σημερινή GCC), στη βάση αρχιτεκτονικών σχεδίων που εκπόνησε ο δυτικογερμανικός, τότε, οίκος Dorsch-Gehrmann. Η επιλογή του αρχιτεκτονικού οίκου έγινε από το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, όταν υπουργός ήταν ο Αντρέας Παπαδόπουλος, πολιτικός μηχανικός από τη Λεμεσό. Επί της θητείας του [μεταξύ των ετών 1961-1962] έγινε η επιλογή της γερμανικής εταιρείας Dorsch-Gehrmann, η οποία ειδικευόταν στον σχεδιασμό και στην κατασκευή κτηρίων αεροδρομίων. Την επίβλεψη του όλου έργου είχε το Τμήμα Δημοσίων Έργων.







Για την κατασκευή του έργου δαπανήθηκε ποσό ύψους 1,1 εκατ. κυπριακών λιρών. Οι 500 χιλιάδες δόθηκαν από τη Βρετανική Κυβέρνηση βάσει των όρων της Συνθήκης Εγκαθιδρύσεως.

Η λειτουργία του Αεροδρομίου σταμάτησε το 1974, με την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.