Έργα του Γιώργου Λαππά στην Golden Gallery by Kapatays

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 10.12.2019

Η Golden Gallery by Kapatays είναι φιλοξενεί έκθεση έργων του Γιώργου Λάππα, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες εικαστικούς δημιουργούς, από την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου.  Την έκθεση επιμελούνται η εικαστικός Αφροδίτη Λίτη, η οποία υπήρξε και σύντροφος του καλλιτέχνη και η ιστορικός τέχνης Θάλεια Στεφανίδου. Τα εγκαίνια θα τελέσει ο Δημήτρης  Πιερίδης  και θα μιλήσουν για τον Γιώργο Λάππα οι επιμελήτριες της έκθεσης. 


Βιογραφικό

Γεννήθηκε στο Κάιρο. Σπούδασε κλινική ψυχολογία στο Reed College στο Oregon, όπου και εργάστηκε εθελοντικά σε ψυχιατρεία από το 1969 έως το 1973. Με υποτροφία του Ιδρύματος Watson το 1974 ερεύνησε τη γλυπτική των ινδικών ναών. Το 1974 παρακολούθησε μαθήματα αρχιτεκτονικής στο A. A. School of Architecture του Λονδίνου και από το 1976 έως το 1981 σπούδασε γλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με καθηγητές τον Γιάννη Παππά και τον Γιώργο Νικολαΐδη, και στη συνέχεια με υποτροφία του γαλλικού κράτους στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού. Από το 1992 έως το θάνατό του το 2016 δίδαξε γλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.

thumbnail_IMG_1211


Συμμετείχε στην Μπιενάλε των Νέων το 1982 στο Παρίσι, το 1987 στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο και το 1988 στο Aperto της Μπιενάλε της Βενετίας. Το 1990 ήταν η εθνική συμμετοχή της Ελλάδας μαζί με τον Γιάννη Μπουτέα στην Μπιενάλε της Βενετίας. Επιλέχτηκε σε εκθέσεις με διεθνή εμβέλεια όπως: “Europalia” στο Βέλγιο το 1982, “Metropolis” στο Βερολίνο το 1991, “Post Human” σε Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία και Ισραήλ το 1992, “Μεταμορφώσεις του Μοντέρνου: Η Ελληνική Εμπειρία” στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας το 1992, “Μήτις” στο Μουσείο Γουλανδρή το 1994, “La citta del desiderio” στο Μιλάνο το 1995, στην Μπιενάλε Kwangiu στην Κορέα το 1995, “Kunst im Kontorhaus Mitte” στο Βερολίνο το 1997, “Outlook” στην Αθήνα το 2003, “Breakthrough” στη Μαδρίτη το 2004, “Giants” στη Χάγη το 2004, “Monument to Now”, the Dakis Ioannou Collection στην Αθήνα το 2004 και άλλες. Συνεργάστηκε με τις ελληνικές  γκαλερί “Ζουμπουλάκη”, “Xippas” και “Bernier-Ηλιάδης”.

 [“Η περίπτωση του Γιώργου Λάππα θα μπορούσε να αποτελέσει μία αναγωγική ερμηνεία στην έννοια του γλύπτη, με την πλέον σύγχρονη αντίληψη του όρου. Τα έργα του, αντικείμενα, κατασκευές ή εγκαταστάσεις, μας παρέχουν τύπους προσέγγισης συμβολικών κυρίως σχηματισμών αναφορικά στην ανθρώπινη κατάσταση, στο τυχαίο, ακόμη και στην οικουμενική ηθική και σημασία της μυθοποιητικής σκέψης.

“Πλάθει” τις φόρμες του χρησιμοποιώντας υλικά πολλών τύπων—μέταλλα, γύψο, ύφασμα, δέρματα, φιλμικές μεμβράνες, λαμπτήρες, ζάχαρη... Με ανθρωποκεντρική αφήγηση και προσηλωμένος στο κόκκινο χρώμα, συχνά επαναλαμβάνει στα αρθρωτά του ανδρείκελα το δικό του ομοίωμα, δημιουργώντας έναν πληθυντικό εαυτό. Οι πάντα-αναγνωρίσιμες απεικονίσεις παίζουν με την κλίμακα ή μεταμορφώνονται και παραλλάσσονται, ώστε να ανα-παρα-στήσουν ό,τι θα ονομάζαμε πραγματικό, συμβάν, εικόνα ή πράξη της σκέψης.

Οι εγκαταστάσεις του δημιουργούν μικροκόσμους σαν δρώμενα θεατρικής αντίληψης που αναδύουν διαδικασίες ψυχικής τάξης μέσω της αναλυτικής τους πρακτικής. Ανάμεσα σε σχήματα πλήρη και σχήματα κενά, φόρμες και αντιφόρμες, γεννήματα όλα μιας “τυχαιότητας” ριξίματος ζαριών, παράγει τις συνθήκες θέασης του δημιουργικού του παιχνιδιού, έτσι ώστε το πλαίσιο ανάγνωσης των έργων του να υποψιάζει με αμεσότητα, χωρίς κανένα διδακτισμό. Ο χώρος εξάλλου υπήρξε πάντα ένα ουσιαστικό ρεάλιο στις εγκαταστάσεις του in situ και in tempo, παρέχοντάς του την απαραίτητη πλατφόρμα εμβάθυνσης για τα όρια της υλικότητας και της ερμηνείας της.” ]

[Απόσπασμα από το κείμενο της Θάλειας Στεφανίδου στον κατάλογο της έκθεσης ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΠΠΑΣ (1950 – 2016)]

Διάρκεια έκθεσης: 11 Δεκεμβρίου 2019 έως 11 Ιανουαρίου 2020

Ωράριο λειτουργίας: 10:00 π.μ. – 8:00 μ.μ.

Μνασιάδου 8, 1065 Λευκωσία

Τηλ. 22665727

www.goldengallerycy.com

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας

Στο η-Διαβούλευση το Καθεστώς του Καλλιτέχνη - Πώς να συμμετάσχετε

Στο η-Διαβούλευση το Καθεστώς του Καλλιτέχνη - Πώς να συμμετάσχετε

Στο η-Διαβούλευση το Καθεστώς του Καλλιτέχνη - Πώς να συμμετάσχετε