Reveal The Collections: Στο Αερόστατο του Άγγελου Μακρίδη

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 2.2.2021

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που την αγαπούν ή την μελετούν, μέσα από τη δράση Reveal The Collections: Ένα έργο μια ιστορία.


Οι Συλλογές δεν φτιάχτηκαν και δεν υπάρχουν για να είναι κρυμμένες. Ανήκουν στον κόσμο της Κύπρου από τον οποίο και για τον οποίο μαζεύτηκαν. Θέλοντας να τιμήσει τους ανθρώπους της σύγχρονης κυπριακή τέχνης, οι οποίοι φροντίζουν για την ψυχή και καλλιεργούν την αισθητική και την σκέψη, το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου αποκαλύπτει έργα της συλλογής του και ανοίγει διάλογο με ανθρώπους που παράγουν τέχνη, που αγαπούν την τέχνη ή την μελετούν.


Η δράση #revealthecollections του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου έχει ως στόχο την προβολή και συζήτηση έργων τέχνης της Συλλογής Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης του Ιδρύματος και άλλων ιδιωτικών συλλογών μέσω μια διαδικτυακής δράσης και εντάσσεται στο πρόγραμμα του Ιδρύματος «Πολιτισμός σημαίνει Αλληλεγγύη». Εμπίπτει στην πάγια πολιτική του Ιδρύματος για ενθάρρυνση, αναγνώριση και προβολή της εικαστικής δημιουργίας αλλά και των άλλων τεχνών ευρύτερα. Καταδεικνύει της τη συνεχή στήριξη του Πολιτιστικού Ιδρύματος για βελτίωση των καλλιτεχνικών υποδομών και συμβάλλει παράλληλα της προσπάθειες για κατοχύρωση των δικαιωμάτων του καλλιτέχνη.


Η Συλλογή Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης ξεκίνησε παράλληλα με τη δημιουργία του Πολιτιστικού Ιδρύματος το 1984 και απαριθμεί σήμερα πάνω από 850 έργα. Απώτερος στόχος είναι ο σταδιακός σχηματισμός μιας αντιπροσωπευτικής ομάδας έργων που θα σκιαγραφεί την εξέλιξη της εικαστικής δημιουργίας στην Κύπρο.


Τη δράση επιμελείται η θεωρητικός τέχνης Δρ Μόνικα Ασημένου.


Για το έργο του Άγγελου Μακρίδη με τίτλο «Αερόστατο», (2004) γράφει η Σοφία Ελίζα Μπουράτση, ανεξάρτητη επιμελήτρια και θεωρητικός τέχνης:


«- Θέλω να πετάξω, μα δεν έχω φτερά.


   - Θα σου δώσω ένα αερόστατο.


Το έργο ψιθυρίζει όνειρο.


Ο Άγγελος Μακρίδης είναι από τους πιο σημαντικούς Κύπριους καλλιτέχνες και από τους πρώτους εννοιολογικούς του νησιού. Το «Αερόστατο» αποπνέει μία πνευματικότητα, ακτινοβολεί μία εσωτερική ενέργεια.


Το μεταλλικό πλαίσιό του ίσως να παραπέμπει στα οριοθετημένα πεδία της τέχνης (ή της ύπαρξής μας)· η κατασκευή του, περίτεχνη και λιτή, είναι εύθραυστη όπως ο άνθρωπος που βρίσκεται στο κέντρο της πρακτικής του καλλιτέχνη.


Η ποιητική δύναμη της διεισδυτικής εικόνας παραπέμπει στο αρχετυπικό όνειρο του ανθρώπου ν’ αποκτήσει την ικανότητα των πουλιών. Τα υλικά, το μέταλλο, το χαρτί η κλωστή, χαρακτηρίζονται από μία απλότητα και μία τρυφερότητα για τη ζωή έτσι όπως μας δίνεται και έτσι όπως εμείς, με τη σειρά μας, της δίνουμε μορφή – σαν μία μεταφυσική του ονείρου.» 


Λεζάντα φωτογραφίας:


Άγγελος Μακρίδης, "Αερόστατο", (2004). Μικτή τεχνική (πεπιεσμένο χαρτί και σύρμα σε μεταλλική βάση), 270 x 55,5 x 29,5 εκ.


Συλλογή Πολιτιστικού Ιδρύματος Τράπεζας Κύπρου


Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου


Φανερωμένης 86-90, Λευκωσία


Για πληροφορίες: 22 128157


www.boccf.org

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου