Πενήντα χρόνια από τον θάνατο του Πικάσο, το έργο του γοητεύει ακόμη.

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 4.4.2023
Πλήθη συρρέουν και σε μια πολύ πιο ανάλαφρη αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Πικάσο στο Παρίσι, που επιμελείται ο σχεδιαστής μόδας Πολ Σμιθ.

Γιατί δεν χορταίνει ο κόσμος τον Πάμπλο Πικάσο; Στην 50ή επέτειο από τον θάνατό του, φαίνεται ότι ο κόσμος παραμένει γοητευμένος για τα αριστουργηματικά του έργα, την πολυτάραχη ζωή του και την σχέση του με τις γυναίκες.

Τα κεραμικά του Πικάσο, τα γλυπτά, οι πίνακες, ο φεμινισμός, η χρήση λευκών φωτογραφιών διασημοτήτων του Πικάσο, ο κατάλογος των εκθέσεων που σηματοδοτούν τον μισό αιώνα από τον θάνατό του στις 8 Απριλίου 1973, συνεχίζεται.

"Ο Πικάσο καταβροχθίζει τα πάντα, και ακόμα διψάμε για περισσότερα", είπε ο εγγονός του Ολιβιέ Βιντμάϊερ Πικάσο, στο Γαλλικό Πρακτορείο, προσθέτοντας ότι «είναι γοητευμένος από τον αριθμό των επιμελητών, ιστορικών και ερευνητών που συνεχίζουν να βρίσκουν νέες οπτικές για εξερεύνηση».

Η ιδιοφυΐα του ταλέντου του φαίνεται σε μεγάλο βαθμό αδιαμφισβήτητη και ο μεγάλος καλλιτέχνης δεν σταμάτησε ποτέ να εργάζεται, δουλεύοντας από την εφηβεία του μέχρι το θάνατό του στην Κυανή Ακτή στα 91 του χρόνια.

"Παραμένει πάνω από όλους (τους καλλιτέχνες)", είπε ο Μπερνάρντ Μπλιστέν, πρώην διευθυντής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης του Κέντρου Πομπιντού, στο Παρίσι.

4498433265952717 self-portrait-with-palette
Αυτοπροσωπογραφία με παλέτα, 1906.

Το κίνημα MeToo έχει κλονίσει ελαφρώς τη φήμη του Πικάσο, καθώς υπήρχαν κατηγορίες ότι ήταν μισογύνης.

"Πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για τις γυναίκες στη ζωή του ως 'μούσες'. Κάποιες αυτοκτόνησαν, άλλες βυθίστηκαν στην τρέλα", δήλωσε η Εμίλ Μπουβάρντ, πρώην επιμελήτρια στο Μουσείο Πικάσο στο Παρίσι.

Εξαίρεση ήταν η Φρανσουάζ Ζιλό, η μόνη ερωμένη που κατάφερε να διώξει τον Πικάσο και έγραψε σε βιβλίο τις εμπειρίες της τη δεκαετία του 1960.

Πάντως ο Πικάσο εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ συχνά στην κορυφή της λίστας με τους καλλιτέχνες με τις υψηλότερες εισπράξεις σε δημοπρασία: οι πίνακές του απέφεραν 494 εκατομμύρια δολάρια μόνο πέρυσι, σύμφωνα με το Artprice.

Η Μπουβάρντ είπε ότι ο Πικάσο οικειοποιήθηκε πράγματα και ανθρώπους και το έργο του μιλούσε συχνά για βία και σεξουαλικότητα, συχνά με βάναυση, ακόμη και θαρραλέα ειλικρίνεια.

Έκθεση στο Μουσείο του Μπρούκλιν αυτό το καλοκαίρι, που υπόσχεται να επαναξιολογήσει τον καλλιτέχνη «μέσα από έναν φεμινιστικό φακό», επιμελείται η κωμικός Χάνα Γκάτσμπι, μια από τις πιο ειλικρινείς κριτικούς του Πικάσο.

Πλήθη συρρέουν και σε μια πολύ πιο ανάλαφρη αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Πικάσο, στο Παρίσι, που επιμελείται ο σχεδιαστής μόδας Πολ Σμιθ.

Πηγή: ΚΥΠΕ-ΓΠΕ/ΚΧΡ/ΗΦ

Φωτογραφία: www.pablopicasso.org

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πενήντα χρόνια μετά τον θάνατο της Κάντι Ντάρλινγκ

Πενήντα χρόνια μετά τον θάνατο της Κάντι Ντάρλινγκ

Πενήντα χρόνια μετά τον θάνατο της Κάντι Ντάρλινγκ

Υπαίθριο ψηφιακό μουσείο με εφαρμογές AR στην στοά της Παλαιάς Αρχιεπισκοπής

Υπαίθριο ψηφιακό μουσείο με εφαρμογές AR στην στοά της Παλαιάς Αρχιεπισκοπής

Υπαίθριο ψηφιακό μουσείο με εφαρμογές AR στην στοά της Παλαιάς Αρχιεπισκοπής

Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για το καθεστώς του καλλιτέχνη

Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για το καθεστώς του καλλιτέχνη

Παρατείνεται η δημόσια διαβούλευση για το καθεστώς του καλλιτέχνη

Τέσσερα καλοκαιρινά προγράμματα για παιδιά από το CVAR

Τέσσερα καλοκαιρινά προγράμματα για παιδιά από το CVAR

Τέσσερα καλοκαιρινά προγράμματα για παιδιά από το CVAR