Βιβλιοτρόπιο: «Η αναπνοή δεν είναι δεδομένη»

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 13.9.2021

Σε μια εποχή όπου ακόμα και η αναπνοή δεν είναι δεδομένη το Βιβλιοτρόπιο φιλοξενεί στη σκηνή του Θεάτρου Ριάλτο τη Λίνα Νικολακοπούλου και τη Στέλλα Βοσκαρίδου Οικονόμου για μια κουβέντα για όλα αυτά που μπορούν να μας χαρίσουν ανάσες μέσα από την τέχνη.


Οι δυο τους συνομιλούν για τη βιωματική τους σχέση με την ποίηση και τη μουσική, για την ποιητική του στίχου, με σαφείς αναφορές σε ποιητές / τραγουδοποιούς, αλλά και τη διάχυση του ποιητικού λόγου μέσα από τη μουσική. Τη συζήτηση συντονίζει η Μαρίνα Μαλένη. Μαζί τους ο συνθέτης Νεοκλής Νεοφυτίδης στο πιάνο και ο Γιώργος Περρής στο τραγούδι.







Βιβλιοτρόπιο: «Η αναπνοή δεν είναι δεδομένη»

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021, στις 20:30, στο Θέατρο Ριάλτο.

Διάρκεια: 75'

Εισιτήρια: €5 / https://rialto.interticket.com/program/i-anapnoi-djen-einai-djedjomenivivliotropio-2467

Τα καθαρά έσοδα θα διατεθούν για τον εμπλουτισμό της δανειστικής βιβλιοθήκης του Τμήματος Φυλακών.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 99 667599

Επιμέλεια φωτισμού: Βασίλης Πετεινάρης

Χορηγός: Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού

Υποστηρικτές: Βιβλιοπωλεία ΚΠ Κυριάκου, Wunderart Productions.

Με τη στήριξη του Θεάτρου Ριάλτο.

Στην εκδήλωση θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά μέτρα.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Λίνα Νικολακοπούλου

Η Λίνα Νικολακοπούλου σπούδασε Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Φοίτησε στην σχολή κινηματογράφου Σταυράκου και παράλληλα εργάστηκε για την τηλεοπτική σειρά Παρασκήνιο. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα θέατρου στην σχολή του Πέλου Κατσέλη. Άρχισε να γράφει στίχους από τις αρχές της δεκαετίας του '80 και συνεργάστηκε στην πορεία της με καταξιωμένους συνθέτες και ερμηνευτές. Ήταν μέλος της δημιουργικής ομάδας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Έχει τιμηθεί από την Προεδρία της Δημοκρατίας με το παράσημο του Φοίνικος.







Στέλλα Βοσκαρίδου Οικονόμου

Η Στέλλα Βοσκαρίδου Οικονόμου σπούδασε Μουσικολογία στην Αθήνα και στο Νιουκαστλ του Ηνωμένου Βασιλείου (MLitt και PhD) και στον χώρο της μουσικής ασχολείται ανάμεσα σ᾽άλλα με την έρευνα σε θέματα που αφορούν τις σχέσεις της γλώσσας με τη μουσική. Έχει εκδόσει τα βιβλία ποίησης Αναγέλαστα, Των Γεναικών τζαι των Σκαλαπουντάρων, εκδ. Τεχνοδρόμιον 2013 και ΦόΒ, Υπογλώσσιο Νυχτερινό, εκδ. Τεχνοδρόμιον 2015. Για το πρώτο της βιβλίο συμπεριλήφθηκε στη βραχεία λίστα των υποψηφίων για το Κρατικό Βραβείο Νέου Λογοτέχνη.Έχει συμμετάσχει με κείμενά της σε ανθολογίες, έντυπα και διαδικτυακά περιοδικά, καθώς και σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ ποίησης. Τον Μάρτιο του 2017 αναδείχθηκε νικήτρια στο 1ο Διεθνές Poetry Slam που έγινε στην Κύπρο. Το βιβλίο της ΦόΒ, Υπογλώσσιο Νυχτερινό κυκλοφόρησε στα Σερβικά από τον εκδοτικό οίκο Treći Trg, και το θεατρικό της έργο «Κάτι σαν Βασιλέας» παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών στη Σανγκάη. Εκτός από τα Σερβικά και τα κινέζικα, κείμενά της έχουν επίσης μεταφραστεί στα Αγγλικά και τα Ισπανικά.







Γιώργος Περρής

Ελληνογάλλος, με πατέρα Έλληνα και μητέρα Γαλλίδα, από 4 χρονών στα μαθήματα πιάνου και μετά στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, με πρώτο προσωπικό άλμπουμ σε ηλικία μόλις 23 χρονών και ένα τραγούδι - το «Καραβάνι» - που του ανοίγει τον δρόμο, καθώς συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τους 20 διεθνείς καλλιτέχνες της ετήσιας συλλογής που εκδίδει η Γαλλική Ραδιοφωνία. Το 2008 αναδεικνύεται σε χρονιά με ιδιαίτερη σημασία, καθώς εκτός από τον δεύτερο δίσκο του, τραγουδά με τον Μάριο Φραγκούλη και συναντά επί σκηνής τη Λάρα Φαμπιάν – που λίγο αργότερα θα του ζητήσει να τον ακολουθήσει στις συναυλίες της – τον Λούτσιο Ντάλα, την Μαντλίν Πεϊρού. Στη δεκαετία που ακολουθεί συμβαίνουν πολλά – σπουδαίες συναντήσεις, συμπράξεις με συμφωνικές ορχήστρες, δισκογραφία, συναυλίες στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, σκληρή δουλειά, έπαινοι και συγκινήσεις, εντός και εκτός συνόρων που δίκαια τον κατατάσσουν στην μικρή εκείνη ομάδα Ελλήνων τραγουδιστών με διεθνή καριέρα.







Νεοκλής Νεοφυτίδης

Συνθέτης, πιανίστας και ενορχηστρωτής. Από το 1996 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά με τον Πέτρο Χριστοδουλίδη στο Κυπριακό Ωδείο Λεμεσού και είναι διπλωματούχος πιάνου και θεωρητικών (Trinity College of music). Επίσης σπούδασε βιολί με τον Παναγιώτη Στυλιανού (Grade 8 /Royal School of Music). Διετέλεσε μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου. Το 2001 αποφοίτησε με άριστα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Μουσικολογίας) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται παράλληλα ως συνοδός πιανίστας στη Σχολή χορού Ιζαντόρα Ντάνκαν στον Βύρωνα και ως καθηγητής πιάνου. Έργα του (μεταξύ άλλων): «Ύμνος Παγκόσμιας Γυμνασιάδας» (Α’ βραβείο /Κύπρος 1993), «Ο θαυμαστός κόσμος του Καραγκιόζη» (έργο για την Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής (ΚΟΕΜ) Α’ βραβείο και χρηματικό έπαθλο/2000). Το έργο δέχτηκε τα εγκωμιαστικά σχόλια των μελών της κριτικής επιτροπής (ανάμεσα σε άλλους οι Σταύρος Ξαρχάκος, Λουκάς Καρυτινός, Στέφανος Βασιλειάδης), «Μπαλάντα των νεκρών παιδιών» (έργο για φωνή και 14 όργανα/συμμετοχή στον Α’ Διαγωνισμό Σύνθεσης του κέντρου Μεσογειακής Μουσικής/2003), «Κύπρος ένα μωσαϊκό των αιώνων» (συμμετοχή στον Διαγωνισμό Σύνθεσης για τα 50χρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας/2010-11). Το ευρύτερο συνθετικό του έργο περιλαμβάνει έργα για σόλο όργανα, για κουαρτέτο και κουϊντέτο εγχόρδων, για κουϊντέτο πνευστών, για διάφορα μικτά σύνολα, για ορχήστρα εγχόρδων και συμφωνική ορχήστρα, χορωδιακά, τραγούδια-μελοποιημένη ποίηση, διασκευές κ.ά.



Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες

Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες

Τεχνητή νοημοσύνη και τέχνη: Τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες

Περικλής Κοροβέσης: «Με τον σκοταδισμό δεν τελειώσαμε ακόμα»

Περικλής Κοροβέσης: «Με τον σκοταδισμό δεν τελειώσαμε ακόμα»

Περικλής Κοροβέσης: «Με τον σκοταδισμό δεν τελειώσαμε ακόμα»

Κασσιανίδου: «Στόχος να δημιουργηθούν ανοιχτές και φιλόξενες βιβλιοθήκες»

Κασσιανίδου: «Στόχος να δημιουργηθούν ανοιχτές και φιλόξενες βιβλιοθήκες»

Κασσιανίδου: «Στόχος να δημιουργηθούν ανοιχτές και φιλόξενες βιβλιοθήκες»

Το Κυπριακό και ο ελληνικός Λαβύρινθος

Το Κυπριακό και ο ελληνικός Λαβύρινθος

Το Κυπριακό και ο ελληνικός Λαβύρινθος