Η «Στέλλα κοιμήσου» φιλοξενείται στον ΘΟΚ

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 20.9.2017

Η θεατρική δουλειά που παρουσίασε ο Κύπριος σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης στο Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας ενδέχεται να είναι η επόμενη φιλοξενούμενη παράσταση που θα δούμε στον ΘΟΚ, στο πλαίσιο της πολιτικής του Οργανισμού να προσκαλεί παραστάσεις με ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον.


Ο λόγος για την θεατρική παραγωγή «Στέλλα Κοιμήσου», που ο Γιάννης Οικονομίδης -γνωστός πρώτιστα ως σκηνοθέτης κινηματογράφου με ταινίες όπως «Σπιρτόκουτο», «Μαχαιροβγάλτης» και «Η ψυχή στο στόμα»- παρουσίασε στο Εθνικό Θέατρο τη σεζόν 2016-17.

Η πρόταση για την εδώ παρουσίαση της παραγωγής έγινε ήδη από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΘΟΚ, Σάββα Κυριακίδη, ο οποίος αποκάλυψε στο «Π» το ενδεχόμενο, στην πρώτη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Π». Την περασμένη βδομάδα, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου του καλλιτεχνικού προγράμματος του ΘΟΚ για τη φετινή σεζόν, ανακοινώθηκε και επίσημα, με τις λεπτομέρειες ωστόσο να εκκρεμούν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου Γιάννης Οικονομίδης ήρθε σε επαφή με τη θεατρική διαδικασία όταν το Εθνικό τον κάλεσε να παρουσιάσει δουλειά του.

Το 2006 είχε αναθέσει στην ομάδα 90οC τη διασκευή και τη μεταφορά στο θέατρο της ταινίας του «Σπιρτόκουτο».

Ωστόσο αυτό είναι το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποκλειστικά για το θέατρο. Το «Στέλλα Κοιμήσου» εισάγει το κοινό στον κόσμο μιας οικογένειας όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Αξιοπρέπεια, ηθική τάξη και συναισθήματα θεωρούνται πολυτέλεια.

Η ωμότητα της γλώσσας και η κυνικότητα των συμπεριφορών είναι τα όπλα της παράστασης του Οικονομίδη, όπου ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας κωμικοτραγικής «φέτας ζωής».

Το «Στέλλα κοιμήσου» γράφτηκε με τη δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών της παράστασης κατά τη διάρκεια των προβών. Κάθε παράσταση είναι ξεχωριστή, καθώς ο διάλογος διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό ζωντανά στη σκηνή, με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο.

«Ήταν μια παράσταση μοναδική. Και εγώ που έχω δει εκατοντάδες παραστάσεις στη ζωή μου, τέτοια δεν έχω ξαναδεί. Αυτό για μένα είναι και το κλειδί, που κάνει την παράσταση ιδιαίτερη: δεν υπάρχει κείμενο. Η παράσταση είναι αυτοσχεδιαστική. Κάθε βράδυ διαφορετική. Στον Γιάννη έκανα κρούση για να σκηνοθετήσει στον ΘΟΚ, αλλά δεν μπορούσε. Θα συζητήσουμε όμως, οπωσδήποτε, για την περίοδο 2018-19», σημείωσε ο κ. Κυριακίδης στο «Π».

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ