Αντρέας Κουτσόφτας: «Είδα την αγάπη με πιο καθαρό βλέμμα»

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 26.2.2019

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου


Επαναπροσδιορίζοντας τα όρια της αγάπης και του έρωτα, το έργο του Έντουαρτ Άλμπι, ανέβηκε για πρώτη φορά στην κυπριακή σκηνή, επιδιώκοντας τον προβληματισμό και την αφύπνιση του κοινού.

Για την παράσταση με την οποία ξεκίνησε τη νέα θεατρική σεζόν το Θέατρο Διόνυσος, μίλησε ο ηθοποιός Αντρέας Κουτσόφτας, που βρέθηκε προσκεκλημένος στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6», και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει».

1gida


Τι πραγματεύεται το έργο ;

Η ιστορία του έργου κινείται γύρω από μία πολύ ευκατάστατη οικογένεια, με τον πατέρα να είναι ένας από τους καλύτερους αρχιτέκτονες στον κόσμο. Εγώ υποδύομαι τον Μπίλι, που είναι ομοφυλόφιλος, γεγονός που οι δύο γονείς ως καλλιεργημένοι,  έχουν αποδεχτεί. Ωστόσο όλα ανατρέπονται όταν σκάει η «βόμβα» στο σπίτι, ότι ο πατέρας είναι κτηνοβάτης- έχει σχέσεις με μία γίδα, τη Σύλβια. Τότε παρατηρούμε μία προοδευτική οικογένεια, που είχε ξεπεράσει κάθε κοινωνικό στερεότυπο, να πέφτει πολύ πιο χαμηλά απ΄ ότι η ίδια μπορούσε να φανταστεί.
Το κείμενο αυτό είναι ένα «κέντημα»

Πρόκειται για ένα βραβευμένο έργο. Ποια στοιχεία κατά τη γνώμη σου συνέβαλαν στη συγκεκριμένη διάκριση;

Το κείμενο αυτό είναι ένα «κέντημα». Είναι πάντα σύγχρονο γιατί επιλέγει το θέμα της κτηνοβασίας, και νομίζω ότι πάντα ένα τέτοιο θέμα θα είναι αιχμηρό. Παρόλ΄ αυτά είναι τόσο όμορφα δοσμένο από το συγγραφέα που δεν σε ενοχλεί. Απεναντίας ο συγγραφέας  κάνει μία ευφυέστατη απόδοση του κειμένου, προσθέτοντας μεγάλη δόση χιούμορ.

IGIDA2


Μας βάζει το έργο σε μία διαδικασία ενδοσκόπησης;

Ναι, παρακολουθώντας το έργο ενδεχομένως να αναρωτηθεί κανείς «όντως αγαπάω επειδή αγαπάω, ή επειδή είμαι εγωιστής και δε θέλω να χάσω τον άνθρωπο μου; Και γιατί δε θέλω να τον χάσω; Από εγωισμό ή από  πραγματική αγάπη;».

Είναι πιο εύκολο να γίνονται τέτοιου είδους ενδοσκοπήσεις μέσω της τέχνης του θεάτρου;

Σίγουρα, όλες οι τέχνες συμβάλουν στο να κάνουμε μία βαθύτερη ψυχική ενδοσκόπηση. Γιατί αν ο θεατής αφεθεί σε αυτό που βλέπει, τότε δημιουργείται ένα κανάλι μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Και τότε ο πρώτος γίνεται πιο εύκολα δέκτης της εικόνας που δημιουργείται μέσω του λόγου και μέσω των σχέσεων που υπάρχουν στη σκηνή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να νιώσει κανείς βαθύτερα συναισθήματα, και να ψάξει περισσότερο μέσα του.
Δεν αγαπάς για να κερδίσεις κάτι, αγαπάς γιατί θες να αγαπήσεις. Νομίζω αυτό είναι που κέρδισα. Μία πιο αγνή εικόνα αυτής της έννοιας, της αγάπης

 Τι αποκόμισες λαμβάνοντας μέρος σ’ αυτή την παράσταση;

Σίγουρα είδα την αγάπη με πιο καθαρό βλέμμα, γιατί όταν τοποθετείται η αγάπη σε ένα ζώο, το οποίο δεν έχει να κερδίσει ή να χάσει κάτι, συνειδητοποιείς ότι ίσως αυτό να είναι η αγάπη. Η καθαρότητα που αντικατοπτρίζει ένα ζώο όταν το βλέπεις κατάματα. Δεν αγαπάς για να κερδίσεις κάτι, αγαπάς γιατί θες να αγαπήσεις. Νομίζω αυτό είναι που κέρδισα. Μία πιο αγνή εικόνα αυτής της έννοιας, της αγάπης.

IGIDA3


Συντελεστές

Κείμενο Έντουαρντ Άλμπι
Μετάφραση Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία Μάριος Μεττής
Βοηθός Σκηνοθέτη Ναταλία Παναγιώτου
Σκηνικά/Κοστούμια Μαρίνα Χατζηλουκά
Βοηθός Σκηνογράφος Σταύρη Παπαδοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμού Σεσίλια Τσελεπίδη
Οπτική Επικοινωνία Rockthedog
Ερμηνεύουν Αντρέας Βασιλείου, Έρικα Μπεγέτη, Βασίλης Βασιλάκης, Αντρέας Κουτσόφτας

+ Τακτικές Παραστάσεις (Λευκωσία) κάθε Παρασκευή, Σάββατο 20:30, Κυριακή 18:30 μέχρι τις 3 Μαρτίου 2019 στο Θέατρο «Διόνυσος» [Διαγόρου 29, Λευκωσία] και Θέατρο «Ριάλτο», Λεμεσός, Πέμπτη 7 Μαρτίου στις 20:30. Εισιτήρια 15 ευρώ/κανονικό + 12 ευρώ/μειωμένο. Κρατήσεις + Πληροφορίες 22818999 + 99621845.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ