Δημήτρης Κουρούμπαλης: Romeos Ioulietta Panta

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 7.4.2018

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου


Μας συστήθηκε το 2000 με την τηλεοπτική σειρά «10 Λεπτά Κήρυγμα», ως ο έφηβος Λεωνίδας. Δίνοντας το δικό του στίγμα στη μέχρι σήμερα επιτυχημένη σειρά, ο Δημήτρης Κουρούμπαλης κατόρθωσε όχι μόνο να «ξεφύγει» από τον τόσο χαρακτηριστικό ρόλο, αλλά και να σφραγίσει μια θέση στον χώρο της υποκριτικής.

Ο ίδιος ήταν από τους «τυχερούς» που ήξεραν από νωρίς τι ήθελαν. Οι σπουδές του τόσο στη Δραματική Σχολή όσο και στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνδυασμό με το μεταπτυχιακό του στον κλάδο της Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, ήρθαν να ενισχύσουν τη σφαιρική γνώση που πρέπει να έχει ένας ηθοποιός, όπως λέει ο ίδιος.

Ιδιαίτερα όταν ο ηθοποιός γράφει το κείμενο της παράστασης στην οποία πρωταγωνιστεί, συμμετέχοντας επιπλέον και στη σκηνοθετική επιμέλεια. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση του έργου R.I.P. Romeos Ioulietta Panta, που ανεβαίνει στο Θέατρο Δέντρο από τις 14 Απριλίου, για πέντε μόνο παραστάσεις. Μια θεατρική παράσταση τα θεμέλια της οποίας τέθηκαν από την πρώτη παρουσίασή της στο Θέατρο Δέντρο, το 2013:

«Η παράσταση του 2013 ήταν ένας πρόλογος αυτής της παράστασης που θα κάνουμε τώρα. Η ίδια παράσταση μετά ήρθε στην Αθήνα, πήρε μέρος στο Φεστιβάλ Αθηνών, έπαιξε στο θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Φεστιβάλ Ακροποδητί στη Σύρο και τώρα την επιστρέφουμε στην Κύπρο γιατί από δω ξεκίνησε. Ωστόσο τώρα ανεβαίνει με καινούργιο κείμενο, καινούργιες σκηνές, άλλη σκηνοθεσία και άλλη μουσική. Μαζί με την Κατερίνα Λούρα την έχουμε επεξεργαστεί πολύ και την έχουμε φέρει σε μια μορφή για την οποία είμαστε υπερήφανοι».

rip2a


Η παραγωγή

Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία με την Κατερίνα Λούρα και το Θέατρο Δέντρο;

Με την Κατερίνα γνωριστήκαμε το 2011 στην παράσταση «Ορέστης Ηλέκτρα 0-1» και ταιριάξαμε πάρα πολύ σκηνικά. Στη συνέχεια αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα του Σαίξπηρ, ενώ μετά συνεργαστήκαμε ξανά για την παράσταση Προμηθέας Δεσμώτης, η οποία ανέβηκε και στην Επίδαυρο. Είναι μια κολόνια που κρατάει χρόνια. Έχουμε πολύ καλή επαφή και χημεία στο σανίδι.

Τι πραγματεύεται η παράσταση;

Μιλάει για ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο συναντιέται σε μια καφετέρια. Αυτή η καφετέρια είναι σαν μια παρένθεση στην πραγματικότητα, την ώρα που η ζωή τους έξω από αυτή την παρένθεση είναι φοβερή, με την κυριολεκτική έννοια, δηλαδή τους προκαλεί φόβο. Μέσα σε αυτή την καφετέρια λοιπόν, η νεανική τους ενέργεια, και η ορμή τους, τους γλυτώνει από τον φόβο. Αυτά τα δύο παιδιά έχουν αποφασίσει ότι δεν θα ερωτευτούν καθώς το πάθος δεν τους ταιριάζει. Θέλουν να μείνουν εντελώς νηφάλιοι απέναντι στο πάθος. Αλλά το πάθος είναι πιο δυνατό από τους ίδιους και τις αποφάσεις τους. Οπότε αυτό τους παρασέρνει ερήμην τους.
Το αγόρι και το κορίτσι καταλαβαίνουν ότι τελικά το πάθος που αναπτύσσεται μεταξύ τους είναι η μοναδική τους σωτηρία και παίρνουν την απόφαση να το φτάσουν στα άκρα

«Ο έρωτας να πρυτανεύσει»

Μέχρι στιγμής ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στην παράσταση;

Είναι συγκινητική η συμμετοχή του κόσμου γιατί μιλάμε για δύο νέα παιδιά που βρίσκονται να ερωτεύονται εν μέσω μιας εμφύλιας διαμάχης, και απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε ανήκουν σε αντίπαλα στρατόπεδα. Παρ’ όλα αυτά τα παρακολουθούμε πώς επιλέγουν τον έρωτα να πρυτανεύσει στη ζωή τους και να νικήσει τις διαφορές. Ο κόσμος συγκινείται πολύ, γελάει πολύ γιατί έχει χιούμορ η παράσταση και στο τέλος φεύγει με το στήθος του πιο ελαφρύ από το βάρος.

Τι σε δυσκόλεψε περισσότερο στην ενσάρκωση του ρόλου;

Το γεγονός ότι αυτά τα δύο παιδιά επειδή ακριβώς έχουν πάρει αυτή την απόφαση να είναι πολύ ψύχραιμοι και νηφάλιοι απέναντι στον έρωτα, δεν παθιάζονται. Κι εγώ επειδή σαν άνθρωπος και σαν ηθοποιός έχω πολλή ένταση και εκρηκτικότητα πάνω στη σκηνή, με δυσκόλεψε αυτή η αντίσταση. Το να πρέπει να αντισταθώ, δηλαδή, στο ένστικτό μου και να περιμένω μέχρι να έρθει η κατάλληλη στιγμή να το εκφράσω. Κι αυτό ήταν πολύ δύσκολο για μένα. Βέβαια είχα την Κατερίνα Λούρα η οποία είναι εξαιρετική ηθοποιός και έκανε τον δικό της τον ρόλο με σκηνική ιδιοφυΐα και τη Φρόσω Κορρού που μας καθοδηγούσε, οπότε είχα πολύ καλή βοήθεια στις δυσκολίες.

rip3


Ρέκβιεμ αλλά και λύση

Στο δελτίο Τύπου, αναφέρετε ότι το κείμενο του έργου είναι συγχρόνως ένα ρέκβιεμ και ένα κάλεσμα σε επανάσταση, τι εννοείτε;

Η μεταφορά που γίνεται στην παράστασή μας είναι ότι το περιβάλλον έξω από αυτή την καφετέρια είναι εχθρικό και εμπόλεμο. Γεγονός που συνέβη στην Ελλάδα στην εποχή της κρίσης όταν υπήρχε πολύ έντονο το στοιχείο της μισαλλοδοξίας, της αντιπαλότητας, την ώρα που οι άνθρωποι χωρίστηκαν σε στρατόπεδα υπέρ του ‘ναι’ και του ‘όχι’ με το δημοψήφισμα, με αποτέλεσμα να είναι πολύ έντονο το στοιχείο του διχασμού και της καχυποψίας.
Έτσι τα δύο παιδιά που βρίσκονται σε αυτόν τον χώρο υψώνουν το ανάστημά τους απέναντι σ’ αυτόν τον διχασμό, σε αυτή την εμφύλια διαμάχη. Από αυτή την άποψη είναι επανάσταση.
Από την άλλη όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η κρίση επηρέασε βαθιά τον ψυχισμό των ανθρώπων αφού στέρησε την αίσθηση της ελπίδας, της προσδοκίας, της προοπτικής και γι’ αυτό είναι και ένα ρέκβιεμ. Ένα ρέκβιεμ στις ελπίδες που χάθηκαν, στα όνειρα που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν, αλλά συγχρόνως ένα ρέκβιεμ που δίνει μια λύση.
Το αγόρι και το κορίτσι αντιμετωπίζουν με επιστημονικό τρόπο την κατάσταση, καταλαβαίνουν ότι όλοι γύρω τους είναι εχθροί και οι ίδιοι δεν ψάχνουν να βρουν διέξοδο από αυτό. Το συζητούν και καταλαβαίνουν ότι τελικά το πάθος που αναπτύσσεται μεταξύ τους είναι η μοναδική τους σωτηρία και παίρνουν την απόφαση να το φτάσουν στα άκρα.



«Τρυφερή, αστεία, βαθιά συγκινητική παράσταση»

Η παράσταση έχει να κάνει με ένα νεαρό ζευγάρι που ζει στους έντονους ρυθμούς της πόλης: θεωρείς ότι είναι πιο δύσκολο να ερωτευτεί κανείς, ή γενικότερα να συνάψει ουσιαστικές σχέσεις ζώντας σε μια μεγαλούπολη;

Ναι, γιατί υπάρχει συνεχώς η αίσθηση ότι έχεις επιλογές, ότι υπάρχει πάντα κάτι καλύτερο. Αλλά το βασικό χαρακτηριστικό του έρωτα είναι ότι όταν κάποιος είναι ερωτευμένος πιστεύει ότι δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο απ’ αυτό. Οπότε αυτό έρχεται σε αντίφαση με τις πολλαπλές επιλογές και τα ερεθίσματα που βρίσκει κανείς.

Εντοπίζεις ομοιότητες στον τρόπο με τον οποίο ο Ρωμαίος στην παράσταση αντιμετωπίζει τον έρωτα με τον τρόπο που αντιμετωπίζεις εσύ ως Δημήτρης τον έρωτα;

Το αγόρι στην παράσταση έχει πάρει την απόφαση να μην ερωτευτεί και εμμένει στην απόφαση αυτή μέχρι να τον συνεπάρει το κορίτσι στο παιχνίδι του έρωτα. Εγώ θα λειτουργούσα εντελώς διαφορετικά, πιο παρορμητικά, με περισσότερη πρωτοβουλία, περισσότερη αυταπάρνηση ίσως...

Γιατί να έρθει κάποιος να δει την παράστασή σας;

Γιατί είναι πολύ τρυφερή, είναι αστεία και βαθιά συγκινητική. Θα του θυμίσει κάτι που βρίσκεται βαθιά μέσα του και πιθανότατα και να το ‘χει χάσει. Πέρα από αυτά όμως είναι εξαιρετική η ερμηνεία της Κατερίνας, είναι εξαιρετικές οι χορογραφίες της Φρόσως Κορρού και αποτελεί μια πολύ σύγχρονη σκηνοθετική ματιά στο θέατρο.

Οι συντελεστές

Κείμενο: Δημήτρης Κουρούμπαλης
Σκηνοθετική δημιουργία: Φρόσω Κορρού, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Κατερίνα Λούρα
Χορογραφίες - Επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
Μουσική: Lost Bodies
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Παραγωγή: So7, Θέατρο Δέντρο
Παίζουν: Κατερίνα Λούρα, Δημήτρης Κουρούμπαλης
Το διάταγμα του ηγεμόνα διαβάζει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Στην παράσταση χρησιμοποιήθηκαν λέξεις και φράσεις από το κείμενο του Σαίξπηρ στο πρωτότυπο (Α’ Πράξη, Σκηνή 1) και τις μεταφράσεις των Δ. Καψάλη και Κ. Καρθαίου.

+ Πρεμιέρα το Σάββατο 14 Απριλίου στο Θέατρο Δέντρο, στις 20:30. Παραστάσεις στις 15, 18, 21, 22 Απριλίου στις 20:30. Διάρκεια 60 λεπτά.
Εισιτήρια προς 13 ευρώ και 10 ευρώ για πολύτεκνους, συνταξιούχους, φοιτητές, στρατιώτες (προσκομίζοντας την ανάλογη κάρτα). Πληροφορίες τηλ. 99384606. Το Θέατρο Δέντρο βρίσκεται στην οδό Ενότητος 44, Βιοτεχνική Παλλουριώτισσας, Λευκωσία.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ