Βαρνάβας Κυριαζής: «Η ιστορία της Άννα Φρανκ ταρακουνά τον θεατή»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 25.11.2019

Μία από τις πιο πολυδιαβασμένες ιστορίες ανά το παγκόσμιο, «Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» μεταφέρθηκε για δεύτερη φορά σε κυπριακή σκηνή, μετά από είκοσι χρόνια και το πρώτο ανέβασμα στο Σατιρικό Θέατρο.


Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βαρνάβας Κυριαζής μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για την παραγωγή που γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, της οποίας υπογράφει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση, τη δραματουργική επεξεργασία αλλά και τη μουσική επιμέλεια, ενσαρκώνοντας παράλληλα και τον ρόλο του ως, Ότο Φρανκ.

anna frank


Πόσο δύσκολο είναι να έχετε την ευθύνη για όλα τα παραπάνω, ενσαρκώνοντας και τον δικό σας ρόλο επί σκηνής;

Πριν από μερικά χρόνια έλεγα στον εαυτό μου ότι είναι κάτι που δεν θα κάνω. Όμως στην πορεία βρέθηκα σε αυτή τη θέση και το αποτέλεσμα με δικαίωνε. Έτσι κι αυτή τη φορά. Παρόλο που δεν σας κρύβω ότι ήταν τρομακτικά δύσκολο γιατί είχα να κάνω με οκτώ ηθοποιούς και παράλληλα έπρεπε να τα επιβλέπω όλα. Δούλεψα όμως με μία πολύ δοτική ομάδα και καταφέραμε να παρουσιάσουμε στο κοινό το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Είναι ρίσκο να ανεβάζει κανείς τόσο δημοφιλή έργα;

Όχι δεν θα έλεγα ότι είναι ρίσκο. Για μας, τους ανθρώπους του θεάτρου, αυτό που μετρά πάντα είναι να ανεβάσουμε μία καλή παράσταση με οποιοδήποτε κείμενο, είτε αυτό είναι ένα ευρέως γνωστό στο κοινό, είτε είναι ένα άγνωστο κείμενο. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα. Επομένως προσεγγίσαμε «Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ» όπως θα κάναμε με ένα οποιοδήποτε άλλο κείμενο.

anna frank2

Πολλές φορές ήρθε κόσμος στο καμαρίνι μετά το τέλος της παράστασης κυριολεκτικά δακρυσμένος και σοκαρισμένος.

Όσον αφορά τη μετάφραση, πόσο ακλουθήσατε το πρωτότυπο έργο;

Το έργο είναι βασισμένο στη θεατρική διασκευή των Γκούντριχ και Χάκετ που έγινε στις αρχές της δεκαετίας του ‘50, η οποία προέκυψε από μία μετάφραση κειμένου εκείνης της εποχής. Μιλάμε για πάνω από 65 χρόνια επομένως ναι, έχρηζε κάποιας αναθεώρησης η συγκεκριμένη απόδοση. Ωστόσο πιο σημαντική για μένα ήταν η δραματουργική επεξεργασία του κειμένου, όπου άλλαξα αρκετά σημεία. Ένιωσα την ανάγκη να φέρω πιο «κοντά» στην ιστορία τον κόσμο που βρισκόταν εκτός του καταφυγίου της οικογένειας Φρανκ. Αυτό έγινε με την χρήση κάποιων ηχητικών τα οποία ζωντάνεψαν πιστεύω ακόμη περισσότερο το κείμενο.

Όλες οι προγραμματισμένες παραστάσεις είναι sold out. Τι οδήγησε στην επιτυχία αυτής της παραγωγής κατά τη γνώμη σας;

Είναι μία συγκινητική παράσταση, η οποία πιστεύω ότι ταρακουνά τη ψυχή του θεατή. Πολλές φορές ήρθε κόσμος στο καμαρίνι μετά το τέλος της παράστασης κυριολεκτικά δακρυσμένος και σοκαρισμένος. Ξέρεις έχω την εντύπωση ότι αυτά τα δυνατά σοκ, αυτές οι δυνατές συγκινήσεις για τον θεατή είναι πολύ σημαντικές στις μέρες μας. Και πιστεύω ακράδαντα πως με αυτή την παράσταση αρκετός κόσμος πιθανόν να σταθεί ακόμη πιο μακριά από τα απολυταρχικά καθεστώτα, από τον φασισμό και τον ναζισμό που δυστυχώς αναβιώνουν στις μέρες μας.

anna frank3


Οι συντελεστές

Σκηνοθεσία: Βαρνάβας Κυριαζής
Σκηνικά και κοστούμια: Γιώργος Γιάννου
Φωτιστικός σχεδιασμός: Βασίλης Πετεινάρης
Μουσική επιμέλεια: Βαρνάβας Κυριαζής
Φωτογραφίες: Παντελής Χατζημηνάς

Επί σκηνής οι: Βαρνάβας Κυριαζής, Ελεονώρα Βασιλείου, Μαρία Μιχαήλ, Λοΐζος Παπαγεωργίου, Αστέρω Κυπριανού, Σταυρούλα Τερλικά, Γιώργος Ιωσήφ, Σταύρος Πατσιάς, Μαριλένα Αχιλλέως και ο Μαρίνος Ξενοφώντος.

Παραστάσεις: 29/11 στις 20:30, 30/11 στις 17:00 και στις 20:30, 01/12 στις 19:00, 02/12 & 03/12 στις 20:30. Πληροφορίες: 70007721

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μια αιώνια διαμάχη στη σκηνή

Μια αιώνια διαμάχη στη σκηνή

Μια αιώνια διαμάχη στη σκηνή

«Ρώτα με όταν ξυπνήσω» του Χαράλαμπου Γιάννου

«Ρώτα με όταν ξυπνήσω» του Χαράλαμπου Γιάννου

«Ρώτα με όταν ξυπνήσω» του Χαράλαμπου Γιάννου

Εργαστήρια της Τετάρτης στον ΘΟΚ: 30.11.2022

Εργαστήρια της Τετάρτης στον ΘΟΚ: 30.11.2022

Εργαστήρια της Τετάρτης στον ΘΟΚ: 30.11.2022

‘Έτος Ιάκωβου Καμπανέλη 2022’ στο Θέατρο Ριάλτο

‘Έτος Ιάκωβου Καμπανέλη 2022’ στο Θέατρο Ριάλτο

‘Έτος Ιάκωβου Καμπανέλη 2022’ στο Θέατρο Ριάλτο