«Αντίο Κοπρόσκυλα»: Κινηματογράφος στο σανίδι

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 27.10.2018

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου


Το έργο βασισμένο στην κινηματογραφική ταινία «Reservoir Dogs» του Κουέντιν Ταραντίνο, προσαρμόζεται στα κυπριακά δεδομένα, και μεταφέρει τους θεατές πέντε χρόνια πίσω, στον Μάρτιο του 2013, και στην οικονομική κρίση που έφερε τότε το κλείσιμο των τραπεζών.

Ο σκηνοθέτης του έργου Ανδρέας Κυριάκου και ο ηθοποιός Ανδρέας Νικολαΐδης, μίλησαν στο ραδιόφωνο του «Π», για την παράσταση αυτή που ανεβαίνει κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30, και κάθε Κυριακή στις 18:30, στο Θέατρο Διόνυσος.

koproskila


Τι θα δούμε στη συγκεκριμένη παράσταση;

ΑΚ: Η παράσταση έχει να κάνει με ένα θίασο ο οποίος στην εποχή της κρίσης, και τις μέρες που κλείνουν οι τράπεζες το 2013 είναι απελπισμένος και οργανώνει μία ληστεία για να σωθεί, εμπνευσμένη από τις ταινίες και τις παραστάσεις που έκανε όλα αυτά τα χρόνια. Στους ρόλους ληστές με κωδικούς είναι ο : Αντρέας Νικολαΐδης : κωδικός πορτοκαλί, Χριστόδουλος Μαρτάς: ξανθός, Χρίστος Γιάγκου: άσπρος, Μάριος Μεττής: καφέ, Παναγιώτης Κυριάκου: ροζ, Κρίστοφερ Γκρέκο: ο εγκέφαλος της ληστείας. Σε ρόλο έκπληξη θα δούμε το Στέλιο Μαρτά στο ντεμπούτο του. Αυτοί λοιπόν οργανώνουν τη ληστεία, με αποτέλεσμα όλα να πάνε λάθος.

Ανδρέα σε ποιο ρόλο θα σε δούμε;

ΑΝ: Είμαι το νεοσύστατο μέλος αυτής της θεατρικής ομάδας και ο πρώτος ρόλος που καλούμαι να υποδυθώ είναι αυτός του ληστή. Ωστόσο αυτή ίσως να είναι και η τελευταία τους παράσταση, όπως λέει και το σλόγκαν του έργου.

42-KATO.APO.KIRIO


Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που είχες αντιμετωπίσει κατά την προετοιμασία του ρόλου αυτού;

ΑΝ: Υποκριτικά για μένα είναι πρόκληση μία σκηνή του έργου. Σε μεγάλο μέρος της παράστασης είμαι πυροβολημένος. Επομένως υποκριτικά έχω αυτή τη δυσκολία. Ωστόσο γενικότερα το μεγαλύτερο στοίχημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, ήταν οι τεχνικές δυσκολίες. Ο θεατής θα έρθει και θα δει πράγματα που δεν βλέπει συχνά επί σκηνής.
Είναι πολύ κοντά στο θεατή αυτό που συμβαίνει

Πώς προσέγγισες σκηνοθετικά το έργο;

ΑΚ: Το πιο δύσκολο ήταν να φέρω τον κινηματογράφο στο σανίδι. Ωστόσο, ένα από τα θετικά σχόλια που εισπράττουμε από τον κόσμο σταθερά στις παραστάσεις που έγιναν μέχρι στιγμής, ήταν ότι όντως τους θυμίζει κινηματογράφο. Προσπαθήσαμε μέσα από το μέσα από το εικαστικό πλαίσιο, και μέσα από τον τρόπο που είναι δομημένη η παράσταση να βάλουμε το θεατή μέσα στον κινηματογράφο. Νομίζω τα καταφέραμε, και σ’ αυτό συνέβαλαν  όλοι οι συντελεστές της παράστασης.
Η παράσταση αποτελεί ένα σχόλιο για την κρίση του 2013, για τα χρόνια εκείνα που είναι ακόμη «φρέσκα» στο μυαλό μας

Το γεγονός ότι η παράσταση προσαρμόζεται σε κυπριακά δεδομένα συντείνει στο να φέρει το θεατή πιο κοντά στο έργο;

ΑΝ : Είναι πολύ κοντά στο θεατή αυτό που συμβαίνει.  Ο τρόπος με τον οποίο είναι σκηνοθετημένη και στημένη η παράσταση και το εικαστικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με τη γλώσσα που χρησιμοποιείται- κυπριακή καθομιλουμένη διάλεκτος-  συμβάλουν στην αμεσότητα με την οποία προσεγγίζεται ο θεατής.

koproskila2


Τι είναι αυτό που καθιστά τόσο ξεχωριστή τη συγκεκριμένη παράσταση;

ΑΚ: Αρχικά να επισημάνουμε ότι η παράσταση είναι αυστηρώς ακατάλληλη για ηλικίες κάτω των 16. Εκτός από το ‘σοκ’ που μπορεί να προκαλέσουν κάποιες σκηνές και τα εφέ της παράστασης, εάν είσαι λάτρης του κινηματογράφου και ειδικά του Ταραντίνο αυτή η παράσταση είναι για σένα. Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι η παράσταση αποτελεί και ένα σχόλιο για την κρίση του 2013, για τα χρόνια εκείνα που είναι ακόμη «φρέσκα» στο μυαλό μας. Το έργο αυτό αποτελεί λοιπόν, ένα σχόλιο πάνω σε αυτή την κατάσταση για το μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος, για να βγει από το αδιέξοδο.

Συντελεστές:

Κείμενο: Φρίξος Μασούρας
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Κυριάκου
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Σκηνικά: Ιωάννα Κυθραιώτη
Κοστούμια: Κατερίνα Ττάκκα
Moυσική: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Τρύφωνος
Ηθοποιοί( με σειρά εμφάνισης): Μάριος Μεττής, Παναγιώτης Κυριάκου, Κρίστοφερ Γκρέκο, Ανδρέας Νικολαϊδης, Χρήστος Γιάγκου, Χριστόδουλος Μαρτάς, Στέλιος Μαρτάς
Μαγνητοσκοπημένη συμμετοχή : Λήδα Χατζή

Τακτικές Παραστάσεις: Παρασκευή & Σάββατο στις 8.30 μ.μ. και Κυριακή στις 6.30 μ.μ.

Λεμεσός : Θέατρο Ριάλτο στις 7 Νοεμβρίου 2018 στις 8.30 μ.μ.

Εισιτήρια: 15 ευρώ/κανονικό, 12 ευρώ/ μειωμένο

Κρατήσεις: 22818999 & 99621845



 

 

 

 

 

 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ