Έρωτας μέχρι θανάτου στο έργο «Αβελάρδος και Ελοΐζα»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 8.2.2020

Μια φορά και έναν καιρό… στο Παρίσι του 12ου αιώνα ένας θεολόγος και φιλόσοφος ετών σαράντα και μία μαθήτριά του ετών δεκαέξι έζησαν μία πραγματική ιστορία αγάπης, η οποία φτάνει σήμερα στ’ αυτιά μας χάρει στις ερωτικές επιστολές που αντάλλασσαν όταν πια ο καθένας ακολούθησε τον δικό του δρόμο σε διαφορετικό μοναστήρι. Σε αυτό το υλικό είναι βασισμένο και το έργο του Γιάννη Καλαβριανού, το οποίο ανεβαίνει από τις 14 Φεβρουαρίου, σε σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου.


Όπως αναφέρει ο τελευταίος μιλώντας στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» για την επικείμενη παράσταση, «Διαβάζοντας την ιστορία του Αβελάρδου και της Ελοΐζας παρατηρεί κανείς την τόλμη των δύο αυτών ανθρώπων και την επανάσταση που ‘σήκωσαν’ κατά την εποχή εκείνη. Είναι αξιοζήλευτο το ότι τόλμησαν και έκαναν αυτό που ήθελαν, μέχρι ένα σημείο, έστω κι αν η εποχή στάθηκε τροχοπέδη».

Μιλώντας με τη σειρά του ο ηθοποιός Θανάσης Γεωργίου – ο οποίος υποδύεται και τον Αβελάρδο στην εν λόγω παράσταση – αναφέρει ότι από το έργο του Γιάννη Καλαβριανού: «Κράτησα το απόλυτο αυτών των δύο ανθρώπων, κράτησα δηλαδή το πάθος που είχαν και ένα τρόπο φοβερό να αποφύγουν οποιαδήποτε έκπτωση σε αυτό που θέλανε στη ζωή. Και το κράτησα για ποιο λόγο; Γιατί αισθάνομαι ότι αυτό ακριβώς είναι που λείπει από τη σημερινή εποχή. Και κάπως ερχόμενος σε επαφή με αυτό το έργο ξαναφωτίστηκαν μέσα μου συναισθήματα ξεχασμένα… που ενώ ξέρει κανείς ότι δεν μπορείς να πετύχεις το απόλυτο στη ζωή ωστόσο πάντα πρέπει να εμπνέεσαι από αυτό και να παλεύεις γι’ αυτό, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα»

«Μεταθανάτια δικαίωση»

Αναφερόμενος δε στη διαχρονικότητα του έργου ο σκηνοθέτης μίλησε για την επιθυμία της Ελοΐζας να ταφεί δίπλα στον αγαπημένο της μετά τον θάνατό της, κάτι που δεν έγινε όταν το ζήτησε, έγινε όμως επτακόσια χρόνια μετά, όταν ήρθαν στο φως οι επιστολές τους και κατέληξαν να κάνουν πράξη την επιθυμία της. Σαν μία «Μεταθανάτια δικαίωση» όπως τη χαρακτήρισαν οι συντελεστές του έργου με τον σκηνοθέτη να αναφέρει ότι «ακριβώς η δικαίωση αυτού του έρωτα νομίζω ότι παραμένει διαχρονική και παρότι δεν την έζησαν στη διάρκεια της ζωής τους εμείς ακόμα και τόσα χρόνια μετά φτιάχνουμε αυτή την παράσταση για να δικαιώσουμε τον έρωτα αυτών των ανθρώπων, και κατ’ επέκταση τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει εποχή και δεν πρέπει να έχει πρέπει».

Συντελεστές: 

σκηνοθεσία: Κώστας Σιλβέστρος

σκηνικά/κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά

μουσική σύνθεση: Αντρούλα Καφά

κίνηση: Αλέξης Βασιλείου

σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Πετεινάρης

βοηθός σκηνοθέτη: Στέφανη Μουρούζη

ηθοποιοί: Βασιλική Κυπραίου, Αντωνία Χαραλάμπους, Θανάσης Γεωργίου και η μουσικός/περφόρμερ Αντρούλα Καφά

Πρεμιέρα: 14 Φεβρουαρίου 2020, στις 8.30μ.μ. | Θέατρο Δέντρο (Λευκωσία)

Παραστάσεις:

15 & 18 Φεβρουαρίου στις 8.30μ.μ. και 16 Φεβρουαρίου στις 6.30μ.μ. |Θέατρο Δέντρο

21, 22, 25, 28, 29 Φεβρουαρίου και 3 Μαρτίου | Τεχνοχώρος της ΕΘΑΛ | 8.30μ.μ

23 Φεβρουαρίου | Τεχνοχώρος της ΕΘΑΛ | 6.30μ.μ

6 Μαρτίου | Μαρκίδειο Θέατρο (Πάφος) | 8.30μ.μ

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Υφυπουργός Πολιτισμού: Η Κυβέρνηση στηρίζει την καλλιτεχνική δημιουργία

Υφυπουργός Πολιτισμού: Η Κυβέρνηση στηρίζει την καλλιτεχνική δημιουργία

Υφυπουργός Πολιτισμού: Η Κυβέρνηση στηρίζει την καλλιτεχνική δημιουργία