Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Ακύλλας Καραζήσης στη «Δεσποινίδα Τζούλια» live

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 12.6.2020

Οι «Παραβάσεις», το Θεατρικό Αναλόγιο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ολοκληρώνονται, την Τετάρτη 17 Ιουνίου στις 21.00, με ένα θεατρικό έργο, τη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ.


Επίκεντρο της φετινής σειράς δραματοποιημένων αναγνώσεων ήταν η γυναίκα. Γυναίκες συγγραφείς και ποιήτριες που καθόρισαν δραστικά τον χώρο των γραμμάτων καινοτομώντας (η Σαπφώ, η Μαργαρίτα Καραπάνου, η Σύλβια Πλαθ, η Βιρτζίνια Γουλφ, η Ελφρίντε Γέλινεκ) και εμβληματικές ηρωίδες της λογοτεχνίας (η Μόλλυ από τον Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόυς), βρήκαν φωνή, από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα, στο ιδιότυπο λογοτεχνικό σαλόνι των «Παραβάσεων».

Στις τελευταίες, για φέτος, Παραβάσεις, στις 17 Ιουνίου, σε ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση από τον Φάρο του ΚΠΙΣΝ, χωρίς την παρουσία κοινού, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Ακύλλας Καραζήσης ερμηνεύουν αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια», σε σκηνοθετική επιμέλεια του Δημήτρη Καραντζά.

Η «Δεσποινίς Τζούλια» είναι το γνωστότερο θεατρικό έργο του Σουηδού δραματουργού (1849-1912) ο οποίος, μαζί με τον Ένρικ Ίψεν, θεωρείται πρωτοπόρος του ψυχολογικού ρεαλισμού. Γράφτηκε το 1888 και, όπως πολλά από τα έργα του Στρίντμπεργκ, αποτελεί αριστούργημα ψυχολογικής ανάλυσης. Η «Δεσποινίς Τζούλια» πραγματεύεται τον έρωτα, την εξουσία, την πάλη των φύλων και τη σύγκρουση των κοινωνικών τάξεων.

Η δράση τοποθετείται την παραμονή του θερινού ηλιοστασίου στο αρχοντικό ενός κόμη στη Σουηδία. Η «Νύχτα του Μεσοκαλόκαιρου» είναι μια νύχτα γιορτής, χορού, μεθυσιού, ερωτισμού και απογύμνωσης. Στην ξέφρενη γιορτή των υπηρετών του σπιτιού στην κουζίνα του αρχοντικού ξεκινά ένα άγριο παιχνίδι ανάμεσα στη Δεσποινίδα Τζούλια, κόρη του κόμη, και στον Ζαν, υπηρέτη του κόμη, o οποίος στοχεύει στην άνοδο και την κοινωνική καταξίωση.

Στον πρόλογο του έργου ο συγγραφέας περιγράφει τους δύο βασικούς χαρακτήρες του ως δύο ανθρώπους που ανταγωνίζονται σε μία μάχη «ζωής και θανάτου» για την επικράτηση του δυνατότερου. Ο Γιώργος Πούλιος συνθέτει επί σκηνής τη μελωδία του δράματος.

Η σειρά «#snfccAtHome: Παραβάσεις», όπως και όλο το ψηφιακό πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ, πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά προγραμματισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Οι «Παραβάσεις» πραγματοποιούνται χωρίς την παρουσία κοινού και με τα μεγαλύτερα δυνατά μέτρα ασφαλείας έχοντας πάντοτε ως προτεραιότητα την υγεία των συνεργατών και των εργαζομένων του ΚΠΙΣΝ.

Παρακολουθήστε τις Παραβάσεις ζωντανά στο snfcc.org/missjulia, καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC την Τετάρτη 17/6 στις 21.00.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ