«Η πρόσοψη»: Ένα έργο σχέσεων στον ΘΟΚ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 26.10.2020

Το έργο του Κώστα Μαννούρη, «Η πρόσοψη», που ήταν προγραμματισμένο να ανέβει επί σκηνής τον περασμένο Μάρτιο, κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Παρασκευή στη Νέα Σκηνή ΘΟΚ, σε σκηνοθεσία Μάριου Μεττή.


Μετά την απροσδόκητη διακοπή των προβών της τον περασμένο Μάρτιο, έτοιμη τώρα να διανύσει τη δική της διαδρομή στη σκηνή και να υποδεχτεί το κοινό, είναι η νέα παραγωγή του ΘΟΚ, που ανεβαίνει από 30 Οκτωβρίου, στη Νέα Σκηνή, με τους Μαρίλια Γιαλλουρίδου, Σάββα Μενοίκου, Έρικα Μπεγέτη και Όλγα Ποταμίτου επί σκηνής. Το έργο, «Η πρόσοψη», του Κώστα Μαννούρη, σκηνοθετεί ο Μάριος Μεττής, ο οποίος μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στην πολιτιστική εκπομπή «Τι παίζει» για την εν λόγω παραγωγή.

Πώς αισθάνεστε που ετοιμάζεστε δεύτερη φορά φέτος για πρεμιέρα;

Δουλεύαμε περίπου για ένα μήνα και κάτι όταν διακόπηκαν οι πρόβες και τώρα είμαστε επτά μήνες μετά έτοιμοι για την πρεμιέρα μας. Είχαμε περιθώριο τρεις εβδομάδες για να επανέλθουμε και να φέρουμε το έργο στους ρυθμούς που ήταν τότε. Σίγουρα είναι δύσκολη αυτή η διαδικασία αλλά γίνεται. Τώρα λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα είμαστε έτοιμοι. Είχαμε και μία αντικατάσταση καθώς στον ρόλο της ηθοποιού Πατρίτσιας Πεττεμερίδου, έχουμε τώρα την κυρία Όλγα Ποταμίτου, με την οποία είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι και έχει αναλάβει τον ρόλο επάξια, είναι εξαιρετική.

Πες μας δυο λόγια για το έργο.

Πρόκειται για μία κωμωδία η οποία όμως έχει και τα δραματικά της στοιχεία. Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα σπίτι όπου βρίσκονται τρεις γενιές γυναικών: η γιαγιά, η μαμά και η κόρη. Ένας νεαρός άντρας ζωγράφος, τις επισκέπτεται θέλοντας να τους πουλήσει το νέο του έργο, την πρόσοψη μιας οικίας, και ο ίδιος γίνεται ο λόγος για να αποκαλυφθούν κάποια μεγάλα μυστικά και να συγκρουστούν αυτές οι τρεις γενιές γυναικών. Είναι γενικότερα ένα έργο σχέσεων. Ο Κώστας σε αυτό το έργο είναι αρκετά κοντά στην κυπριακή κοινωνία και οι περσόνες που χρησιμοποιεί μας είναι πολύ γνώριμοι.

Ποια ήταν η δική σου σκηνοθετική προσέγγιση;

Με ενδιαφέρει πάντα να δουλεύω με έργα ανθρωποκεντρικά, που έχουν δηλαδή στη βάση τους, στο κέντρο τους, στον άξονά τους, τον άνθρωπο και τις σχέσεις. Δεν με ενδιαφέρει τόσο πολύ η εντύπωση, δεν δίνω τόσο μεγάλη σημασία στο κόνσεπτ κάποιου έργου σκηνοθετικά, όσο στους ίδιους τους χαρακτήρες και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Αυτή η πρακτική μπορεί να είναι μία δουλειά η οποία δεν είναι τόσο ορατή στον θεατή, γιατί δεν βλέπεις για παράδειγμα να γίνονται πράγματα στη σκηνή όπως να ανεβαίνουν ή να κατεβαίνουν σκηνικά, κάτι που σίγουρα προκαλεί το ενδιαφέρον. Ωστόσο αυτά που κάνω εγώ είναι δευτερευούσης σημασίας και πάντα φροντίζω να προκύπτουν απ’ την ουσία των πραγμάτων. Οπότε στο συγκεκριμένο έργο, δουλέψαμε πάρα πολύ το σωματικό κομμάτι και το πώς αντιδρούν τα σώματα σε ένα χώρο πολύ περιορισμένο. Περιορίσαμε με την σκηνογράφο Λύδια Μανδρίδου τους πρωταγωνιστές σε μία πολύ μικρή κουζίνα, με σκοπό να αλλάξουμε τις δυναμικές, γιατί όταν πρέπει να βρίσκεσαι με κάποιον σε ένα δωμάτιο με τον οποίο δεν θέλεις ίσως να βρίσκεσαι, αλλάζουν οι εντάσεις, μεγεθύνονται. Οπότε δουλέψαμε πάρα πολύ αυτές τις δυναμικές για το πώς θα φέρουμε αυτούς τους χαρακτήρες στα όριά τους. Κι αυτή είναι πάντα η σκηνοθετική μου προσέγγιση. Δουλεύω επάνω στις σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων.

Τι είναι αυτό που κρατάς εσύ από το έργο του Κώστα Μαννούρη;

Ο Κώστας έχει μια πολύ ιδιαίτερη γραφή κι αυτό κρατάω από το έργο του. Γράφει πολύ ποιητικά και είναι δύσκολο καμιά φορά ο λόγος του να μετατραπεί σε θεατρική πράξη, όμως αν τελικά το καταφέρεις το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Είναι πολύ όμορφο να ακούς τον λόγο του Κώστα, που μπορεί να μην είναι πάντα τόσο καθημερινός, αλλά αν δουλευτεί σωστά, με τρόπο που να μπορεί να γίνει προσβάσιμος προς το αυτί του θεατή -που δεν είναι και πολύ εκπαιδευμένο σε αυτά τα ακούσματα- το αποτέλεσμα σε δικαιώνει.







ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Λευκωσία
Θέατρο ΘΟΚ, Νέα Σκηνή.
Από 30 Οκτωβρίου 2020, 20:30 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο, 20:30 & Κυριακή, 18:00 (μέχρι 20 Δεκεμβρίου 2020).

Ελ. Αμμόχωστος
Δημοτικό Θέατρο Σωτήρας
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020, 20:30.

Λάρνακα
Δημοτικό Θέατρο
Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020, 20:30.

Λεμεσός
Παττίχειο Δημοτικό Θέατρο
Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020, 20:30.

Πάφος
Μαρκίδειο θέατρο
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020, 20:30.

ᵜΚυριακή 8 Νοεμβρίου: Συζήτηση μετά το τέλος της παράστασης
ᵜΗ παράσταση στις 18 Νοεμβρίου στη Λεμεσό θα είναι με αγγλικούς και τουρκικούς υπέρτιτλους
ᵜΗ παράσταση στις 27 Νοεμβρίου στη Λευκωσία θα είναι με αγγλικούς και τουρκικούς υπέρτιτλους
ᵜΗ παράσταση στις 4 Δεκεμβρίου στη Λευκωσία θα είναι με ελληνικούς υπέρτιτλους

Πληροφορίες/Εισιτήρια
Ταμείο Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717, και ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

Ώρες λειτουργίας ταμείου
Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:30 & 16:00-18:00

Τιμές εισιτηρίων
€12 / €6 (άνεργοι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι με την επίδειξη του αντίστοιχου αποδεικτικού εγγράφου και άτομα κάτω των 25 ετών με την επίδειξη πολιτικής ταυτότητας.)

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

"The Unfriend" του Steven Moffat

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

Πρεμιέρα για την παράσταση "ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία" της Μαγδαλένας Ζήρα

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«O Φάρος» του Conor McPherson

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» στην Κεντρική Σκηνή ΘΟΚ