Παράθυρο logo
Facebook και στη δουλειά
Δημοσιεύθηκε 08.12.2014 17:38
Facebook και στη δουλειά

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

Εμένα δεν με χαλάει καθόλου. Το να έχουν τα παιδιά στο τμήμα μου ανοιχτό και το facebook θεωρώ ότι είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να συμβεί για να τους βρίσκω ανά πάσα στιγμή. Κι αν τους έψηνα να χρησιμοποιήσουν και whatsapp στα κινητά τους, ακόμα καλύτερα...
Για ένα μυστήριο λόγο, ωστόσο, το facebook φαίνεται πως ενοχλεί τους περισσότερους εργοδότες / προϊστάμενους. Φοβούνται ίσως ότι οι εργαζόμενοι χαζεύουν. Λες και δεν υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες δικτυακά παιχνίδια να παίξουν... το facebook θα τους καθυστερήσει.
Είτε γι' αυτόν τον λόγο είτε γιατί [το πιο πιθανό] ψάχνει νέες πηγές εισοδήματος, μαθαίνουμε ότι το facebook εργάζεται και μάλιστα μυστικά πάνω σε έναν νέο διαδικτυακό τόπο με την ονομασία "Το Facebook στην Εργασία" [Facebook at Work). Στόχος είναι να "βάλει πόδι" στα επαγγελματικά γραφεία ανά τον πλανήτη και έτσι να ανταγωνιστεί απευθείας το LinkedIn, το οποίο μετρά περίπου 90 εκατ. ενεργούς χρήστες τον μήνα και αποτελεί το κύριο εργαλείο επαγγελματικής δικτύωσης διεθνώς.


Το facebook είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, οι χρήστες του ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Και θέλει περισσότερους. Μέσα από το νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες του να μιλάνε με συναδέλφους τους, να κάνουν νέες επαγγελματικές επαφές, να συνεργάζονται στη δημιουργία επαγγελματικών εγγράφων... έτσι τουλάχιστον μας ενημέρωσαν οι "Financial Times".


Και παρόλο που οι υπεύθυνοι του facebook αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες που διέρρευσαν, το δημοσίευμα έμπαινε σε λεπτομέρειες, όπως η εμφάνιση της νέας υπηρεσίας. Θα μοιάζει εμφανισιακά με το κυρίως facebook, αλλά θα επιτρέπει στους χρήστες να διαχωρίζουν αυστηρά το προσωπικό "προφίλ" τους [με τις προσωπικές φωτογραφίες και βίντεό τους ή με τις πολιτικές απόψεις τους] από το επαγγελματικό "προφίλ" τους.


Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του κοινωνικού δικτύου έχουν μεταξύ τους χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο επαγγελματικό δίκτυο για την καθημερινή εργασία τους και κάποια στιγμή έθεσαν το θέμα να επεκτείνουν αυτή την υπηρεσία εξωτερικά σε όλους τους χρήστες. Η ανάπτυξη της νέας υπηρεσίας άρχισε αθόρυβα πέρυσι και ήδη βρίσκεται σε φάση δοκιμών με εταιρείες, καθώς μάλλον πλησιάζει η ημερομηνία επίσημης ανακοίνωσης της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τους "Financial Times".


Αρχικά τουλάχιστον το "Facebook at Work" αναμένεται να είναι δωρεάν προκειμένου να κερδίσει χρήστες. Το facebook δημιουργεί σχεδόν όλα τα έσοδά του από διαφημίσεις και καταφέρνει να προσελκύει περισσότερες όσο περισσότερους χρήστες έχει.
Για να καταφέρει το facebook να διεισδύσει στους επαγγελματικούς χώρους ως εργαλείο δουλειάς, θα πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των στελεχών τους, οι οποίοι συχνά διεξάγουν εμπιστευτικές συνομιλίες στο διαδίκτυο και ανταλλάσσουν ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες, τις οποίες δεν θα ήθελαν να δουν να διαρρέουν. Πολύ περισσότερο που το facebook έχει κατ' επανάληψη δεχτεί κριτικές ότι χρησιμοποιεί καταχρηστικά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του. Θα πρέπει επίσης να του ξεκολλήσει η ρετσινιά ότι πρόκειται για χασομέρι.


Το facebook, το οποίο έκανε πρώτο τη διείσδυση στον χώρο, είναι συνώνυμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για πολλά εκατομμύρια κόσμο. Ωστόσο ο πόλεμος τώρα ξεκινάει. Είναι αδύνατον να υπάρχει μία και μοναδική υπηρεσία που να τους συγκεντρώνει όλους, γιατί τα ενδιαφέροντα του καθενός μας και οι χρήσεις που τον βολεύουν είναι εντελώς διαφορετικά. Το γεγονός ότι ο ένας πάει να χωθεί στα χωράφια του αλλουνού θα φέρει νέες θεαματικές μάχες. Αντίθετα, πάντως, με την "υλική" αγορά, το πιο συνηθισμένο είναι ο χρήστης να επωφελείται από τις μάχες αυτές.