Παράθυρο logo
Με το κινητό τους σερφάρουν εννιά στους δέκα Κύπριους
Δημοσιεύθηκε 09.01.2017
Με το κινητό τους σερφάρουν εννιά στους δέκα Κύπριους

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr


Μας το λένε τα στοιχεία της Eurostat*: Περισσότερο από τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων χρηστών του διαδικτύου επιλέγουν το έξυπνο κινητό τους ως μέσο πρόσβασης στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, τα έξυπνα κινητά ήταν η συσκευή που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο το 2016 για «σερφάρισμα», με το ποσοστό χρήσης, κατά μέσο όρο, να ανέρχεται σε 79%. Ακολούθησαν οι φορητοί υπολογιστές ή/και τα netbooks (64%), οι επιτραπέζιοι υπολογιστές (54%) και τα tablets (44%).


Δεν ξέρω κατά πόσο αποτελεί έκπληξη αλλά οι συμπολίτες μας είναι δεύτεροι στην κατάταξη ανάλογα με το ποσοστό χρήσης του κινητού τηλεφώνου ως μέσου πρόσβασης στο διαδίκτυο με 88%, μόνο οι Ισπανοί είναι πάνω από μας (93%). Στο 88% βρίσκεται και η Ολλανδία και ακολουθούν η Κροατία (87%), η Μεγάλη Βρετανία (86%) και η Δανία (85%).


Μεγάλη προτίμηση δείχνουμε επίσης και σε φορητούς υπολογιστές ή και netbooks, των οποίων το ποσοστό φτάνει το 69%, με μέσο ευρωπαϊκό όρο το 64%. Τα tablets δεν τα προτιμούμε ιδιαίτερα (37%, κάτω από το μέσο όρο) ενώ οι επιτραπέζιοι υπολογιστές μοιάζουν να εξαφανίζονται (29%) με μέσο όρο 54% (μόνο οι Ιρλανδοί είναι πιο κάτω από μας). Μα πού πήγαν οι παλιοί καλοί υπολογιστές μας;


Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι φορητοί υπολογιστές ή τα netbooks χρησιμοποιήθηκαν, τουλάχιστον, από τα τρία τέταρτα των χρηστών του διαδικτύου στην Ολλανδία (80%), τη Φινλανδία και το Βέλγιο (και οι δύο 78%) και τη Δανία (76%). Επιτραπέζιοι υπολογιστές χρησιμοποιήθηκαν από περισσότερο από τα δύο τρίτα των χρηστών του διαδικτύου στην Ουγγαρία, το Λουξεμβούργο και τη Ρουμανία (68%), καθώς και στη Γερμανία (67%). Τέλος, tablets χρησιμοποιήθηκαν για την πρόσβαση στο διαδίκτυο από λιγότερους από τους μισούς χρήστες του διαδικτύου στη συντριπτική πλειονότητα των κρατών μελών.


Πέρα από όποια εθνική υπερηφάνεια μπορεί να νιώσουμε για τις (σχεδόν) πρωτιές αυτές, η έρευνα παρουσιάζει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Κυρίως το ότι υπάρχει μεγάλη «ψαλίδα» ανάμεσα στα κράτη μέλη για το πώς οι χρήστες διαχειρίζονται την πρόσβαση στις προσωπικές τους πληροφορίες από εφαρμογές. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, πάνω από το 70% των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ διοχέτευσε, όντως, κάποιο προσωπικό του δεδομένο στο ίντερνετ. Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό αυτών των χρηστών πήρε κάποια μέτρα για να το προστατεύσει. Σχεδόν ένας στους δύο Ευρωπαίους (46%) αρνήθηκε να επιτρέψει τη χρήση των προσωπικών του πληροφοριών για τη διαφήμιση, με πρώτο το Λουξεμβούργο και κατόπιν τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες, τη Δανία και την Εσθονία. Σε άλλες χώρες, όπως η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία διαχείριση σημαίνει προσεκτική ανάγνωση της «πολιτικής για την ιδιωτικότητα» των ιστοσελίδων. Τέλος σε άλλες χώρες οι πολίτες κατά 40% κατά μέσο όρο, με πρώτες το Λουξεμβούργο, τη Φινλανδία, την Αυστρία και τις Κάτω Χώρες, αρνήθηκαν «μερικώς» την πρόσβαση εφαρμογών στον λογαριασμό τους, κυρίως σε ό,τι αφορά στην αποκάλυψη της γεωγραφικής τους θέσης.


Και πριν κλείσουμε ας σημειώσουμε ότι συνολικά το 2016 χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο περισσότερο από το 80% των ατόμων ηλικίας 16-74. Δεν θέλω να φανταστώ ότι υπάρχει Ευρωπαίος πολίτης κάτω των 16 που να μην έχει μπει ποτέ του στο δίκτυο!


Καλό σερφάρισμα για το 2017.


* http://bit.ly/2hD5Qb5