Για τα Βραβεία Θεάτρου

Μερόπη Μωυσέως Δημοσιεύθηκε 24.2.2020

• Τι ωραία τετράδα οι φετινοί νικητές των Βραβείων Θεάτρου ΘΟΚ.


• Ανακοινώθηκαν την περασμένη βδομάδα και απονέμονται ως εξής: η υπέροχη Πόπη Αβραάμ θα παραλάβει το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου "για τη σχεδόν σαρανταετή ενεργή, σταθερή παρουσία και προσφορά της στη θεατρική σκηνή της Κύπρου" μέσα από την οποία "έδωσε στο κοινό σημαντικές ερμηνείες, αναδεικνύοντας με πολλές υπερβάσεις τον κάθε ρόλο που της ανατέθηκε".

• Η Μαγδαλένα Ζήρα και η Αθηνά Κάσιου θα παραλάβουν το Βραβείο Δημιουργού της Χρονιάς "για τη σύλληψη, δημιουργία, επιμέλεια και τον συντονισμό του πρότζεκτ ΣΕΖΟΝ Γυναίκες" και είμαστε διπλά χαρούμενοι γι' αυτό, καθώς προηγήθηκε το Βραβείο Πολιτισμού στα ΘΟΥΚΥΣ awards της εφημερίδας "Πολίτης", στο τέλος του 2019. Να τι γράφαμε εμείς τότε: "Το πολιτιστικό αποτύπωμά της στο 2019 άφησε η ΣΕΖΟΝ Γυναίκες, ένα πρότζεκτ που ξεκίνησαν οι σκηνοθέτιδες θεάτρου Αθηνά Κάσιου και Μαγδαλένα Ζήρα με σκοπό να φωτίσουν τη γυναικεία αφήγηση. Το πρότζεκτ δεν εστίασε μόνο στο θέατρο αλλά διευρύνθηκε σε πολλούς άλλους τομείς των τεχνών και της ίδιας της κοινωνίας, εμπλέκοντας το ίδιο το κοινό σε συναντήσεις φιλότεχνων και ενεργών πολιτών με έναν μοναδικό τρόπο".

• Το Βραβείο Νέου Δημιουργού της χρονιάς απονέμεται στον Προκόπη Αγαθοκλέους για την ερμηνεία του στον ρόλο του Ριχάρδου Γ', που ανέβασε ο ΘΟΚ σε σκηνοθεσία Πάρι Ερωτοκρίτου την περασμένη σεζόν.

• Τα πέντε μέλη της επιτροπής των βραβείων για το 2019 έκαναν σπουδαίες επιλογές.

• Είναι, όμως, καιρός, να μιλήσουμε ξανά για τα Βραβεία Θεάτρου και τη μορφή που έχουν τα τρία τελευταία χρόνια.

• Είναι μια μορφή σχεδόν... απαράδεχτη.

• Μια μορφή ισοπεδωτική, άδικη, έως και ανιαρή.

• Που διαγράφει την εικόνα του θεάτρου ως μιας πολυδιάστατης τέχνης και αναδεικνύει τους άριστους μέσα από άλλους, εξίσου άριστους, οι οποίοι όμως παραμένουν στην αφάνεια. Γιατί είναι άλλο να είσαι, τουλάχιστον, υποψήφιος σε μια κατηγορία και να αναφέρεται η δουλειά για την οποία ξεχώρισες, και άλλο να υπάρχει μια αναφορά στην οποία δεν θα δώσει και κανείς σημασία: "η τελική λίστα υποψηφίων συμπεριελάμβανε και τους/τις δημιουργούς Χ και Ψ". Για ποιο έργο; Για ποια ερμηνεία;

• Να επανέλθουν οι κατηγορίες των Βραβείων Θεάτρου όπως παλιά, παρακαλούμε.

• Είναι κι ένας τρόπος να εμπλακεί το κοινό σε μια διαδικασία: είδα αυτές τις παραστάσεις φέτος και ξεχώρισα το Α, Β, Γ. Άραγε θα συμπίπτουν με τις υποψηφιότητες;

• Να επανέλθει και η αγωνία της τελετής απονομής των βραβείων που, ναι, τα τελευταία χρόνια οι τελετές ήταν μίζερες, πήγαιναν μόνο οι υποψήφιοι και κανείς δεν νοιαζόταν.

• Αυτό, όμως, ήταν ξεκάθαρα πρόβλημα του ΘΟΚ, όχι του θεσμού των βραβείων.

• Που θα έπρεπε να είναι μια γιορτή του θεάτρου.

• Και που κατάντησε μια ανακοίνωση.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Σιωπηλές κλήσεις

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;

Για τι μιλάμε όταν μιλάμε για τη γλώσσα;