Ήταν το καλοκαίρι του 1966. Οι Beatles βρίσκονταν στη μέση μιας περιοδείας που τους ανάγκασε να δώσουν πέντε συναυλίες σε μόλις τρεις ημέρες στη φημισμένη αρένα Nippon Budokan της Ιαπωνίας. Τις ημέρες που δεν είχαν συναυλία, παρέμεναν κλεισμένοι στην προεδρική σουίτα του Τόκιο Χίλτον.
Η επίσκεψη του συγκροτήματος στη χώρα είχε προσελκύσει τόσο θαυμαστές όσο και διαδηλωτές – υπήρξαν αναφορές για απειλές από Ιάπωνες εθνικιστές, μεταξύ των οποίων και μερικοί θυμωμένοι με το γεγονός ότι ένα δυτικό ροκ συγκρότημα έπαιζε σε μια αρένα που θεωρείται πνευματική πατρίδα των πολεμικών τεχνών. Οι ιαπωνικές αρχές είχαν αποφασίσει ότι αυτό ήταν το ασφαλέστερο μέρος για να κρατήσουν το συγκρότημα μεταξύ των πέντε συναυλιών τους στο Μπουντοκαν.
Ο Τζον Λένον, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ, ο Ρίνγκο Σταρ και ο Τζορτζ Χάρισον και δημιουργούσαν ένα έργο τέχνης που έμεινε γνωστό ως «Images of a Woman». Το έργο ολοκληρώθηκε σε 100 ώρες μεταξύ 29 Ιουνίου και 3 Ιουλίου 1966. Η δημιουργια του πίνακα τους προσέφερε ένα είδος αντιπερισπασμού.
«Σταματούσαν τη ζωγραφική, πήγαιναν να κάνουν μια συναυλία και μετά επέστρεφαν στον πίνακα», θυμάται ο Robert Whitaker, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Christie’s. Φωτογράφος που επίσης διαχειριζόταν ο Epstein, ο Whitaker ακολούθησε τους Beatles στην περιοδεία τους και δημιούργησε μια σειρά από εικόνες τους να εργάζονται πάνω στο έργο. Ο οίκος Christie’s αναφέρει ότι το άρωμα του καπνού Βιρτζίνια που κάπνιζε μαζί το συγκρότημα παραμένει ακόμα μαζί με τη μυρωδιά της μπογιάς.
Αυτός ο πίνακας, που πιστεύεται από ορισμένους ειδικούς ότι είναι το μοναδικό έργο τέχνης που φιλοτέχνησαν από κοινού και οι τέσσερις Beatles (ή τουλάχιστον υπογράφουν και οι τέσσερις), πωλήθηκε στον οίκο δημοπρασιών Christie’s στη Νέα Υόρκη την 1η Φεβρουαρίου. Με τίτλο Images of a Woman (1966), το έργο πωλήθηκε για 1,7 εκ. δολάρια με αμοιβή την περασμένη εβδομάδα, σχεδόν τριπλασιάζοντας την ήδη αρχικά υψηλή εκτίμηση των 600.000 δολαρίων.
Οι Beatles, μπορεί να ήταν γνωστοί για τη μουσική τους, ωστόσο η σχέση τους με τις εικαστικές τέχνες ήταν δυνατή και παρούσα. Ο Λένον είχε φοιτήσει σε σχολή καλών τεχνών και ο ΜακΚάρτνεϊ είχε επίσης σπουδάσει το αντικείμενο. Τόσο ο Τζορτζ Χάρισον όσο και ο Ρίνγκο Σταρ ζωγράφιζαν «συχνά και με πολύ ταλέντο», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του ο οίκος δημοπρασιών Christie’s.
Κάθε σημείο του πίνακα φέρει και μια προσωπική πινελιά, με τα χρώματα και τα σχήματα να ποικίλουν αντανακλώντας την προσωπικότητα του δημιουργού. Το σημείο που δημιούργησε ο Χάρισον έχει πιο σκούρες και πιο άγριες πινελιές, φαίνεται να απλώνεται περισσότερο από τη γωνία του, ενώ η περιοχή του Σταρ είναι μικρότερη, σχεδόν καρτουνίστικη. Τόσο ο Λένον όσο και ο ΜακΚάρτνεϊ εργάστηκαν κυρίως με ακρυλικά, αναφέρει ο οίκος Christie’s, ενώ ο Χάρισον και ο Σταρ βασίστηκαν περισσότερο στην ακουαρέλα.
Οι Beatles δεν έδωσαν ποτέ επίσημο τίτλο στον πίνακά τους, αλλά έγινε γνωστός ως Images of a Woman στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν «ένας Ιάπωνας δημοσιογράφος θεώρησε ότι μπορούσε να δει γυναικεία γεννητικά όργανα στο τεταρτημόριο του Πολ», σύμφωνα με την ανακοίνωση του Christie’s.
elculture.gr