Πώς κατάφερε το Μουσείο Αshmolean στην Οξφόρδη να αγοράσει έναν πίνακα του Έντουαρντ Μανέ, ώστε αυτός να παραμείνει στη Μεγάλη Βρετανία; With a little help from their friends, όπως θα έλεγαν και οι συντοπίτες τους.
Η ιστορία έχει ως εξής:
Το έργο με τίτλο Mademoiselle Claus, χρονολογίας 1868, θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα του 19ου αιώνα και «σταθμός» για την περίοδο των Ιμπρεσιονιστών. Πρόκειται για ένα ζωγραφικό έργο το οποίο απεικονίζει την Φάνι Κλάους, στενή φίλη της συζύγου του Μανέ, Σουζάν Λίνχοφ.
Μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη το 1884, το έργο βρέθηκε στη Μ. Βρετανία όπου παραμένει έκτοτε. Ωστόσο πέρυσι αγοράστηκε έναντι του ποσού-ρεκόρ των 28,3 εκατ. βρετανικών λιρών από μη Βρετανό αγοραστή και θα έφευγε από τη χώρα.

Ο Βρετανός υπουργός Πολιτισμού Ed Vaizey, επέβαλε εμπάργκο στην εξαγωγή του έργου, δεδομένης της πολιτιστικής του αξίας, μέχρι τις 7 Αυγούστου.
Αμέσως το Μουσείο Ashmolean κινητοποιήθηκε και έστησε μια εκστρατεία συλλογής χρημάτων, ώστε το έργο να παραμείνει στη Μ. Βρετανία.
Μέσα σε οκτώ μήνες συγκεντρώθηκε το απαιτούμενο ποσό των 7,83 εκατ. στερλινών (αφαιρέθηκε ο φόρος που είχε επιβληθεί στον ξένο αγοραστή), από το οποίο οι 5,9 εκατ. στερλίνες προήλθαν από το Ταμείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι 850 χιλιάδες από το Ταμείο Τέχνης και το υπόλοιπο ποσό του 1,08 εκατ. στερλίνων από δωρεές ιδρυμάτων, ινστιτούτων και ιδιωτών.
H 11χρονη Μάρα Τάλμποτ φέρεται να έδωσε τις τελευταίες 30 στερλίνες ώστε να συμπληρωθεί το απαιτούμενο ποσό για την αγορά του πίνακα.