Ενοχλητικό, σοκαριστικό, θαυμάσιο.
Το χορογραφικό έργο «Co(te)lette», το οποίο παρουσιάστηκε το βράδυ της Κυριακής, στο πλαίσιο του φετινού Open House Festival της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού, μπορεί να μην είχε πολλούς θεατές, ήταν όμως μία από τις καλύτερες παραστάσεις σύγχρονου χορού που θα μπορούσε να δει κανείς.
Τρεις εξαιρετικές περφόρμερ ερμήνευσαν με μοναδική ικανότητα το έργο της Ολλανδής χορογράφου Aν Βαν Ντεν Μπρουκ, το οποίο είναι ένα -ξεκάθαρο- μήνυμα για το γυναικείο σώμα, αλλά και για το πώς εκλαμβάνεται η -και πώς εκλαμβάνει η ίδια την- γυναικεία υπόσταση.
«Δεν θέλω να σοκάρω. Θέλω να αντιμετωπίσω τους θεατές. Να τους δώσω μία κραυγή αγωνίας και να τους προβληματίσω!» - Αν Βαν Ντεν Μπρουκ
Σώμα σαν ωμή σάρκα
«Σημείο εκκίνησης για τα έργα μου είμαι πάντα εγώ η ίδια», λέει η Αν Βαν Ντεν Μπρουκ στο «Π».
«Οι χορογραφίες μου έχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία, τα οποία έχουν να κάνουν με τα όσα παρατηρώ στον κόσμο και τον τρόπο με τον οποίο αυτά συνδέονται με την κοινωνία».
Κοιτάζοντας τις λαμπερές διαφημίσεις όμορφων γυναικών στους δρόμους, η χορογράφος παρατηρεί πως το γυναικείο σώμα αντιμετωπίζεται ως κρέας (εξ ου και ο τίτλος της παράστασης που στα ελληνικά σημαίνει μπριζόλα).
Η χορογράφος στήνει μία παράσταση «οδυνηρή» για τις ίδιες τις περφόρμερ, τα σώματα των οποίων ερμηνεύουν μία σειρά από ρόλους στη σκηνή: πότε είναι οι γυναίκες της λαγνείας, του αισθησιασμού, της ασέλγειας, της επιθυμίας χωρίς όρους και όρια. Άλλοτε είναι οι γυναίκες-θύματα: βίας, βιασμού, εκμετάλλευσης.
«Αν κοιτάξετε γύρω σας, θα δείτε πολλά γυναικεία αισθήματα, πολλές επιθυμίες και μία κοινωνία γεμάτη θύματα και κρέας, πολύ κρέας», σημειώνει η χορογράφος, η δουλειά της οποίας οπτικογραφήθηκε από τον «μέγα» Μάικ Φίγκις, σκηνοθέτη του «Leaving Las Vegas».
Η ταινία απέσπασε μία σειρά από βραβεία, όπως και η ίδια η χορογραφία. Ως ένα έργο που διακρίθηκε, άλλωστε, στα διεθνή φεστιβάλ, έφτασε και στην Κύπρο η «Co(te)lette».
Το τρέιλερ της ταινίας: