Στο περίπτερο της Αρμενίας, που φέτος τίμησε τη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας, απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέοντας της 56ης Μπιενάλε Τέχνης στη Βενετία.
Στο περίπτερο συμμετείχαν καλλιτέχνες της διασποράς της Αρμενίας.
Η Κριτική Επιτροπή, πιστή στο γενικότερο πνεύμα της φετινής Μπιενάλε, απέτισε με την απόφασή της τιμή στον αρμενικό λαό, στην παράδοση και την ιστορία του, αλλά και στους αγώνες του και στη συνεισφορά του στον ανθρώπινο πολιτισμό.
Στο σκεπτικό της, η Κριτική Επιτροπή αναφέρει ότι ο Χρυσός Λέοντας απονέμεται στην Αρμενία για ένα Περίπτερο αποτελούμενο από ανθρώπους της διασποράς, με κάθε καλλιτέχνη να διαμορφώνει την εντοπιότητα και την κληρονομιά του. Το Περίπτερο πήρε τη μορφή παλίμψηστου με σύγχρονες τοποθετήσεις εμβόλιμες σε έναν χώρο ιστορικής συντήρησης. Σε μια χρονιά - σταθμό για τον αρμενικό λαό [σ.σ. συμπληρώνονται φέτος 100 χρόνια από την Γενοκτονία των Αρμενίων], αυτό το Περίπτερο σηματοδοτεί την ελαστικότητα διαπολιτισμικών ανταλλαγών.
Το Περίπτερο της Αρμενίας επιμελήθηκε η Adelina Cuberyan von Furstenberg [αρχική φωτογραφία].

Melik Ohanian, PRESENCE - Belongingness to Present - Part II, Datcha Project - A Zone for No Production, since 2005 / Color photograph / Courtesy the artist © Melik Ohanian

Haig Aivazian, Hastayım Yaşıyorum (I am sick, but I am alive), 2014 / Wood and polyester varnish, 235 x 40 x 100 cm © Haig Aivazian / Courtesy the artist and Sfeir-Semler Gallery, Hamburg
Aikaterini Gegisian, A Small Guide to the Invisible Seas, 2015 / Collage on paper, 28.5 x 22 cm © Aikaterini Gegisian / Courtesy Kalfayan Galleries, Athens/Thessaloniki.


Sarkis, 41 - Danseuse dorée en haut du toit, from “Ailleurs ici”, Chaumont sur Loire, 2012 / Stained glass, metal, LED 52 x 77,7 cm / Courtesy Galerie Nathalie Obadia, Paris/Bruxelles
Hrair Sarkissian, Unexposed, 2012 / Archival inkjet print
137,5 x 110 cm / Courtesy Kalfayan Galleries, Athens/Thessaloniki


Mekhitar Garabedian, Untitled (Gurgen Mahari, The world is alive, Venice), 2015 / Neon. Site specific installation / Courtesy the artist and Albert Baronian Gallery, Brussels

Nina Katchadourian, Accent Elimination, 2005 / Six monitors, three channels of synchronized video, three single-channel video loops, six media players, three sets of headphones, three pedestals, two benches. Dimensions variable / Courtesy the artist and Catharine Clark Gallery
Ιδιαίτερη τιμητική μνεία για το καλύτερο Εθνικό Περίπτερο και την προώθηση του έργου του εκθέτοντος καλλιτέχνη απονεμήθηκε στη συμμετοχή των ΗΠΑ, για την παρουσίαση του έργου της Τζόαν Τζόνας «They Come to Us Without a Word».

Η Joan Jonas, στο κέντρο, κατά την απονομή του βραβείου της. ΦΩΤΟ Andrea Avezzù / Courtesy of la Biennale di Venezia
Επίσης με Χρυσό Λέοντα τιμήθηκε ως καλύτερος καλλιτέχνης που συμμετέχει στην φερώνυμη της Μπιενάλε έκθεσης «Όλα τα Μέλλοντα του Κόσμου» (All the World’s Futures) η Αμερικανίδα Άντριαν Πάιπερ για το έργο «The Probable Trust Registry: The Rules of the Game #1–3», που εκτίθεται στο Arsenale.

Άκρη αριστερά ο Paolo Baratta, πρόεδρος της Μπιενάλε Βενετίας, η Άντριαν Πάιπερ με τον Χρυσό Λέοντα και δεξιά ο επιμελητής της φετινής έκθεσης, Όκουϊ Ενουέζορ. ΦΩΤΟ Andrea Avezzù / Courtesy of la Biennale di Venezia
Η έντονη προσωπικότητα της δουλειάς της και η ευστοχία της να επισημαίνει τη σχετικότητα και παροδικότητα των επικαιρικών συστημάτων αξιών που διέπουν τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες, αποτέλεσαν έναν ισχυρό παράγοντα για την επιλογή της.
Ο Αργυρός Λέοντας, για τον πιο πολλά υποσχόμενο καλλιτέχνη στην ίδια, κεντρική, έκθεση απονεμήθηκε στον Νοτιοκορεάτη Ιμ Χέουνγκ-Σουν για το έργο του Factory Complex.

Ο Paolo Baratta, o Ιμ Χέουνγκ-Σουν με τον αργυρό λέοντα και ο Όκουϊ Ενουέζορ. ΦΩΤΟ Andrea Avezzù / Courtesy of la Biennale di Venezia
