Παράθυρο logo
Ιωάννης Γέρου
Δημοσιεύθηκε 01.07.2014 14:20
Ιωάννης Γέρου

Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι βγαλμένη τον Σεπτέμβριο του 2003 στο πανηγύρι της Αγίας Θέκλας στη Μοσφιλωτή. Τα πανηγύρια, όπως και τα καφενεία, είναι αγαπημένα μου θέματα. Με συναρπάζει η διαδικασία να φωτογραφίζω ανθρώπους σε αυτούς τους χώρους. Ίσως επειδή οι άνθρωποι σε αυτούς τους χώρους είναι πιο αυθεντικοί. Σε μια καλή φωτογραφία συνήθως υπάρχει ένα κυρίαρχο στοιχείο που αποτελεί το θέμα και γύρω από αυτό υπάρχουν δευτερεύοντα που συμπληρώνουν το κυρίαρχο στοιχείο. Όση βαρύτητα έχει το κυρίαρχο στοιχείο στη φωτογραφία, άλλη τόση έχουν και τα πράγματα που τη συμπληρώνουν. Τη φωτογραφία πρέπει να τη βλέπουμε στην ολότητά της. Το κάθε χιλιοστό έχει σημασία. Επίσης, όσο σημαντικά είναι αυτά που βλέπουμε στη φωτογραφία άλλο τόσο σημαντικά είναι αυτά που υπαινίσσονται ότι συμβαίνουν έξω από τη φωτογραφία. Το κυρίαρχο στοιχείο στη συγκεκριμένη φωτογραφία είναι το φωτισμένο καραβάνι με τον άνθρωπο που πουλά cds. Πέραν τούτου, όμως, τα σύρματα πάνω από το καραβάνι στο φωτεινό ουρανό σε σχέση με το φωτεινό δάπεδο που πλαισιώνουν το καραβάνι συμπληρώνουν και δυναμώνουν ακόμη περισσότερο το θέμα. Η επιγραφή στα αριστερά που μόλις διακρίνεται σε σχέση και με τα πουλουκάκια στα δεξιά υπαινίσσεται τη συνέχεια του πανηγυριού. Η φωτογραφία γίνεται ακόμη πιο δυνατή και πιο δραματική λόγω και της χρήσης του ασπρόμαυρου. Η δημιουργία των μαύρων όγκων, ειδικά αυτών που βρίσκονται πίσω από το καραβάνι, αναδεικνύουν το θέμα με τον καλύτερο τρόπο. Ήταν μια δύσκολη φωτογραφία λόγω και της ώρας φωτογράφισης, σχεδόν σκοτάδι. Όμως τα πράγματα δούλεψαν αρκετά καλά για να βγει μια ισορροπημένη φωτογραφία.

Ημερομηνία γέννησης: 10.08.1963


Σπουδές: MSc, Electrical Engineering, Michigan State University, USA


Επιρροές: Andre Kertesz, August Sander, Cartier Bresson, Robert Frank και άλλοι.


High point: Η δημιουργία του σωματείου για την καλλιτεχνική φωτογραφία, Φωτοδός, το 2001 και η φιλοξενία εκθέσεων μεγάλων φωτογράφων όπως των Βούλας Παπαϊωάννου, Νίκου Οικονομόπουλου, Sebastiao Salgado, Cartier Bresson και άλλων.


Low point: Το γεγονός ότι δεν φωτογραφίζω όσο θα ήθελα και το γεγονός ότι παλιά αγόραζες μια φωτογραφική και ήξερες ότι θα την είχες για πολλά χρόνια. Τώρα με τις ψηφιακές τις αλλάζεις σχεδόν όπως τα κινητά τηλέφωνα.

Tip:Το ταλέντο στη φωτογραφία και στη τέχνη γενικότερα είναι σημαντικό. Εξίσου σημαντικό όμως είναι και η σκληρή δουλειά. Στη φωτογραφία συγκεκριμένα, ο φωτογράφος πρέπει να τρενάρει το μάτι του αν είναι δυνατό επί καθημερινής βάσης. Πρέπει να φθάσει σε τέτοιο σημείο που η φωτογραφική να είναι απλά η επέκταση του ματιού του και τίποτα περισσότερο. Ο συνδυασμός ταλέντου και σκληρής δουλειάς είναι αυτός που θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα και το σημαντικό έργο.