Επανέρχεται στην Κύπρο η έκθεση φωτογραφίας «Διόρθωση», της Ελληνίδας τρανς ακτιβίστριας Πάολας Ρεβενιώτη.
Η έκθεση παρουσιάζεται από τις 3 μέχρι τις 13 Ιουνίου στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας [NiMAC], στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Κύπρου 2015.
Την έκθεση επιμελείται ο Χρήστος Κυριακίδης, ο οποίος είχε την ευθύνη και της προηγούμενης έκθεσης της Πάολας Ρεβενιώτη, η οποία παρουσιάστηκε στην Δημοτική Αγορά [Παλιό Δημαρχείο] Λευκωσίας.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα προβάλλεται και το πρόσφατο ντοκιμαντέρ της Πάολας Ρεβενιώτη, με τίτλο «Καλιαρντά».
Μία παράλληλη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των εγκαινίων, οπότε η πανεπιστημιακός Ζέλεια Γρηγορίου θα έχει συνομιλία με την Πάολα Ρεβενιώτη με τίτλο «Η Ζέλεια σε διάλογο με την Πάολα».
Ο διάλογος των δύο θα είναι ανοιχτός για το κοινό και θα αρχίσει στις 19:30.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015 στις 19:00 στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας [NiMAC] και η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 13 Ιουνίου.
Επανάληψη της έκθεσης του Νιόβρη
Όπως είναι ήδη γνωστό, πρόκειται για την έκθεση που πρωτοπαρουσιάστηκε στις 20 Νοεμβρίου 2014 στη Δημοτική Αγορά Λευκωσίας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Accept – ΛΟΑΤ Κύπρου για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Τρανς θυμάτων.
Η έκθεση διακόπηκε βίαια την επόμενη μέρα των εγκαινίων της, μετά από κατάσχεση των έργων από την Αστυνομία Κύπρου, με την κατηγορία της ανάρτησης φωτογραφιών αισχρού περιεχομένου σε δημόσιο χώρο.
Ακολούθησε γενική κατακραυγή για το γεγονός, ενώ το ίδιο το NiMAC αντέδρασε με γραπτή ανακοίνωση καταδικάζοντας την κατάσχεση των έργων και τη λογοκρισία, τονίζοντας πως ο ρόλος του έργου τέχνης στη σύγχρονη κοινωνία είναι να ενεργοποιεί και να ευαισθητοποιεί κριτικά το κοινό σε σχέση με τις εκάστοτε κοινωνικοπολιτικές πραγματικότητες.
Η ανακοίνωση εξέφραζε την ελπίδα πως το γεγονός αυτό θα προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία για την έναρξη ενός γόνιμου διαλόγου για τη σημασία και την αναγκαιότητα της προστασίας της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας.
Στο πλαίσιο αυτό, «το NiMAC θεωρεί πως το κυπριακό κοινό θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να δει την έκθεση, την αποκαθήλωση της οποίας η Επίτροπος Διοικήσεως χαρακτήρισε ως 'μια πράξη αχρείαστη, δυσανάλογα δραστική και κατασταλτική'».
Ο επιμελητής Χρήστος Κυριακίδης λέει για την Πάολα και την έκθεση:
«Η Πάολα είναι η γέφυρα μεταξύ της ονειρικής διάστασης και ωμού ρεαλισμού.
Τα αγόρια μέσα από τον φακό της μοιάζουν συνεργοί εν αγνοία στη δόμηση της μοντέρνας οπτικής κουλτούρας. Μοιάζουν ανυποψίαστοι για τη μελλοντική δυναμική της εικόνας τους, για τον τρόπο που η ταυτότητα τους επικοινωνείται ανεπιτήδευτα και διαμορφώνει την αισθητική του σημερινού θεατή.
Συνθήματα σε τοίχους και κοινότυπα Αθηναϊκά σαλόνια στροβιλίζονται με νυχτερινούς εραστές, νεαρά αγόρια, τυχαίες συναντήσεις και πολιτικές διαμαρτυρίες. Μέσα από το αρχείο της, τριάντα χρόνια εξελίξεων καταγράφονται χωρίς περιττολογίες και στιλιστικές παρεμβάσεις. Το προσωπικό στοιχείο βρίσκεται σε ανοικτό διάλογο με το κοινωνικό περιβάλλον. Η Πάολα ενεργεί ως σύγχρονος εικαστικός, εδώ και τριάντα χρόνια.
Το περιοδικό "Κράξιμο" που εκδίδει την δεκαετία του ’90, διαμορφώνει ριζοσπαστικά την αντίληψη, όχι μόνο για το δομικό περιεχόμενο του περιοδικού τύπου αλλά και για την ίδια την πορνεία, αφού η Πάολα το χρηματοδοτεί μέσω της. Το εξώφυλλό του διαλαλεί πως κάθε εργασία με σκοπό το κέρδος είναι πορνεία ενώ στις σελίδες του, που μοιάζουν με τη ζωή της, διανοούμενοι όπως ο Félix Guattari, φιγουράρουν δίπλα από λάγνα αντρικά σώματα. Χωρίς λογοκρισία, χωρίς στιλιστική επεξεργασία.
Μεταξύ πολιτικών μηνυμάτων και πορνογραφίας, κοινωνικής αφύπνισης, διαμαρτυριών και ηδονής, η Πάολα είναι η ίδια η ιστορία του ομοφυλοφιλικού ακτιβισμού στον ελληνικό χώρο.
Με την σημερινή της ομάδα “The Paola Projects" συνεχίζει να καταγράφει και να μεταδίδει τις σκέψεις της με μια σειρά από You Tube documentaries. Με το ντοκιμαντέρ «Καλιαρvτά» καταγράφεται για πρώτη φορά σε οπτικοακουστική μορφή η ιστορία του συγκεκριμένου αργκό γλωσσικού ιδιώματος.
Το πολυδιάστατο του έργου της μοιάζει τεράστιο».
Διαβάστε: Η αστυνομία κατέβαση την έκθεση «Διόρθωση»
Πάολα Ρεβενιώτη: «Διόρθωση»
Φοβόμαστε να δούμε ή να νομοθετήσουμε;
Ο Χρήστος Κυριακίδης μιλά στο Π για την αποκαθήλωση της έκθεσης