Ακουαρέλες του Αδαμάντιου Διαμαντή στην γκαλερί Opus 39

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 8.10.2014

«Διαμαντής εν ύδατι, 1929 -1980» είναι ο τίτλος της έκθεσης με ακουαρέλες του Αδαμάντιου Διαμαντή, η οποία εγκαινιάζεται στις 13 Οκτωβρίου στην γκαλερί Opus 39, στη Λευκωσία.



Τα εγκαίνια θα τελέσει ο ποιητής Κυριάκος Χαραλαμπίδης τη Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014 στις 19:30 και η έκθεση θα παραμείνει μέχρι τις 25 Οκτωβρίου.



Γράφει για τις ακουαρέλες του Διαμαντή ο Κυριάκος Χαραλαμπίδης:


«Η υδατογραφική κατάθεση του Διαμαντή αποτελεί μια όχι και τόσο προβεβλημένη έκφραση της καλλιτεχνικής του δημιουργίας. Και όμως μέσα στις ακουαρέλες του υπάρχουν όλα σχεδόν τα βασικά μοτίβα του γνώριμου Διαμαντή, με τη δική τους δυναμική, που προσδιορίζεται από τη φύση του υλικού και την υπέρβασή του.


Ο Διαμαντής εν ύδατι (ή εξ ύδατος) προαναγγέλλει ή συμβαδίζει παράλληλα με τις μεγάλες συνθέσεις του, που αποτυπώνονται σε καμβά. Οι υδατογραφίες του, φτιαγμένες επί τόπου, αποτυπώνουν στα σβέλτα (παρόλο που μερικές μπορεί αργότερα να τύχουν κάποιας επεξεργασίας) την 'προσωπογραφία', θα λέγαμε, του δικού του εσωτερικού τοπίου. Μιλάμε για την αρετή των χρωμάτων, την αφαιρετική εγκράτεια και τη δραματική λιτότητά τους, κοντολογίς το διάλογο του καλλιτέχνη με τον εαυτό του και τον κόσμο του, καθώς ακουμπά το νου και την καρδιά του σε αυτά που θεάται. Ακριβέστερα, σε αυτά που απορρέουν από τον ίδιο, ως παρατηρητή-παλμογράφο. 'Υπάρχει μια στιγμή του κόσμου που περνάει. Να τη ζωγραφίσεις στην πραγματική της υπόσταση. Να γίνεις ένα μαζί της. Να είσαι πια η ευαίσθητη πλάκα', όπως είπε ο Σεζάν. Ο δικός μας Διαμαντής αυτό εντέλει κάνει: μεταμορφώνει τα χρώματα και μυρώνει μυστικά το υδαρές υλικό του συνάπτοντάς το αποκαλυπτικά με κάτι το στέρεο και ουσιαστικά διαρκές.»



Και ο γιος του ζωγράφου, Αλέκος Α. Διαμαντής:


«Η συλλογή των υδατογραφιών του Διαμαντή παρουσιάζει μια πτυχή της δουλειάς του διαφορετική από τα έργα του με λάδι ή ακρυλικό σε καμβά με κεντρικό θέμα την ανθρώπινη φιγούρα. Αν και λιγότερο σημαντικές από τις ελαιογραφίες του, απεικονίζουν με ευαισθησία και κατανόηση τον κόσμο που τον περιέβαλε.


Χρησιμοποίησε την υδατογραφία λόγω της φορητότητας της και της ταχύτητας στην εκτέλεση. Έτσι, όταν δεν ήταν στο στούντιο του θα μπορούσε να μεταφέρει τα απλά μέσα που του επέτρεπαν να συλλάβει και να απεικονίσει ότι έβλεπε το καλλιτεχνικό μάτι του. Πολλές από τις σαράντα περίπου υδατογραφίες που εκθέτονται εδώ αντανακλούν το τοπίο γύρω του το οποίο χάρηκε και έζησε. Οι παραστάσεις που ζωγράφισε αντικατοπτρίζουν τα μέρη όπου έζησε: Λευκωσία, Στρόβολο και Άγιο Θεόδωρο για μεγαλύτερες περιόδους, καθώς και τις περιοχές που σχετίζονται με σύντομες καλοκαιρινές διακοπές που πέρασε στο Πεδουλά, στην Κακοπετριά, Τρόοδος, Πρόδρομο και Άλωνα. Στις διακοπές που πέρασε σε αυτά τα τελευταία τέσσερα χωριά κατά τη διάρκεια των ετών του πολέμου ενθαρρύνθηκε περαιτέρω στη χρήση της νερομπογιάς λόγω  της δυσκολίας να βρεθούν οι εισαγόμενες λαδομπογιές.  Ανέπτυξε το δικό του μοναδικό στυλ επηρεασμένος και από την παλέτα των λαδομπογιών του...»


+ Η γκαλερί Opus 39 βρίσκεται στην οδό Κίμωνος 21, Στρόβολος [έναντι του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού].


Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα 5-8μ.μ., Τρίτη-Παρασκευή 10.30-12.30π.μ. & 5-8μ.μ., Σάββατο 10:30 - 12.30. Πληροφορίες τηλ. 22424983.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ