Ο Γιάννης Γκίκας είναι ένας από τους πιο διακεκριμένους product designers της γενιάς του και αυτό το αποδεικνύουν οι διεθνείς βραβεύσεις του.
Το 2009 σχεδίασε το Monarchy Stool για το οποίο κέρδισε το βραβείο Red Dot για το 2009. Το σκαμπό αυτό μοιάζει με ανεστραμμένο στέμμα -από εκεί πηγάζει και η έμπνευση για το όνομά του- και συνδυάζει εντυπωσιακό σχεδιασμό με ευφυή εργονομία. Το ίδιο σκαμπό βραβεύτηκε φέτος, στο German Design Award 2016 στην κατηγορία Excellent Product Design-Furniture.




Ο δημιουργός Γιάννης Γκίκας αναφέρει σχετικά:
Το Monarchy ξεκίνησε σαν ένα αυτόβουλο project. Όταν σχεδιάζω επηρεάζομαι από πολλούς παράγοντες οι οποίοι δε σχετίζονται με τον σχεδιασμό. Μια κουβέντα με φίλους, μια ταινία, ένα μουσικό έργο, τα ενδιαφέροντά μου, μια βόλτα στην πόλη κτλ. μπορεί με κάποιο τρόπο να "βγουν" στο σχέδιο. Η κοινωνία, οι δομές της και η θέση του ανθρώπου μέσα σε αυτή με τις δυναμικές της πάντοτε με ενδιέφεραν πολύ.
To Monarchy έχει ως βασικό του χαρακτηριστικό τον καμπυλωτό σταυρό της βάσης, το οποίο προσδίδει μια πολύ δυνατή οπτική ταυτότητα και μια καινοτόμα τυπολογία. Σου επιτρέπει να κουνιέσαι στις δυο κατευθύνσεις και να περιστρέφεσαι . Αυτός ο συνδυασμός καινοτόμου τυπολογίας, λιτής αλλά χαρακτηριστικής αισθητικής και η χρήση φυσικών, ποιοτικών και διαχρονικών υλικών είναι οι λόγοι για τους οποίους θεωρώ ότι βραβεύτηκε.
Magneto, τραπέζι 2013




Game of trust, κρεμάστρα, 2010




Parasite lamp, 2011



Ανάμεσα σε μια διεθνή βράβευση και μια διεθνή καριέρα, στο χώρο του product design, υπάρχει τεράστια απόσταση. Έκτος της ποιότητας της δουλειάς καθαυτής, η οποία θα πρέπει να είναι από ένα επίπεδο και πάνω, το επικοινωνιακό ταλέντο, η επιμονή, η εργατικότητα, μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να διαθέτει ένας βιομηχανικός σχεδιαστής. Εκτός όμως από αυτά τα ενδογενή χαρακτηριστικά οι εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν πολύ την έναρξη και την εξέλιξη μιας επαγγελματικής πορείας στο χώρο.
Το επίπεδο της εκπαίδευσης, η παιδεία της κοινωνίας όσον αφορά στο design, η παιδεία των επαγγελματιών κατασκευαστών του χώρου είναι επίσης πολύ σημαντικοί παράγοντες ( π.χ. ενώ θα περίμενε κανείς ότι τα βραβεία και η πορεία μου στο design θα μου έφερνε αναθέσεις για έργα από εγχώριες επιχειρήσεις, προτίμησαν να αντιγράψουν σχέδιό μου και να το διαθέσουν στην ελληνική αγορά). Η ύπαρξη κρατικής στρατηγικής και υποστήριξης που θα εξασφάλιζε την διεθνή παρουσία των Ελλήνων σχεδιαστών σε εκθέσεις, στις οποίες τα κόστη συμμετοχής είναι τόσο υψηλά που οι σχεδιαστές μόνοι τους δεν μπορούν να τα πληρώσουν, θα βοηθούσε σημαντικά.
Η δυνατότητα των σχεδιαστών να έχουν φυσική παρουσία σε διοργανώσεις και να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις με τους ανθρώπους του χώρου (επιχειρηματίες, design curators, δημοσιογράφους, κριτικούς κτλ.) δεν μπορεί να υποκατασταθεί με τον τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία αναμφίβολα βοηθούν. Για να συνοψίσω, όσο σημαντικά είναι τα ταλέντα και οι ικανότητες του σχεδιαστή, άλλο τόσο σημαντικά είναι και τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος στο οποίο ζει και δημιουργεί και τα οποία μπορούν να τον απογειώσουν ή να τον θάψουν.
+ Περισσότερα για τον ίδιο τον σχεδιαστή και τη δουλειά του: www.yiannisghikas.com
Πηγή: designmag.gr