Παράθυρο logo
Η Ρέα Μπέιλι αντίκρισε το έργο της 46 χρόνια μετά
Δημοσιεύθηκε 05.02.2020
Η Ρέα Μπέιλι αντίκρισε το έργο της 46 χρόνια μετά

«Μπράβο τους που φρόντισαν την τέχνη και δεν χάθηκε. Πολύ καλή κίνηση!», αναφώνησε η Ρέα Μπέιλι, καθώς ετοιμαζόταν να επισκεφτεί την έκθεση των 60 από 219 έργα τέχνης Ελληνοκύπριων καλλιτεχνών που διασώθηκαν στην Αμμόχωστο μετά το 1974 και επιστράφηκαν, ως ένα Μέτρο Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο κοινότητες.

Ένα από τα 60 έργα που παρουσιάστηκαν στην έκθεση στο Λήδρα Πάλας (που άνοιξε την Δευτέρα 3 και ολοκληρώθηκε την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου) ήταν δικό της.

Το εντόπισε σε εκκλησία

«Είχα την έγνοια του», λέει η Ρέα Μπέιλι για το έργο της, που αποτελεί αυτοπροσωπογραφία της ίδιας καθώς κρατά το παιδί της στην αγκαλιά της. Το έργο ήταν μέρος έκθεσης που παρουσίασε, μετά από παρότρυνση τότε της Κλαίρης Αγγελίδου, την άνοιξη του 1974 στο Λύκειο Ελληνίδων. Από εκείνη την έκθεση, το έργο αγοράστηκε για τη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Αμμοχώστου.



Σύμφωνα με την ίδια, χρόνια μετά μια φίλη της που εργαζόταν στα Ηνωμένα Έθνη και βρέθηκε στην άλλη πλευρά, εντόπισε το έργο σε μια μικρή εκκλησία που μετατράπηκε σε βιβλιοθήκη για παιδιά. Γύρω-γύρω υπήρχαν έργα τέχνης. Και η υπογραφή σε ένα από αυτά: Rhea Bailey. «Ήταν μια παρηγοριά για μένα, να ξέρω ότι το έργο είναι τουλάχιστον ασφαλές, ότι δεν καταστράφηκε. Γιατί ειδικά τα πρώτα μου έργα, τα ένιωθα σαν τα παιδιά μου τα πνευματικά. Ιδιαίτερα αυτό, είχε μεγάλη σημασία για μένα» επισημαίνει.

«Οι άνθρωποι θέλουν να συνεργάζονται. Όταν πρόκειται για πολιτιστικά θέματα, για τα αποχετευτικά, για την ασφάλειά μας, τα βρίσκουν. Στα άλλα..., τζείνα που χωρίζουν μια χώρα, είναι οι πελλάρες.»

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: © Γιάννης Τουμαζής