Έξι φωτογράφοι για αντικειμενική ενημέρωση από το πολεμικό μέτωπο  

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 1.3.2022

Ενώ η ρωσική επίθεση έχει ξεκινήσει, η πληροφόρηση και η παραπληροφόρηση για το τι ακριβώς συμβαίνει στην Ουκρανία έχουν συγκεχυμένα όρια μεταξύ τους. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να έχουμε άμεση επαφή αλλά και να σχηματίσουμε προσωπική άποψη για τα τραγικά γεγονότα των τελευταίων ωρών είναι η πρόσβαση στο υλικό των φωτογράφων της πρώτης γραμμής. Το The Art Newspaper UK, διαπιστώνοντας αφενός πως τις τελευταίες ώρες άσχετες αρχειακές φωτογραφίες παρουσιάζονται ως καυτό ρεπορτάζ αλλά και παραπλανητικά  στιγμιότυπα να αποτυπώνουν περίεργες ειδήσεις, λόγου χάρη την «ουκρανική εισβολή» στη Ρωσία (!), δημοσίευσε μια μικρή λίστα από «μάχιμους» φωτογράφους που «εκπροσωπούν μερικούς από τους πιο σοβαρούς και σεβαστούς οργανισμούς μέσων ενημέρωσης στον κόσμο. Επίσης οι συγκεκριμένοι φωτογράφοι ανεβάζουν υλικό στα social media οπότε μπορείτε να τους ακολουθείτε για μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης.


Η λίστα έχει ως εξής:

Emilio Morenatti

Είναι ο επικεφαλής φωτογράφος του Associated Press στην Ισπανία και την Πορτογαλία και βραβευμένος με Πούλιτζερ. Πριν λίγες ώρες δημοσίευσε μια εικόνα με λεζάντα: «Οι άνθρωποι βρίσκουν καταφύγιο σε ένα υπόγειο κτιρίου ενώ οι σειρήνες αναγγέλλουν νέες επιθέσεις στην πόλη του Κιέβου. Η εικόνα δείχνει άνδρες, γυναίκες, παιδιά και ζώα στριμωγμένα σε ένα δωμάτιο συντήρησης, προσπαθώντας να κοιμηθούν πάνω σε κουβέρτες απλωμένες στο τσιμεντένιο πάτωμα. Ο Morenatti σπούδασε αρχικά γραφιστική και άρχισε να εργάζεται ως φωτορεπόρτερ για μια τοπική εφημερίδα το 1989. Εργάζεται αποκλειστικά για το Associated Press από τον Μάρτιο του 2004 και έχει καλύψει συγκρούσεις στην Ιερουσαλήμ, τη Γάζα και το Πακιστάν και το Αφγανιστάν, όπου τραυματίστηκε από έκρηξη βόμβας το 2009. Έχει κερδίσει τα βραβεία Pulitzer και World Press Photo και συνεχίζει το ρεπορτάζ σε εμπόλεμες ζώνες συγκρούσεων. Ακολουθήστε τον στο Instagram






Lynsey Addario

Οι εικόνες που δημοσιεύει από χθες η Addorio επικεντρώνονται κυρίως στις γυναίκες της Ουκρανίας και τα μικρά παιδιά τους, συχνά σε σιδηροδρομικούς σταθμούς μέσα και γύρω από το Κίεβο. Όπως η εικόνα μιας γυναίκας που κρατά το μικρό της και κάθεται δίπλα σε έναν άνδρα που φορά ένα παλτό με ένα λευκό περιστέρι κεντημένο στην πλάτη του. Η Addario θεωρείται μια από τις πιο σημαίνουσες φωτορεπόρτερ της γενιάς της και συνεισφέρει πιο τακτικά στο National Geographic και στους New York Times. Είναι κάτοχος πολλών βραβείων Πούλιτζερ. Στην αρχή της καριέρας της ως φωτορεπόρτερ, η Addario άρχισε να εστιάζει σε γυναίκες εμπόλεμων περιοχών. Έχει καλύψει σχεδόν κάθε μεγάλο πόλεμο ή ανθρωπιστική κρίση των τελευταίων δύο δεκαετιών, μετατρέποντας τις απόμακρες συγκρούσεις ορατές, απτές και κατανοητές. Ακολουθήστε την στο Instagram








Wolfgang Schwan

Από τα πρωτοσέλιδα σχεδόν κάθε μεγάλης εφημερίδας στο Ηνωμένο Βασίλειο σήμερα το πρωί, η Helena, δασκάλα δημοτικού σχολείου από το Chuhuiv, μας κοιτάζει κατάματα. Η γυναίκα είναι αιμόφυρτη αφού ένας πύραυλος έπεσε κοντα στο διαμέρισμά της και θραύσματα γυαλιού τη χτύπησαν αφού έσπασε το παράθυρό της. Η Sun δημοσίευσε την εικόνα μαζί με μια του Πούτιν και με τίτλο: «Her Blood On His Hands». Το πορτρέτο τραβήχτηκε από τον Βόλφγκανγκ Σβάν. Χθες, ο Schwan δημοσίευσε την εικόνα με τη λεζάντα: «Ένα συγκρότημα κατοικιών χτυπήθηκε από ρωσική αεροπορική επιδρομή στο Chuhuiv της Ουκρανίας το πρωί της 24ης Φεβρουαρίου. Υπήρξε ένα επιβεβαιωμένο άμαχο θύμα και αρκετές δεκάδες τραυματίες». Ο Schwan είναι φωτογράφος  με έδρα τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Είναι μέλος της Εθνικής Ένωσης Φωτογράφων Τύπου και βρίσκεται στην Ουκρανία και εργάζεται για το πρακτορείο Anadolu. Ακολουθήστε τον στο Instagram

Airstrikes hit Kharkiv, Ukraine
KHARKIV, UKRAINE - FEBRUARY 24: (EDITORS NOTE: Image depicts graphic content) A wounded woman is seen as airstrike damages an apartment complex outside of Kharkiv, Ukraine on February 24, 2022. Wolfgang Schwan / Anadolu Agency (Photo by Wolfgang Schwan / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)





Άρης Μεσσήνης

Από την ίδια πόλη, το Chuhuiv,  κάνει ρεπορτάζ και ο Άρης Μεσσήνης,  επικεφαλής φωτογράφος του AFP στην Ελλάδα. Χθες, δημοσίευσε στο Instagram τον απόηχο μιας αεροπορικής επιδρομής, συμπεριλαμβανομένων της συγκλονιστικής εικόνας ενός ηλικιωμένου που θρηνεί καθώς σκέπαζε το σώμα ενός άλλου άνδρα, ίσως φίλου ή συγγενή, με μια κουβέρτα. Ο Μεσσήνης έγραψε πως «στην πόλη Chuguiv, στις 24 Φεβρουαρίου, οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις προσπαθούν να εισβάλουν στην Ουκρανία από διάφορες κατευθύνσεις, χρησιμοποιώντας συστήματα πυραύλων και ελικόπτερα που επιτίθενται σε ουκρανικές συνοριακές θέσεις». Ο Άρης Μεσσήνης γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη. Αυτοδίδακτος φωτογράφος, ξεκίνησε το 1997 ως συνεργάτης του Associated Press και είναι ο επικεφαλής φωτογράφος του τμήματος φωτογραφίας του AFP στην Αθήνα, από το 2006. Μέχρι τώρα, ο Μεσσήνης ήταν περισσότερο γνωστός για απεικονίσεις της μεταναστευτικής κρίσης του 2018, την οποία κάλυψε περνώντας δύο εβδομάδες σε ένα σκάφος ΜΚΟ που διέσωζε μετανάστες από τη Λιβύη που προσπαθούσαν να διασχίσουν τη Μεσόγειο με φουσκωτά σκάφη.  Ακολουθήστε τον στο Ιnstagram.








Κρις ΜακΓκραθ

Ο Αυστραλός Chris McGrath, βετεράνος φωτορεπόρτερ του Getty, δημοσίευσε την Τρίτη αυτή την εβδομάδα εικόνες από την κηδεία του λοχαγού Anton Olegovich Sidorov στο Κίεβο. Είναι ένα από τα πρώτα θύματα του πολέμου, ο θάνατος του οποίου αναφέρθηκε από τον στρατό της Ουκρανίας το περασμένο Σάββατο. Ο McGrath προσκλήθηκε επίσης στο σπίτι του 28χρονου Anton Lytvyn, ενός εφέδρου, τον οποίο απαθανάτισε καθώς ετοιμάζονταν για τον πόλεμο, με τον Τσούτσου, το κατοικίδιό τσιντσιλά, να τον παρακολουθεί. Ο Lytvyn κλήθηκε στην ενεργό υπηρεσία στις 23 Φεβρουαρίου. Ο ΜακΓκραθ ξεκίνησε τη φωτογραφική του καριέρα σε μια περιφερειακή εφημερίδα στο Κουίνσλαντ της Αυστραλίας προτού ενταχθεί στην Getty Images με έδρα το Σίδνεϊ. Εργάζεται στο φωτογραφικό πρακτορείο τα τελευταία 19 χρόνια. Ακολουθήστε τον στο Instagram








Erin Trieb

Η Trieb, Αμερικανίδα φωτορεπόρτερ και τακτική συνεργάτις των New York Times, του Smithsonian Magazine και του National Geographic, δημοσίευσε χθες σκηνές από τους δρόμους του Κιέβου, δρόμους έρημους στη μια κατεύθυνση και γεμάτοι κίνηση στην άλλη, καθώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να εγκαταλείψουν την πόλη.  «Οι αυτοκινητόδρομοι και οι δρόμοι του Κιέβου εξακολουθούν να βρίσκονται σε συμφόρηση καθώς χιλιάδες πολίτες προσπαθούν να εκκενώσουν την πρωτεύουσα την πρώτη ημέρα της πλήρους κλίμακας στρατιωτικής επίθεσης της Ρωσίας στην Ουκρανία. Μέχρι το μεσημέρι όλες οι πτήσεις, τα τρένα και τα λεωφορεία έξω από την πόλη είχαν ακινητοποιηθεί».  Η Trieb περιγράφει τη δουλειά της ως επικεντρωμένη σε «θέματα που βασίζονται σε κοινωνικά ζητήματα όπως η πολιτιστική ταυτότητα, τα τραύματα από τον πόλεμο και ο φεμινισμός». Ακόμη και εν μέσω πολέμου, έχει την ικανότητα να βρίσκει στοχαστικές και ενσυναίσθητες στιγμές ανθρώπινης επιμονής. Όπως έγραψε αυτή την εβδομάδα: «Οι Ουκρανοί με τους οποίους μίλησα ήταν σε σοκ και δυσπιστία, και πολλοί από αυτούς δήλωσαν ότι ποτέ δεν πίστευαν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί στην πραγματικότητα». Ακολουθήστε την στο Instagram



ΠΗΓΗ: The Art Newspaper UK

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ