Γράφει ο Νίνο Φένεκ Μικελλίδης
Πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή δημοσιογράφος που φτάνει στην πόλη αποφασισμένη να αποκαλύψει τι κρύβεται πίσω από τους δισταγμούς τόσο της αστυνομίας όσο και της θρησκευτικής ηγεσίας της πόλης, που δεν δείχνουν ιδιαίτερη αποφασιστικότητα στο να ανακαλύψουν τον κατά συρροή δολοφόνο.
Παράλληλα με την έρευνα της δημοσιογράφου παρακολουθούμε τη δράση του δολοφόνου, ενός καλού, υποδειγματικού οικογενειάρχη, που αγαπά τη γυναίκα του αφιερώνει χρόνο στα παιδιά του, ενώ παράλληλα παρασύρει διάφορες πόρνες που συναντά τη νύχτα στους δρόμους της πόλης και τις δολοφονεί, πιστεύοντας πως έτσι σώζει την πόλη από τη βρωμιά και την αμαρτία.
Τα πράγματα περιπλέκονται όταν ο δολοφόνος τελικά συλλαμβάνεται χάρη στη «βοήθεια» της δημοσιογράφου, που χρησιμοποιεί τον εαυτό της για δόλωμα, αν και η αποκάλυψη του δημιουργεί ένα φιλικό κοινό που τον προστατεύει και αρχίζει να διαδηλώνει έξω από το δικαστήριο στη διάρκεια της δίκης του. Την ίδια προστασία δείχνει και η οικογένεια του, με τη γυναίκα και τα παιδιά του να πιστεύουν πως με τις πράξεις του ο δολοφόνος συνέβαλε στην «καθαριότητα» της Άγιας πόλης τους. Θεωρία που φαίνεται να υποστηρίζει και η θρησκευτική και αστυνομική πλευρά της πόλης.
Ο Αμπάσι χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα ρεαλιστικό στιλ στην καταγραφή της ιστορίας του, καταγράφοντας με κάθε λεπτομέρεια την όλη έρευνα του γύρω όχι μόνο πάνω στην όλη κοινωνική δομή αλλά και στο ρόλο των τοπικών (θρησκευτικών και πολιτικών) αρχών, που προσπαθούν για να αποφύγουν την απόδοση δικαιοσύνης και την ουσιαστική τιμωρία του δολοφόνου. Κι αν η τελική «λύση» δείχνει να στρέφεται στη σωστή απονομή, αφήνει τελικά, με ένα έξυπνο τρόπο, ανοιχτό το τι μπορεί δυστυχώς να ακολουθήσει.
Ο ρόλος της θρησκευτικής ηγεσίας και των παράνομων δεσμών της με την πολιτική είναι στο επίκεντρο και της ταινίας «Το αγόρι από τον ουρανό» (Boy From Heaven) του Αιγύπτιου σκηνοθέτη Ταρίκ Σάλεχ, που αναγκάστηκε να γυρίσει στην Τουρκία και τη Σουηδία. Τη φορά αυτή η ιστορία εκτυλίσσεται στο Κάιρο, στο περίφημο τζαμί Αλ Αζάρ και το πανεπιστήμιο του, από τα σημαντικά Ιδρύματα του Ισλάμ των Σάνι, όπου φτάνει με υποτροφία ο νεαρός μουσουλμάνος και γιος ψαρά, Αδάμ.
Εκεί, ένας κρατικός κατάσκοπος θα εκμεταλλευτεί την ειλικρίνεια και την αφέλεια του για να τον χρησιμοποιήσει στο παιχνίδι που παίζει το κράτος με τη θρησκευτική ηγεσία και να μπορέσει να διορίσει επικεφαλής το δικό της υποχείριο Μεγάλο Ιμάμ που υποστηρίζει και η Μουσουλμανική Αδελφότητα.
Με ένα σενάριο που έγραψε ο ίδιος, ο Σάλεχ καταγράφει τις διάφορες τελετουργίες στο πανεπιστήμιο καθώς και τις πολύπλοκες πολιτικές και θρησκευτικές ίντριγκες τόσο εκείνες ανάμεσα στα διάφορα πρόσωπα όσο και εκείνες από τους εκπροσώπους του κράτους, βρίσκοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία να φτιάξει και μια ταινία ενηλικίωσης, με τον Τοφίκ Μπαρχόμ να ερμηνεύει με τρόπο εξαιρετικό το ρόλο του νεαρού Αδάμ.
(ΚΥΠΕ/ΝΦΜ/ΓΒΑ)
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.