Ανοιχτή πρόσκληση από το Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 5.10.2017

Το NiMAC [Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, Συνεργασία: Ίδρυμα Πιερίδη], η Ακαδημία Valand του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, το Hasselblad Foundation στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και το National College of Arts στη Λαχώρη του Πακιστάν διοργανώνουν το πρόγραμμα Drone Vision: Εχθροπραξίες, Επιτήρηση και Διαμαρτυρία.


Το Drone Vision: Εχθροπραξίες, Επιτήρηση και Διαμαρτυρία είναι ένα διετές ερευνητικό πρόγραμμα που διερευνά τις συναισθηματικές έννοιες που έχουν επιβληθεί στη φωτογραφία και τα ανθρώπινα δικαιώματα από την τεχνολογία μη επανδρωμένων τηλεκατευθυνόμενων αεροσκαφών (drone).

Η συνεργασία μεταξύ των τριών πόλεων –Γκέτεμποργκ, Λευκωσίας και Λαχώρης– θα κορυφωθεί με ταυτόχρονες εκθέσεις στα τρία συμμετέχοντα ιδρύματα (Ηasselblad Centre, NiMAC και Zahour Ul Akhlaq Gallery του National College of Arts) την άνοιξη του 2018 σε επιμέλεια των Sarah Tuck και Louise Wolthers, Γιάννη Τουμαζή και Imran Ahmad αντίστοιχα. Οι εκθέσεις θα περιλαμβάνουν καινούργια έργα που εμπίπτουν στο φωτογραφικό φάσμα, τα οποία θα παραχθούν ειδικά για τις εκθέσεις αυτές. Τα έργα θα εξετάζουν την τεχνολογία drone ως μια νέα φωτογραφική συνειδητότητα που αλλάζει τη δομή του υλικού μέσα από το οποίο προκύπτει η διαμαρτυρία και οι εχθροπραξίες.

Η σύλληψη της ιδέας για το Drone Vision: Εχθροπραξίες, Επιτήρηση, Διαμαρτυρία αποσκοπεί στη δημιουργία μιας συσχετιστικής εμπειρίας μεταξύ των επιμελητών, των καλλιτεχνών στους οποίους θα ανατεθούν έργα και των επισκεπτών των εκθέσεων, καθώς και στη δημιουργία μια κοινής αίσθησης ευθύνης προς αυτούς που βρίσκονται «σε απόσταση». Το πρότζεκτ αποτελεί μια προσπάθεια προς την παραγωγή μιας «γεωγραφικής λογικής» που αφορά την τεχνολογία drone, η οποία διαμορφώνεται εν μέρει από την εγγύτητα τους –θεωρητική και πραγματική– προς τις εχθροπραξίες, τις πολιτικές και ηθικές επιπτώσεις της «ασυμμετρίας» που προκύπτει όταν βλέπει κανείς χωρίς να τον βλέπουν, καθώς και τους νομικούς περιορισμούς στη χρήση drone από πολίτες στην εκάστοτε πόλη και περιοχή.

Παράλληλα με την παρουσίαση των έργων που θα παραχθούν με ανάθεση, θα προβάλλονται στους τρεις εκθεσιακούς χώρους και εικόνες του Γκέτεμποργκ, της Λευκωσίας και της Λαχώρης από ψηλά, ως μέρος της κοινής έρευνας για τη γεωπολιτική του κάθετου χώρου. Επιπλέον, στους εκθεσιακούς χώρους θα παρουσιάζεται ακουστικό υλικό από διεπιστημονικές συνομιλίες που έλαβαν χώρα στο Γκέτεμποργκ το 2017, και που διερευνούν τις επιπτώσεις της τεχνολογίας drone στον τρόπο που βλέπουμε.

Οι τρεις εκθέσεις θα παρουσιαστούν, επίσης, ως ένα αυτόνομο «pop-up», το οποίο θα φιλοξενηθεί και στους τρεις εκθεσιακούς χώρους ως μια μόνιμη πηγή μάθησης, όπου οι λεζάντες όλων των έργων θα παρέχονται στους επισκέπτες στη σουηδική, την ελληνική, την ούρντου και την αγγλική γλώσσα.

Το NiMAC απευθύνει ανοικτή πρόσκληση σε καλλιτέχνες για συμμετοχή στην έκθεση.

Τα τρία έργα που θα επιλεγούν θα πρέπει να εμπίπτουν στο φωτογραφικό φάσμα και να περιστρέφονται γύρω από τα εξής θέματα:

- Αποικιοκρατικές και αντι-αποικιακές χρήσεις της τεχνολογίας drone
- Πολιτικές ορατότητας
- Κάθετες γεωγραφίες εξουσίας και αρωγής
- Δημόσιο έναντι ιδιωτικού
- Εγγύτητα έναντι απόστασης

Κριτήρια αξιολόγησης

- Καλλιτεχνική αξία του έργου
- Διαδικασίες ή μέθοδοι που θα χρησιμοποιηθούν
- Ποιοτική αξία της ιδέας και της έρευνας
- Συνάφεια με τις γεωπολιτικές της περιοχής της νοτιοανατολικής Μεσογείου (συμπεριλαμβανομένης της φωτογραφικής ιστορίας της περιοχής)

Οι επιλεγμένοι καλλιτέχνες θα λάβουν μέχρι και €3,000, με τα οποία θα πρέπει να καλύψουν όλες τις πτυχές της έρευνας και της παραγωγής του έργου που θα εκτεθεί.

Οι διοργανωτές διατηρούν το δικαίωμα να μην προβούν σε ανάθεση έργου από αυτή την πρόσκληση σε περίπτωση που οι αιτήσεις που θα υποβληθούν δεν πληρούν τα κριτήρια ή τα καλλιτεχνικά προσόντα.

Σημαντικές Ημερομηνίες

Ανακοίνωση Ανοικτής Πρόσκλησης: 5 Οκτωβρίου 2017

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων: 4 Δεκεμβρίου 2017

Ανακοίνωση επιλεχθέντων καλλιτεχνών: 18 Δεκεμβρίου 2017

Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν σε μορφή Word document ή/και PDF στο info@nimac.org.cy



• Οι καλλιτέχνες ενδεχομένως να κληθούν για συνέντευξη.
• Θα επιλεχθούν μέχρι τρεις (3) καλλιτέχνες/ομάδες καλλιτεχνών.
• To NiMAC διατηρεί το δικαίωμα να διακόψει οποιαδήποτε συνεργασία με καλλιτέχνη/καλλιτέχνες/ομάδα καλλιτεχνών αν οποιαδήποτε από τις προαναφερόμενες πληροφορίες δεν είναι πλήρης, αληθής ή σωστή.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης