Temple-boy | περφόρμανς και έκθεση από τον PASHIAS

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 7.12.2017

Με απαρχή την αρχαιολογική συλλογή Γεωργίου και Νεφέλης Τζιάπρα Πιερίδη και μέσω της ανάδειξης του ανθρώπινου σώματος ως βασικό υλικό δημιουργίας, o περφόρμερ PASHIAS παίρνει τη θέση ενός ασβεστολιθικού αγαλματιδίου της σειράς ‘υπηρετών του ναού’ - μία κατ’εξοχήν κυπριακή μορφή γλυπτικής από τον 5ο αιώνα μέχρι τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ..


Πρόκειται για μια μορφή γλυπτικής που καταγράφεται ως πιθανή προσφορά σε θεότητες ή ενθύμιο γιορτών για τον επιτυχή απογαλακτισμό παιδιών.

Η ζωντανή παρουσία και δράση του δημιουργού παίρνει τη θέση ενός ‘υπηρέτη’ του μουσείου, επισημαίνοντας την ιδιότητα της τέχνης -και κατ’επέκταση του καλλιτέχνη- να υπηρετεί την ανάγκη τέρψης και διαπαιδαγώγησης ενός κοινωνικού συνόλου.

Το έργο “Temple-boy” - αποτελούμενο από περφόρμανς και εκθεσιακή εγκατάσταση, επιχειρεί την έναρξη μιας διαδικασίας κατανάλωσης, προσφοράς, μεταμόρφωσης και επικοινωνίας, η οποία εξερευνά τη μουσειακή ιδιότητα διατήρησης και διαφύλαξης της ιστορικής κληρονομιάς, ως συλλογική και ατομική προσπάθεια ανασύνθεσης και δημιουργίας.

Η περφόρμανς θα δοθεί την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου στις 20:30 στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου.

Θα ακολουθήσει η έκθεση Temple-boy η οποία θα εγκαινιαστεί στις 14 Δεκεμβρίου στους χώρους των μουσείων του Ιδρύματος.

Στα πλαίσια της σειράς εκδηλώσεων «Στιγμές στο Μουσείο» του ιδρύματος, το πρόγραμμα δράσεων «Temple-boy» ολοκληρώνεται με μια διάλεξη στις 11 Ιανουαρίου, εξετάζοντας τη σημασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ως σημείο «έναρξης» για τη σύγχρονη δημιουργία, μέσω διαφορετικών μορφών έκφρασης, όπως η φωτογραφία και η αρχιτεκτονική.

Ποιος είναι 

Η πρακτική του εικαστικού PASHIAS έχει ως επίκεντρο την τέχνη του performance, την εγκατάσταση και τη φωτογραφία, με το σώμα ως βασικό υλικό δημιουργίας. Το έργο του στοχεύει στην εξερεύνηση μιας κατάστασης ή «περιβάλλοντος» με βάση τη σχέση της μονάδας προς ένα σύνολο, όπως κάθε κοινωνικό πλαίσιο αντιλαμβάνεται ένα άτομο, μέσα από τη παρουσία, την ανταλλαγή και την συνύπαρξη. O PASHIAS έχει παρουσιάσει έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και σε διεθνή φεστιβάλ σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Ρωσία, Νορβηγία, Φινλανδία, Εσθονία, Σουηδία, Βουλγαρία, Τουρκία και Βραζιλία. Συγκεκριμένα, έχει συνεργαστεί με πολιτιστικούς οργανισμούς όπως: Marina Abramovic Institute, SESC São Paulo, Estonia Contemporary Art Museum, Besançon Institut Supérieur des Beaux Arts, Mediterranean Biennale of Contemporary Art και Toulouse International Art Festival.

Το 2013 συνίδρυσε το epitelesis - Performance Art Foundation ως ένα διεθνές πρόγραμμα για τη στήριξη πολιτιστικών δράσεων, είναι ενεργός στην επιμέλεια εκθέσεων και δρώμενων με επίκεντρο τη σχέση της ζωντανής δράσης και άλλων καλλιτεχνικών πρακτικών, ενώ εργάζεται ως εκπαιδευτής/λέκτορας σε εναλλακτικά ακαδημαϊκά προγράμματα. Περισσότερα για τον ίδιο στην επίσημη ιστοσελίδα του, εδώ

+ Περφόρμανς στις 7 Δεκεμβρίου στις 20:30

Εγκαίνια έκθεσης στις 14 Δεκεμβρίου στις 20:00. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2018 [Δευτέρα - Κυριακή 10:00 - 19:00]

Διάλεξη στις 11 Ιανουαρίου 2018 στις 19:30

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου