Έκθεση της Αθηνάς Αντωνιάδου στο Μουσείο Ζαμπέλα

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 14.2.2018

Το Μουσείο Τεχνών Ζαμπέλα παρουσιάζει από τις 9 Μαρτίου μέχρι τις 14 Απριλίου 2018 την έκθεση με τίτλο Και έτσι ότι έχει απομείνει από το ρόδο, δεν είναι παρά όνομα της εικαστικού Αθηνάς Αντωνιάδου.


AThina


Η έκθεση θέτει ως βασική ιδέα τη συνεχή μετακίνηση της εικαστικού, σε μια προσπάθεια κατανόησης της ανθρώπινης κατάστασης. Οι συνεχείς μετακομίσεις της σε διάφορα μέρη ανά τον κόσμο τής προσδίδουν τον χαρακτηρισμό της καλλιτέχνη-νομά.

Η εγκατάσταση της σε πολλά διαφορετικά στούντιο καθόριζε την εξέλιξη της καλλιτεχνικής της πρακτικής. Η εικαστικός καλείται στην προκειμένη έκθεση να μετακομίσει από το στούντιο της στην Κύπρο, όπου διαμένει αυτή τη στιγμή, στον δημόσιο εκθεσιακό χώρο του μουσείου. Το νέο έργο της Αντωνιάδου δομείται μέσα από την ίδια την ‘μετακόμιση’ και την εγκατάσταση στον χώρο. Ως εκ τούτου, το έργο ξεκινά από τη φωτογραφική καταγραφή της μετακόμισης από τον ένα χώρο στον άλλο.

Η έκθεση επικαλείται την έννοια του χώρου του καλλιτέχνη: ο προσωπικός χώρος, το στούντιο, μεταφέρεται στον μουσειακό χώρο και το ιδιωτικό μετατρέπεται έτσι σε κοινό χώρο. Μέσα σε μια χωρική διάταξη έργων και αντικειμένων, ο θεατής καλείται να παρατηρήσει τη σχέση μεταξύ καλλιτέχνη-χώρου. Η συμμετοχή του θεατή στον νέο χώρο, στην έκθεση, καθιστά το έργο που παρουσιάζεται συλλογικό.

ATHINANT


Η έκθεση θα ανοίξει για το κοινό από τις 9 Μαρτίου 2018, ημέρα Παρασκευή και ώρα 7:30 μμ. Την έκθεση επιμελούνται η Δρ. Μόνικα Ασημένου και Μαρίνα Χριστοδουλίδου σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Μιχάλη Βασιλειάδη. Στα πλαίσια της έκθεσης, οι επιμελήτριες διοργανώνουν το συμπόσιο με θέμα «Ο Χώρος, ο Λόγος και η Ευθύνη του Καλλιτέχνη» στην Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη στις 26 Μαρτίου 2018.

Η Αθηνά Αντωνιάδου γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1962. Σπούδασε στο California College of Arts and Crafts στο Oakland (1981-1985). Το 1989 ξεκίνησε τη διδακτορική της διατριβή στην Καλών Τεχνών της Μαδρίτης, την οποία διέκοψε το 1994. Το 2000 συνδιοργάνωσε το ΚΙΤΑ, μια υπόγεια καλλιτεχνική κοινότητα στο Βερολίνο όπου έζησε για 13 χρόνια. Έχει διερευνήσει τον σαμανισμό στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική και την Κύπρο. Για δύο χρόνια επιμελήθηκε την Γκαλερί Αργώ στη Λευκωσία, ένα χώρο στον οποίο διερεύνησε θεματικές όπως η επιστροφή στη φύση και η ευθύνη του καλλιτέχνη.

 

Εγκαίνια

Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2018, 7:30μ.μ.

 Διάρκεια

9 Μαρτίου – 14 Απριλίου 2018

Όλες οι εκδηλώσεις στην ΑΤΖΕΝΤΑ μας.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Eπαναστατική προσέγγιση για καθαρισμό και αποκατάσταση έργων τέχνης

Eπαναστατική προσέγγιση για καθαρισμό και αποκατάσταση έργων τέχνης

Eπαναστατική προσέγγιση για καθαρισμό και αποκατάσταση έργων τέχνης

Αναβιώνει, χάρη στον ράπερ Drake, το πρωτοποριακό καρναβάλι τέχνης Luna Luna

Αναβιώνει, χάρη στον ράπερ Drake, το πρωτοποριακό καρναβάλι τέχνης Luna Luna

Αναβιώνει, χάρη στον ράπερ Drake, το πρωτοποριακό καρναβάλι τέχνης Luna Luna

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Συνέδριο Γραφιστικής & Εικονογράφησης GRID22 στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Μουσείο στο Λονδίνο αποσύρει «ρατσιστική και σεξιστική» συλλογή 15 χρόνια μετά

Μουσείο στο Λονδίνο αποσύρει «ρατσιστική και σεξιστική» συλλογή 15 χρόνια μετά

Μουσείο στο Λονδίνο αποσύρει «ρατσιστική και σεξιστική» συλλογή 15 χρόνια μετά