Merida (Ζωγραφική προς Πώληση με το Μέτρο)

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 10.5.2019

Το The Island Club παρουσιάζει την έκθεση Merida (Ζωγραφική προς Πώληση με το Μέτρο), από τον Pierre Leguillon για το Museum of Mistakes.


Ι. «Του λέει κάποιος:

 Μείνετε μακριά από την αφηρημένη τέχνη. Πρόκειται για το κατασκεύασμα μιας σπείρας ανίκανων κι απατεώνων. Δεν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο. Δεν ξέρουν να σχεδιάζουν. Ενώ ο Ενγκρ είπε πως το σχέδιο είναι η εντιμότητα της τέχνης. Δεν ξέρουν να ζωγραφίζουν. Ενώ ο Ντελακρουά είπε πως το χρώμα είναι η εντιμότητα της τέχνης. Μην πλησιάζετε την αφηρημένη τέχνη. Είναι κάτι που θα μπορούσε να κάνει ακόμα κι ένα παιδί.”

Τι πειράζει αν εκείνοι είναι απατεώνες όταν αυτό του δίνει απόλαυση; Τι πειράζει αν εκείνοι δεν ξέρουν να σχεδιάζουν; Ο Τσιμαμπούε ήξερε να σχεδιάζει; Τι σημαίνει το να ξέρει κανείς να σχεδιάζει; Τι σημασία έχει που και τα παιδιά θα μπορούσαν να το κάνουν; Αυτό θα ήταν θαυμάσιο. Τι τα εμποδίζει; Οι γονείς τους ίσως. Ή μήπως δεν έχουν τον χρόνο για κάτι τέτοιο;»

Samuel Beckett, Le Monde et le Pantalon, 1945, μετάφραση Νικόλας Στυλιανού



«Εξετάζοντας το έργο από κοντά, αντιλήφθηκα πως παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον πρόβλημα. Όπως προανέφερα, τα μοτίβα του kasuri είναι από τη φύση τους θολά και όχι ευθυγραμμισμένα. Αυτό είναι κάτι που δεν εμπίπτει σε τεχνικό έλεγχο, και ως εκ τούτου, μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος ανθρώπινου λάθους, μια γκάφα. Από την προοπτική της Φύσης, ωστόσο, εντάσσεται στη φυσική ροή των γεγονότων. Το kasuri δεν πρέπει να θεωρείται ως αποτέλεσμα Ανθρώπινης ευφυΐας, αλλά ως παράγωγο των μυστηριωδών διεργασιών της φύσης. [...]

Merida, Yucatán, Mexico, 2017. Φωτογραφία Pierre Leguillon.

Παρόλο που αναμφίβολα θα υπάρξουν κάποιοι που θα απορρίψουν το kasuri, θεωρώντας το μια επίπονη, χρονοβόρα, ξεπερασμένη χειρωνακτική τέχνη, θα υπάρξουν και κάποιοι που, κουρασμένοι από τη σύγχρονη μηχανοποίηση, θα επανανακαλύψουν στο kasuri μια καινούργια φρεσκάδα και ομορφιά. Και σίγουρα θα έρθει η μέρα που ο κόσμος θα εκτιμήσει αυτό το μοναδικό ανατολίτικο ύφασμα για την αληθινή του αξία. Ειδικά τώρα, που η αφηρημένη ομορφιά αντιμετωπίζεται με νέο βλέμμα, σίγουρα θα υπάρξουν πολλοί που θα αιχμαλωτιστούν από την αφαιρετικότητα του kasuri. Μου φαίνεται πως ανάμεσα στις υφαντικές τέχνες, η ομορφιά του kasuri δε μπορεί να αμφισβητηθεί, ούτε και το ότι αποτελεί χειροτέχνημα πρωταρχικής σημασίας.»

Sōetsu Yanagi, The Beauty of Kasuri, 1959, μετάφραση Αντρούλα Καφά

Το 2017, στην πόλη Mérida, πρωτεύουσα της μεξικανικής πολιτείας Yucatán, ο Pierre Leguillon ανακαλύπτει ένα μικρό μπαρ με αδρές κόκκινες, μπλε, κίτρινες, και μαύρες πινελιές στους τοίχους. Τον επόμενο χρόνο, ταξιδεύει στην ιαπωνική πόλη Yame, στο νησί Kyushu, με σκοπό να αποτυπώσει τα μοτίβα της τοιχογραφίας στην υφαντική τεχνοτροπία του kasuri, χρησιμοποιώντας την παραδοσιακή τεχνική βαψίματος ikat. Σε συνεργασία με τον Kyōzō Shimogawa (下川強臓), ειδικό του kasuri, ο Leguillon παράγει υφάσματα που προσομοιάζουν την τοιχογραφία της Mérida, σε ένα πνεύμα αφαιρετικό και νεφελώδες. Καθένα από τα τελικά μοτίβα διαφέρει από τα υπόλοιπα, προσδίδοντας έτσι μοναδικότητα στο κάθε μέτρο του υφάσματος. Ο καλλιτέχνης αντιλαμβάνεται τα τελικά υφάσματα ως ζωγραφική, και τα κατατάσσει στην παράδοση του δυτικού μοντερνισμού, με αναφορές στους Anni Albers, Giuseppe Pinot-Gallizio και Blinky Palermo. Το Merida θα παρουσιαστεί στο The Island Club, όπου, σύμφωνα με την εννοιολογική του αρχή, θα πωλείται με το μέτρο καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης. 

Pierre Leguillon, Merida (kasuri), 2018. Άποψη εγκατάστασης, ‘見習うParler aux Yeux / Learning from Looking’, Fondation d’Entreprise Ricard, 2019. Φωτογραφία Aurélien Mole. Eυγενική παραχώρηση του Fondation d’Εntreprise Ricard, Παρίσι.



IΙ. Πρωτόκολλο:

  1. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το Σάββατο 18 Μαΐου στις 6μμ, με τα εγκαίνια της έκθεσης.

  2. Για τις πωλήσεις θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.



  • Όσοι ενδιαφερόμενοι αδυνατούν να παραστούν στην έκθεση μπορούν να απευθύνουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά στο info@the-island-club.com.

  • Η τιμή του πρώτου μέτρου είναι 170 ευρώ, όπως καθορίζεται από το κόστος της κορνίζας.


  • Η τιμή του κάθε παραπάνω μέτρου είναι κατά 5% υψηλότερη από την τιμή του προηγούμενου.


  • Δεν μπορεί να πουληθεί περισσότερο από ένα μέτρο στον κάθε αγοραστή. Οι διαστάσεις του έργου είναι 37.5 x 100 εκ.

  • Το σύνολο της παραγωγής δεν θα υπερβαίνει τα 150 μέτρα.

  • Τα έργα θα πωλούνται χωρίς κορνίζα.

  • Τα τιμολόγια θα εκδίδονται από τον Χριστόδουλο Παναγιώτου. Θα σφραγίζονται από το The Island Club και το Museum of Mistakes, και θα υπογράφονται από το Χριστόδουλο Παναγιώτου και τον Pierre Leguillon.

  • Τα έργα θα αποστέλλονται από τη Λεμεσό. Τυχόν έξοδα αποστολής θα καλύπτονται από τον αγοραστή.

  • Όταν τα έργα εξαντληθούν, θα δημοσιευθεί λίστα των αγοραστών. Ο αγοραστής μπορεί να παραμείνει ανώνυμος, αν το επιθυμεί.




O Pierre Leguillon γεννήθηκε το 1969 στο Nogent-sur-Marne της Γαλλίας. Ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες, όπου το 2013 ίδρυσε το Museum of Mistakes. Στη δουλειά του συχνά χρησιμοποιεί υφάσματα, και η προσωπική του συλλογή περιέχει μια ευρεία γκάμα υφασμάτων kasuri. Τα τελευταία έχουν παρουσιαστεί στη Wiels Contemporary Art Centre, στις Βρυξέλλες (2015), και στην έκθεση ‘Tifaifai’ στη Rotonde Balzac, Fondation des Artistes, στο Παρίσι (2013).

Στις σημαντικότερες ατομικές του εκθέσεις περιλαμβάνονται οι εξής: Fondation d’Entreprise Ricard, Παρίσι (2019), MRAC Sérignan, Γαλλία (2015), Wiels, Βρυξέλλες (2015), Moderna Museet, Μάλμο (2010), Mamco, Γενεύη (2010), Kadist Art Foundation, Παρίσι (2008). Συμμετείχε στο Taipei Biennial, Ταϊβάν, (2017), και στο Carnegie International, Carnegie Museum of Art, Πίτσμπουργκ, Πενσυλβάνια (2013). Έχει πραγματοποιήσει παραστάσεις και διαλέξεις στο: Kamoshika, Ōita, Ιαπωνία (2018), Dia Art Foundation, Νέα Υόρκη (2015), Beirut Art Center, Βηρυτός (2014), Raven Row, Λονδίνο (2011), Artists Space, Νέα Υόρκη (2009), Musée du Louvre, Παρίσι (2009), κ.α.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ 18 Μαΐου 2019, 18:00 – 21:00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 18 Μαΐου – 22 Ιουνίου 2019

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 18:00

Θερμές ευχαριστίες στους: Ντενίζ Αραούζου, Πάμπος Χαραλάμπους, Τάσος Χρυσοστόμου, Παναγιώτης Πιερίδης, Νικόλας Στυλιανού.



THE ISLAND CLUB

Το The Island Club είναι ένας μη κερδοσκοπικός εκθεσιακός χώρος, που αποτελεί πρωτοβουλία του καλλιτέχνη Χριστόδουλου Παναγιώτου, ο οποίος έχει και την επιμέλεια του προγράμματος, με διαχείριση της Αντρούλας Καφά. Βρίσκεται στην Αγορά Ανεξαρτησίας στο κέντρο της Λεμεσού, και οικειοποιείται το όνομα της οικογενειακής λέσχης της Ναάφη (NAAFI: Navy, Army and Air Force Institutes) που ιδρύθηκε κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας, με στόχο την παροχή ψυχαγωγίας στα μέλη των Βρετανικών Ενόπλων Δυνάμεων. Λίγοι ντόπιοι θυμούνται σήμερα τη λέσχη, καθώς η πρόσβαση σε αυτήν επιτρεπόταν αποκλειστικά στα μέλη του προσωπικού των Βρετανικών Ενόπλων Δυνάμεων και στους προσκεκλημένους τους.

EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

The Island Club
Αγορά Ανεξαρτησίας 34
3036, Λεμεσός, Κύπρος
+357 25 252010
info@the-island-club.com
www.the-island-club.com

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου