«Anthology of Cracks»: Περφόρμανς και Κεραμική τέχνη

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 25.4.2018

Η Γκαλερί Point Centre for Contemporary Art παρουσιάζει την τελευταία συνεργασία του εικαστικού Χρήστου Δεληδήμου με την ερμηνεύτρια Νάνσυ Σταματοπούλου, με τίτλο «Anthology of Cracks». Μία περφόρμανς που έχει ως κεντρικό άξονα την κεραμική τέχνη, και η οποία θα παρουσιαστεί την Δευτέρα 30 Απριλίου 19:30, και την Τρίτη 1η Μαΐου στις 20:00. Τη Δευτέρα, 30 Απριλίου, μετά την περφόρμανς, θα ακολουθήσει συζήτηση στην Ελληνική.


Ξεκινώντας από τις πολύπλοκες αναπαραστάσεις των εικαστικών έργων του Χρήστου Δεληδήμου, όπως αυτές παρουσιάστηκαν στο παρελθόν σε σχέδια, κολάζ και γλυπτικές εγκαταστάσεις, το εν λόγω έργο παρουσιάζεται ως μία εν κινήσει αναπαράσταση που μελετά τις σχέσεις σώματος-αντικειμένου, κίνησης-χώρου. Η διαγώνιος που τέμνει τις αγωνίες των δύο καλλιτεχνών εντοπίζεται στην εργαλειακή χρήση του σώματος του εικαστικού καλλιτέχνη για την παραγωγή του αντικειμένου, σε συνάρτηση με την επιτελεστική προσέγγιση του ερμηνευτή, όπου το σώμα είναι ταυτόχρονα εργαλείο και αντικείμενο.

Το κεντρικό αντικείμενο της περφόρμανς είναι μία αναδιατύπωση του αμφορέα. Ο αμφορέας αντιμετωπίζεται ως ένα μεταβατικό αντικείμενο, που ανακλά χρήσεις της αρχαιότητας, ενώ παράλληλα αποκαλύπτει σχέσεις με την ανθρώπινη ανατομία. Το Anthology of Cracks είναι ένα επιτελεστικό κομμάτι που ανακλά τη συμπεριφορά του δέρματος στην κεραμική επιφάνεια. Το κεραμικό κέλυφος εξελίσσεται σε ένα μεγάλο, οργανικό πορώδες, που συναισθάνεται τις χειρονομίες του ερμηνευτή.

Οι καλλιτέχνες:

Ο Χρήστος Δεληδήμος ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Συμμετείχε ως ερμηνευτής σε παραγωγές χοροθεάτρου, όπως το 2 του Δημήτρη Παπαϊώαννου, μεταξύ άλλων. Αυτό το διάστημα η πρακτική του έχει μετατοπιστεί από σχέδια και ζωγραφικά έργα σε κεραμικές γλυπτικές εγκαταστάσεις. Επιλεγμένες ατομικές εκθέσεις: Something Nests Inside You, Something Will Not Be The Same, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Αθήνα (2016), At Least They Died Together, Τint Gallery, Θεσσαλονίκη (2011). Περφόρμανς: Ακούσιο Πλέγμα, Διεθνές Φεστιβάλ Performance, Bios, Αθήνα (2007), The Articulate in the Inarticulate, International Dance Festival - Τεχνόπολη, Athens (2006) και άλλες. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί στην Αθήνα, στη Βασιλεία, στο Λουξεμβούργο και στο Παρίσι.

H Νάνσυ Σταματοπούλου είναι ερμηνεύτρια με έδρα την Αθήνα. Μετά τη μακροχρόνια συνεργασία της με την ομάδα Οκτάνα του Κωνσταντίνου Ρήγου και σειρά παραγωγών του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σήμερα συνεχίζει τη συνεργασία της με άλλους καλλιτέχνες, όπως τη Μαρία Χασάπη και τον Κυριάκο Χατζηιωάννου. Ατομικές παρουσιάσεις περιλαμβάνουν: Cave, Baila Louca, Ρότερνταμ (2012), Please Enter, Kunst Kapel-Virtueel Μuseum, Άμστερνταμ (2012), Sugar Slave, Sacatar Foundation, Βραζιλία (2011). Το 2016 παρουσίασε την περφόρμανς μεγάλης διάρκειας White Cave, ως κομμάτι της έκθεσης As One, μία συνεργασία του Marina Abramovich Institue με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ, στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς), Αθήνα.

Η Βασιλική-Μαρία Πλαβού είναι αρχιτέκτων, που ασχολείται με το ευρύτερο πεδίο του design. Έχει εργαστεί ως βοηθός επιμέλειας στις εκθέσεις Τ(ρ)όποι Λατρείας. Τάσος Βρεττός, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2015-16), Hell As Pavilion, Palais de Tokyo, Παρίσι (2013), ενώ έχει συνεπιμεληθεί την έκθεση #decorbuziers, Ρομάντσο, Αθήνα (2015). Παράλληλα, έχει σχεδιάσει βραβευμένους καλλιτεχνικούς καταλόγους όπως Η Εργασία του Ύπνου (για την έκθεση Ύπνος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών), Εκδόσεις Καστανιώτη (2016), Why Look at Animals? Agrimiká (έκδοση του ομώνυμου έργου της Μαρίας Παπαδημητρίου για την ελληνική συμμετοχή στην 56η Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας), Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (2015), Φirma Gypsy Globales, Εκδόσεις ΔΕΣΤΕ (2014), μεταξύ άλλων.

Ώρες λειτουργίας της Γκαλερί:
Τετάρτη-Παρασκευή: 10:00-17:00
Σάββατο: 11:00-15:00
*Μπορείτε να επισκεφθείτε το Point εκτός των ωρών λειτουργίας με ραντεβού.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Τα φύλλα συκής και η λογοκρισία στα έργα ζωγραφικής του Μεσαίωνα

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Στο στόχαστρο των συνδέσμων αγωνιστών ΕΟΚΑ η κυπριακή συμμετοχή στη Μπιενάλε - Ενόχλησε η μετάφραση των κειμένων

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

Needle & Thread Talks | Ανοιχτή συζήτηση την Πέμπτη για ευκαιρίες περιοδείας και εξαγωγής της τέχνης

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου

«Origins» | Αιμίλιος Κουτσοφτίδης, Στας και Μαργαρίτα Παράσχου