Συζήτηση «A listening for subverted witnessings» στο NiMAC

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 28.11.2019

Η επιμελήτρια και θεωρητικός τέχνης Ιωάννα Γερακίδη θα συντονίσει μια σειρά ομιλιών των συμμετεχόντων στην ομαδική έκθεση hypersurfacing καλλιτεχνών με τίτλο A listening for subverted witnessings.


Με αρχικό σημείο αναφοράς τα εργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, η συζήτηση θα επικεντρωθεί σε εναλλακτικές μεθόδους παρατήρησης. Στo πλαίσιο αυτό, οι καλλιτέχνες θα αναφερθούν στην πρακτική τους και θα κάνουν λόγο για τη σύνδεσή της με πιθανούς τρόπους αμφισβήτησης των κανονικών συμπαραδηλώσεων του να κοιτάζει, ν’ ακούει, να ερμηνεύει και ν’ αγγίζει κανείς ό, τι είναι παρόν και αντιληπτό. Μέσα από μια σειρά αναλύσεων, σχολιασμών ή σύντομων επισημάνσεων για τα έργα, οι παρουσιάσεις των καλλιτεχνών θα εστιάσουν επίσης στις θεματικές των προσωπικών και συλλογικών αρχειακών δομών, των διευρυμένων ή καταργημένων υλικοτήτων, αλλά και της συλλογιστικής για το πραγματικό και το φανταστικό ως δύο δυνάμεις όχι αντίθετες, αλλά αλληλοσυμπληρωματικές. Ακόμα, τα μοτίβα που προκύπτουν μέσα από τις έννοιες του ιστορικού, του αυτο-εθνογραφικού, του ποιητικού, του ορθολογικά ειπωμένου και, τέλος, του αστικού ή περιφερειακού, δηλωμένου τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά, θα συζητηθούν σε συνάρτηση με τα έργα, τις σκέψεις και τις πρακτικές των καλλιτεχνών.





Η θεωρητικός τέχνης, επιμελήτρια και εκπαιδευτικός Ιωάννα Γερακίδη ζει στο Άμστερνταμ και στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιούχος του τμήματος Κριτικών Σπουδών του Sandberg Instituut στο Αμστερνταμ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τις φιλοσοφίες της γλώσσας και της παραγλώσσας, τις φεμινιστικές και queer σπουδές, την περφόρμανς και τις αντι-αποικιακές σπουδές. Η δουλειά της εστιάζει στις εναλλακτικές μεθόδους κοινωνικότητας, στην προσέγγιση του ανέφικτου, στο να διαμένει κανείς με το άγνωστο.

Μεταξύ άλλων, έχει τελέσει συνεργάτιδα ή επιμελήτρια ομαδικών εκθέσεων και εκδηλώσεων για προγράμματα: LIMA, Amsterdam Art, Athens Biennale, Hot Wheels Projects, Subrosa Space Athens, Stoa42 και Snehta Residency. Τα κείμενα της, ως παραστατικές χειρονομίες ή ως έργα με βάση αντικείμενα, έχουν παρουσιαστεί σε πολλούς χώρους, όπως: Kunstverein Amsterdam, De Stroom, Künstlerhaus Stuttgart, CAC Vilnius, Haus N Athen, Athens Festival, Performance Biennial και BIG – Biennale Interstellaire des espaces d'art de Genèv. Η Γερακίδη έχει συνεισφέρει σε πολλές εκδόσεις, πολιτιστικά προγράμματα και περιοδικά (συμπεριλαμβανομένων των Collecteurs και Mister Motley).

Έχει, επίσης, δώσει διαλέξεις και οργανώσει εργαστήρια και ομάδες ανάγνωσης για ακαδημίες και εναλλακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα , όπως, για παράδειγμα, για την Gerrit Rietveld Academie, για το πρόγραμμα Rupert, για την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, για το Διδακτορικό πρόγραμμα Document & Contemporary Art και για τους εκθεσιακούς χώρους BAK και Noiserr. Έχει λάβει μέρος σε διάφορα προγράμματα φιλοξενίας συμπεριλαμβανομένων των Rupert Residency, Syros Sound Meetings, Paf και του Προγράμματος Ανταλλαγής Επιμελητών NEON. Αυτό το διάστημα τελεί συνεπιμελήτρια του προγράμματος State of Concept (Αθήνα) και μέντορας για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ONASSIS AiR (Αθήνα). Τον Οκτώβριο του 2020 θα ξεκινήσει τη διδακτορική της έρευνα στο τμήμα Τεχνών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Royal College of Art στο Λονδίνο.

 Η συζήτηση θα δοθεί στην ελληνική γλώσσα. Η εκδήλωση είναι ανοικτή στο κοινό και η είσοδος είναι δωρεάν.

Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2019, 16:00 (στα ελληνικά)

NiMAC

Παλιάς Ηλεκτρικής 19, 1016 Λευκωσία, T: 22797400

info@nimac.org.cy, www.nimac.org.cy, www.facebook.com/NiMACnicosia/

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Έργο του Πήτερ Εραμιάν , «It ain’t me, I got you, babe»,  2019, λευκό σκυρόδεμα, χρωστικές ουσίες, χώμα, λευκά βότσαλα, ψαμμίτης, πλαστικά φύλλα, γκλίτερ, τσιμεντοκονία, κεραμικά, πλακάκια γυαλιού, μεταβλητές διαστάσεις

 

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου