Δυο νέες εκθέσεις στο Δημοτικό Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στη Λευκωσία

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 31.8.2020

Το Δημοτικό Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή στην Λευκωσία εμπλουτίζεται και παρουσιάζει από την Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου δύο σημαντικές εκθέσεις, με 80 έργα  από την συλλογή του Μουσείου: Την ετήσια έκθεση με θέμα  «Οι Παραδοσιακές Τεχνικές της Χαρακτικής» και την περιοδική έκθεση με θέμα «Το Χρώμα».


Στην ετήσια έκθεση εκτίθενται 50 έργα της συλλογής του Μουσείου, από τον 16ον  αιώνα μέχρι και σύγχρονα έργα. Επεξηγηματικά κείμενα βοηθούν τον επισκέπτη να κατανοήσει την πολύμορφη διάσταση της χαρακτικής, χάρη στις πολλές  μεθόδους των 3 βασικών παραδοσιακών τεχνικών της.


Ένα πιεστήριο χαρακτικής στο Μουσείο, θα βοηθήσει να γνωρίσουν οι επισκέπτες τον τρόπο εκτύπωσης έργων χαρακτικής. Χαρακτικές μήτρες, εργαλεία χάραξης και εκτύπωσης, καθώς και βιβλία εικονογραφημένα με χαρακτικά, είναι μερικά από τα εκθέματα σε βιτρίνες που τοποθετήθηκαν στο Μουσείο.


Χαρακτικό λέγεται το αποτέλεσμα της διαδικασίας, η οποία περιλαμβάνει το προσχέδιο, τη μεταφορά του στη μήτρα, τη χάραξη, το μελάνωμα της μήτρας, και την εκτύπωση, συνήθως σε χαρτί. Είναι μια εικόνα τυπωμένη. Ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα να συναντήσει στον εκθεσιακό χώρο έργα των βασικών παραδοσιακών οικογενειών της χαρακτικής.


Α΄ Για την υψιτυπία: ξυλογραφία σε πλάγιο και όρθιο ξύλο, λινογραφία και πετρογραφία.


Β΄ Για την βαθυτυπία: χαλκογραφία με καλέμι, οξυγραφία, ακουατίντα, βελονογραφία, στιγμογραφία, ξεστή χαλκογραφία, μαλακό βερνίκι, φωτογκραβούρα.


Γ΄ Για την επιπεδοτυπία: λιθογραφία (σε πέτρα και τσιγκολιθογραφία).


Τα έργα προέρχονται από Ισπανία, Σλοβακία, Ρωσία, Γαλλία, Ελβετία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιταλία, Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αγγλία, Ιαπωνία, Ηνωμένες Πολιτείες, Κύπρο και Ελλάδα .


Η ετήσια έκθεση με θέμα  «Οι Παραδοσιακές Τεχνικές της Χαρακτικής» θα είναι ανοικτή από Τρίτη μέχρι και Κυριακή, με ωράριο 10.00 - 16.00 μέχρι τις 14 Αυγούστου 2021.


Στην περιοδική έκθεση με θέμα «Το Χρώμα» εκτίθενται 30 έργα της συλλογής του Μουσείου, όλων των τεχνικών, από το 16ον αιώνα μέχρι και σύγχρονα έργα. Ένα έντυπο με φωτογραφίες έργων και επεξηγηματικά κείμενα, βοηθάει τον επισκέπτη να μπει στα “μυστικά” του επιχρωματισμένου και έγχρωμου χαρακτικού.


Η χαρακτική συχνά ταυτίζεται στο μυαλό του κυπριακού κοινού με τις μαυρόασπρες “γκραβούρες” των περασμένων αιώνων. Το Δημοτικό Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή, με τα χαρακτικά της συλλογής του που παρουσιάζει στην έκθεση, έχει συγκεκριμένο στόχο: Να δείξει πώς από νωρίς τα χαρακτικά τείνουν να ανταγωνίζονται τη ζωγραφική, με το χρώμα. Το κοινό επιθυμούσε να μπει χρώμα τόσο στις εικονογραφήσεις βιβλίων όσο και στα χαρακτικά που προορίζονταν για διακόσμηση των σπιτιών όλων των τάξεων της κοινωνίας.


Η πολύπλοκη διαδικασία, την οποίαν ακολουθούν και σήμερα να εφαρμόζουν οι χαράκτες για να πετύχουν έγχρωμες ξυλογραφίες, χαλκογραφίες και λιθογραφίες,  κάνουν αυτά τα έργα ιδιαίτερα πολύτιμα. Με την εμφάνιση σύγχρονων τεχνικών, τις οποίες βοηθά η χρήση της συνεχώς εξελισσόμενης τεχνολογίας, το χρώμα κατακλύζει τη χαρακτική.


Τα έργα προέρχονται από διάφορες χώρες της Ευρώπης (Αγγλία, Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Ρουμανία) αλλά και Ιαπωνία, Πακιστάν, Ρωσία, Τουρκία. Αρκετά έργα εκπροσωπούν και τη σύγχρονη ελληνική και κυπριακή (ελληνοκυπριακή και τουρκοκυπριακή) έγχρωμη χαρακτική.


Η περιοδική έκθεση με θέμα «Το Χρώμα», θα είναι ανοικτή από Τρίτη μέχρι και Κυριακή, με ωράριο 10.00 - 16.00 μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2020.


ΛΕΖΑΝΤΕΣ ΕΡΓΩΝ ΕΚΘΕΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ»




GOYA (Francisco José de GOYA y LUCIENTES) (1746-1828), "Κανείς δεν μας είδε", Προτελευταίο έργο (Αρ. 79) της σειράς Los Caprichos, 1799, Οξυγραφία, χαλκογραφία με καλέμι & ακουατίντα.

Giuseppe PASSERI (1654 – 1714) Ζωγράφος, Paul Ponce ROBERT (1686 – 1733) Χαράκτης (οξυγραφία), Nicolas LE SUEUR (1691-1764)  Χαράκτης (ξυλογραφία), Η Ανάληψη της Θεοτόκου, 1729, Έγχρωμη οξυγραφία & ξυλογραφία με 3 πλάκες.

Vladimir FAVORSKY (1886-1964) Η Αγία Τριάδα στην Λαύρα του Αγίου Σέργιου στο Ζαγκόρσκ, 1919, Ξυλογραφία σε όρθιο ξύλο.

Louis Léopold BOILLY (1761 – 1845) Ζωγράφος, Jacques Louis PETIT (1760 – 17812) Χαράκτης," Κάποιος μας βλέπει ", περ. 1800, Χαλκογραφία με καλέμι, οξυγραφία και στιγμογραφία επιχρωματισμένη με πινέλο.

ΑΝΩΝΥΜΟΣ, Ελληνικόν Πάνθεον , "Ο Εθνομάρτυς Κυπριανός" – 9 Ιουλίου 1821, 1926 Λιθογραφία.

Max Avadevitch BIRSTEIN, "Ο Μεγάλος καταρράχτης και το σιντριβάνι του Σαμψών στο Peterhof", 1ο μισό του 20ου αιώνα Έγχρωμη λινογραφία με 6 πλάκες.


Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου