"Lebanon Then and Now"

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 3.9.2020

Στην έκθεση «Lebanon Then and Now: Photography from 2006 to 2020», η Middle East Institute's Art Gallery στην Ουάσινγκτον παρουσιάζει επιλογές φωτογραφιών από δύο εκθέσεις, τη «Lebanon: Between Reality and Fiction» του 2019 και τη «Revolt» του 2019-2020.


Αν και η τωρινή έκθεση ήταν αρχικά έκθεση στον πραγματικό κόσμο, λόγω της πανδημίας την επεξεργάστηκαν ως εικονική εμπειρία, επιτρέποντας στους «επισκέπτες» να απολαύσουν τις υψηλής ανάλυσης εικόνες και ταινία με την άνεσή τους.

Η έκθεση «Μεταξύ Πραγματικότητας και Μυθοπλασίας» αναδείκνυε δουλειές 19 φωτογράφων, καλλιτεχνών και κινηματογραφιστών με θέμα τον Εμφύλιο στον Λίβανο, του οποίου πολλές ανεπίλυτες εκκρεμότητες εξακολουθούν να συδαυλίζουν πολιτική αναταραχή στη χώρα.

Ιδιαίτερα οξύ πόνο προκαλεί η σειρά της Dalia Khamissy «Οι Απόντες του Λιβάνου» (ξεκίνησε το 2010 και συνεχίζεται), η οποία παρουσιάζει γυναίκες να ποζάρουν με φωτογραφίες μελών της οικογένειάς τους που είναι απόντες – έως σήμερα, περί τους 17.000 Λιβανέζοι παραμένουν αγνοούμενοι.



Η θάλασσα είναι το θέμα της σειράς ψηφιακών κολάζ της Maria Kassab με τίτλο «Το Ναυάγιο» (2018): η καλλιτέχνης υφαίνει εικόνες της Μεσογείου μέσα σε άδεια καθιστικά σπιτιών, εξερευνώντας τον πόνο του αποχωρισμού και της απώλειας λόγω του πολέμου.



Μετά τις διαμαρτυρίες που ξέσπασαν στον Λίβανο τον περασμένο Οκτώβριο οργανώθηκε η έκθεση «Εξέγερση» και φιλοξενήθηκε στον κινηματογράφο «Το Αβγό», του οποίου η οικοδόμηση δεν ολοκληρώθηκε λόγω του εμφυλίου. Το κουφάρι διεκδίκησαν οι διαδηλωτές ως στρατηγείο τους και έγινε σύμβολο του κινήματός τους. Εκεί στεγάστηκε η έκθεση φωτογραφιών μεγέθους διαφημιστικής πινακίδας από 11 φωτογράφους. Μια από τις πιο εντυπωσιακές είναι η φωτογραφία «Ελευθερία, 28 Οκτωβρίου του 2019» που τράβηξε τη δωδεκάτη μέρα της εξέγερσης ο Jack Seikaly και η οποία απεικονίζει μια νεαρή να κάνει σκέιτμπορντ σ' έναν αυτοκινητόδρομο, προσπερνώντας έναν φοιτητή που διαβάζει.



Αντιδιαστέλλοντας τις δύο εκθέσεις, η επιμελήτρια Chantale Fahmi επιτρέπει μια διεισδυτική ματιά στη σημερινή κρίση στον Λίβανο. Δεν είναι όμως μακάβρια τα πάντα. Στη φωτογραφία «Οι Εραστές σε Καιρούς της Επανάστασης» του Omar Sfeir, ένα ανώνυμο ζευγάρι αγκαλιάζονται και φιλιούνται μέσα από λιβανέζικη σημαία που καλύπτει πλήρως τα κεφάλια τους (θυμίζει τον πίνακα του 1928 «Οι Εραστές» του Ρενέ Μαγκρίτ).



Η έκθεση είναι προσβάσιμη διαδικτυακά εως τις 25 Σεπτεμβρίου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ένας (φωτογραφικός) περίπατος στην παλιά Λευκωσία

Ένας (φωτογραφικός) περίπατος στην παλιά Λευκωσία

Ένας (φωτογραφικός) περίπατος στην παλιά Λευκωσία

«Το Παρίσι που Αγαπώ» της Χριστίνας Δράκου

«Το Παρίσι που Αγαπώ» της Χριστίνας Δράκου

«Το Παρίσι που Αγαπώ» της Χριστίνας Δράκου

Oμαδική έκθεση με μικρά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικών και κοσμημάτων στην Γκαλερί Γκλόρια

Oμαδική έκθεση με μικρά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικών και κοσμημάτων στην Γκαλερί Γκλόρια

Oμαδική έκθεση με μικρά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικών και κοσμημάτων στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση του street artist TWENTY THREE

Έκθεση του street artist TWENTY THREE

Έκθεση του street artist TWENTY THREE