Memories – Howard Hodgkin: Έκθεση σε γκαλερί του Λονδίνου

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 13.11.2020

Την πρώτη, μετά τον προ τριετίας θάνατό του, αξιόλογη έκθεση για ένα σπουδαίο ζωγράφο, τον Howard Hodgkin, φιλοξενεί η γκαλερί Hazlitt Holland-Hibbert στο Λονδίνο.


Σε επιμέλεια του Paul Moorhouse, η έκθεση «Howard Hodgkin: Memories» έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί στις 11 Δεκεμβρίου.

Η έκθεση «Αναμνήσεις» αναφέρεται σε μια πολύ σημαντική περίοδο του Hodgkin, τα χρόνια 1978-99. Είναι η περίοδος που ο Hodgkin-δημιουργός ήταν παρών στο Βρετανικό Περίπτερο στην Μπιενάλε της Βενετίας, που τιμήθηκε με το Turner Prize, και έκανε εκθέσεις όποτε θεωρούσε ότι έπρεπε.





Ο Hodgkin ήταν ένας από την ομάδα του Bloomsbury (Bloomburry Group), ξάδερφος του Roger Fry. Δύσκολος άνθρωπος, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Michael Glover, o οποίος του είχε πάρει συνέντευξη πριν 20 χρόνια και παρουσίασε την τωρινή έκθεση σε άρθρο του στο Hyperallergic. Ήταν λιγομίλητος, και όταν μιλούσε συνήθιζε να χαρακτηρίζει ως εξής το ύφος του ως ζωγράφου: «Είμαι ζωγράφος αναπαραστατικής ζωγραφικής, αλλά όχι ζωγράφος των επιφαινόμενων. Ζωγραφίζω αναπαραστατικούς πίνακες συναισθηματικών καταστάσεων» (φράση την οποία είχε πει, το 1976, στον κριτικό τέχνης David Sylvester). Δεν ήθελε να τον βλέπουν ως καλλιτέχνη αφηρημένης ζωγραφικής, αλλά ούτε και ήθελε να ζωγραφίζει αναγνωρίσιμα σχήματα.

Στη δεύτερη συνέντευξη που του πήρε, ο Glover διαπίστωσε πόσο συναισθηματικός χαρακτήρας ήταν ο Hodgkin. Θυμάται ότι, μια στιγμή, ο ζωγράφος τράβηξε από τα ράφια της βιβλιοθήκης ένα μυθιστόρημα του Σόμερσετ Μομ που αγαπούσε, διάβασε φωναχτά ένα απόσπασμα και τον πήραν τα κλάματα (ο συνομιλητής του παρακολουθούσε έκπληκτος γιατί, κατά τη γνώμη του, ήταν δεύτερης διαλογής αυτό για το οποίο ο Hodgkin έχυνε δάκρυα).

Πηγή: culturenow.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Παράλληλες δράσεις στο πλαίσιο της φωτογραφικής έκθεσης ‘Foodprint’ στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου

Παράλληλες δράσεις στο πλαίσιο της φωτογραφικής έκθεσης ‘Foodprint’ στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου

Παράλληλες δράσεις στο πλαίσιο της φωτογραφικής έκθεσης ‘Foodprint’ στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου

Το Τηλέφωνο-Αστακός του Νταλί, "επίτιμος καλεσμένος" στην έκθεση Objects of Desire

Το Τηλέφωνο-Αστακός του Νταλί, "επίτιμος καλεσμένος" στην έκθεση Objects of Desire

Το Τηλέφωνο-Αστακός του Νταλί, "επίτιμος καλεσμένος" στην έκθεση Objects of Desire

Αμοιβή ύψους 1000 ευρώ από την Γ. Ιωαννίδου για πληροφορίες αναφορικά με την κλοπή του μπρούτζινου αγάλματός της

Αμοιβή ύψους 1000 ευρώ από την Γ. Ιωαννίδου για πληροφορίες αναφορικά με την κλοπή του μπρούτζινου αγάλματός της

Αμοιβή ύψους 1000 ευρώ από την Γ. Ιωαννίδου για πληροφορίες αναφορικά με την κλοπή του μπρούτζινου αγάλματός της

Μπιενάλε Βενετίας 2024: όλα τα εθνικά περίπτερα, οι καλλιτέχνες και οι επιμελητές που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής

Μπιενάλε Βενετίας 2024: όλα τα εθνικά περίπτερα, οι καλλιτέχνες και οι επιμελητές που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής

Μπιενάλε Βενετίας 2024: όλα τα εθνικά περίπτερα, οι καλλιτέχνες και οι επιμελητές που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής