«Εξαιρετική δουλειά από τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ στο Πικαντίλι, το πρώτο της σειράς σημαντικών καλλιτεχνικών έργων που ανατέθηκαν ως μέρος της καμπάνιας “Let’s Do London”. Σύντομα έρχονται κι άλλα». Αυτό έγραψε στα social media ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Chan παρουσιάζοντας το έργο του Χόκνεϊ αλλά μάλλον ελάχιστοι ήταν αυτοί που μοιράστηκαν τον ενθουσιασμό του.
Ο 84χρονος καλλιτέχνης, χρησιμοποιώντας όπως κάνει συνήθως τα τελευταία χρόνια το πρόγραμμα paint που έχουμε όλοι στους υπολογιστές μας, σχεδίασε το λογότυπο (ή μια παραλλαγή) του λονδρέζικου μετρό του σταθμού Piccadilly Circus με τη δεύτερη λέξη να παίρνει μια ανεξήγητη στροφή προς τα κάτω. Τα δε κλασικά χρώματα του tube έχουν αντικατασταθεί με κίτρινο και μοβ. Το όλο αποτέλεσμα χαρακτηρίστηκε λίγο-πολύ ως «νηπιακό», «αποτέλεσμα κακής προετοιμασίας» και «αντιεπαγγελματικό» από χρήστες του Facebook, κάποιοι από τους οποίους μάλιστα έσπευσαν να δημιουργήσουν και να στείλουν τις δικές τους εκδοχές, καμαρώνοντας ότι ζωγραφίζουν καλύτερα από τον Χόκνεϊ.
Κάποιοι όμως έχουν αντίθετη άποψη: «Είναι ιδιοφυές για τον σκοπό που δημιουργήθηκε» γράφει η Georgia Coggan στο Creative Bloq «αφού έχει προκαλέσει ένα είδος πολιτιστικής αφύπνισης στην πόλη. Ο σχεδιασμός σίγουρα δεν είναι ο καλύτερος για μια αφίσα του μετρό, αλλά ένα όμορφο πόστερ θα δημιουργούσε άραγε τον ίδιο θόρυβο;».
Το έργο παραγγέλθηκε, όπως είπαμε και πιο πάνω, ως μέρος του "Let’s Do London", μια σειρά μεγάλων έργων τέχνης που πραγματοποιούνται σε όλη την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώ έχει επιβεβαιωθεί ότι ο Χόκνεϊ συμμετείχε εντελώς αφιλοκερδώς. Όσο για τον σχεδιασμό του, ήταν προσανατολισμένος σε ένα παρόμοιο ύφος με την πρόσφατη έκθεση του στη Βασιλική Ακαδημία, για την οποία ο καλλιτέχνης ισχυρίστηκε ότι αφορά την ελπίδα, την άνοιξη και την ανανέωση.
THE ART NEWSPAPER GREECE
