«Το ιστόρισμα ενός μυστικού»

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 20.10.2021

{Είπες· «Θα πάγω σ' άλλη γή , θα πάγω σ' άλλη θάλασσα,

Μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη από αυτή….. Καινούριους τόπους δεν θα βρεις, δεν θα βρεις άλλες θάλασσες. Η πόλις θα σε ακολουθεί…..»}

Κ. Καβάφης - 1910

Τα έργα πραγματεύονται την πάγια και ακατάλυτη σχέση του ατόμου-δημιουργού με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Στοχεύοντας στη διατύπωση μιας σχέσης διαλογικής ανάμεσα σε άτομο και σύνολο, ο Αντρέας Καλλή προχωρεί σε εγχειρήματα που θα μπορούσαν να ορίζονται ως ιστορίες αυτοτέλειας, στη βάση πάντα μιας καθόλα μύχιας και ειλικρινούς παράθεσης των βιωμένων γεγονότων.

Κατασκευές μικρής ή και μεγάλης κλίμακας αναδεικνύονται στο χώρο ως οι απόλυτοι μηχανισμοί μιας σκέψης που διέπονται από αρχές, αξίες και συστήματα. Σε στάση παύσης ή να υπαινίσσονται κίνηση, τα έργα σημειώνουν με την παρουσία τους μιαν εγγραφή στον χώρο: το σώμα του δημιουργού – δεν είναι άλλο από το σώμα του έργου – αναζητά και βρίσκει σίγουρα τη θέση του σε μια περιοχή προσαρμογής, κοινωνικοπολιτικής. Το έργο δηλαδή, στοχάζεται σιωπηλά μα και "χειρονομεί" συνάμα σαν επιδέχεται εξωγενείς επήρειες. Η κίνηση δεν είναι παρά λόγος απαντητικός σε κάθε τι που έρχεται να διανοίξει ή να "διαβάλει" την ησυχία και συνεπώς την στατικότητα του. Το μπαλόνι, μοτίβο εμβληματικό στο σύνολο των έργων; Παγίδευση της εκπνοής, σφράγιση της ανάσας; Ή χειροπιαστός συμβολισμός αυτού που ονομάζουμε ανάλαφρο, εκλεπτυσμένα αβαρές. Είναι πρωτίστως έκφραση ανάτασης, διαφυγής, ακόμα και διάνοιξης του άπειρου. Και η πέτρα, το δομικό σύμβολο μιας κοινωνικοπολιτικής αντίληψης, το φίλτρο άντλησης θέσης – αντίθεσης που άλλοτε ξεκουράζει , άλλοτε χωρίζει ή ακόμη και να βαραίνει το υποκείμενο.







Η πρακτική του Αντρέα Καλλή διέπεται κυρίως από κανόνες διερεύνησης του "είναι’". Ποιά η εικόνα μας και ποια η θέση μας στο χώρο που φιλοξενούμαστε; Πως συνταιριάζουμε συλλογισμούς, αξίες και οράματα για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε αυτό το πολυπόθητο αμάλγαμα ιδιωμάτων που λέγεται ταυτότητα; Ταυτότητα δική μας και ταυτότητα του έργου μας συνάμα. Ερώτημα βαθύ, βατό, όμως ανεξιχνίαστο.







Ο Ανδρέας Καλλή γεννήθηκε στην Λάρνακα της Κύπρου το 1987. Σπούδασε στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών (2007 - 2012), στο ενδιάμεσο φοίτησε στο κολλέγιο Central Saint Martin School of Art and Design (2010 - 2011).

Άνοιξε πρώτος σειρά εκθέσεων στη Λεβέντειο Πινακοθήκη με τίτλο Νέοι Κύπριοι Καλλιτέχνες το 2015. Εκπροσώπησε την Κύπρο στην Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών στο Μιλάνο το 2015 με τίτλο "No Food’ s Land". Συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στην ομαδική έκθεση "So Close Yet So Far Away", στο Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης Petach Tikva στο Ισραήλ και στην γκαλερί Cartabianca, στην Αρλ, Γαλλία με τίτλο «Το Μάτι & Το Δάκτυλο». Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις στην Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία και αλλού στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Κύπρο.

www.andreaskalli.com
contact@andreaskalli.com
+357 99828018

*

«Το ιστόρισμα ενός μυστικού» - Αντρέας Καλλή

08 - 29 Οκτωβριου 2021, The O Gallery, Λάρνακα / 99 657202 / info@the-ogallery.com

10:00 - 13:00 & 16:00 - 19:00 (Τρίτη - Σάββατο) / 15:00 - 19:00 (Κυριακή)

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

Μπιενάλε Βενετίας | Το Βατικανό με δικό του περίπτερο στις φυλακές Giudecca

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

World Press Photo | Παλαιστίνια που θρηνεί τη νεκρή ανιψιά στη φωτογραφία που πήρε το 1ο βραβείο

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης - Το μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου

«ΤΑΝΑΓΛΥΦΑ» | Αφηγηματική σύνθεση της εικαστικού Ελίνας Ιωάννου και της συγγραφέως Λουίζας Παπαλοΐζου