Μια τοιχογραφία στη Βραζιλία για την ταυτότητα, την κουλτούρα και τη δικαιοσύνη

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 26.4.2022

Το πρόσωπό της πάνω στην όψη ενός κυβερνητικού κτηρίου να κοιτάζει από ψηλά το Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας βλέπει εδώ και λίγο καιρό μια ηγέτης της τοπικής κοινότητας.


Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για την Bia Gonçalves, γνωστή και ως Bia da Ilha. Προέρχεται από τη γειτονιά Ilha da Pintada, μια γειτονιά στην περιφέρεια της πόλης και περιοχή με βαθιές Αφρο-βραζιλιάνικες ρίζες και είναι ιδιαίτερα σεβαστή προσωπικότητα στην κοινότητα.

Το πρόσωπό της και το φυτό που κρατά χρησιμοποιήθηκαν από τους καλλιτέχνες Mona Caron και Mauro Neri για να στείλουν μήνυμα μη αποκλεισμού και ενσωμάτωσης. Πάνω από 140 τοπικές ομάδες και 50 ντόπιοι καλλιτέχνες βοήθησαν στην υλοποίηση της τοιχογραφίας.

Απαρχή της ιδέας των καλλιτεχνών για το έργο ήταν ένα φυτό γνωστό ως «δικαιοσύνη», το οποίο χρησιμοποιείται σε Αφρο-βραζιλιάνικες θρησκευτικές τελετουργίες. Πιστεύεται ότι το φυτό αποδιώχνει την αρνητική ενέργεια και κάνοντας την έρευνά τους οι Caron και Neri γνώρισαν την Bia, η οποία ως ιέρεια Umbanda που είναι, επεξήγησε σε βάθος το φυτό και το νόημά του.

Quebra-tudo, Abre Camihos3


Επιπλέον, η Bia είναι πολύ δραστήρια στην κοινότητά της, μια ιστορική γειτονιά για τους μαύρους Βραζιλιάνους. Συμμετέχει σε οργανώσεις της κοινότητας, μιλά κατά της ενδοοικογενειακής βίας και μάχεται για να υπερασπιστεί την περιοχή από τους υπεύθυνους ανάπτυξης ακινήτων που προσπαθούν να αναβαθμίσουν τη γειτονιά.

Τώρα, το πρόσωπο της Bia παίρνει καινούργιο νόημα: στην τοιχογραφία «Quebra-tudo, Abre Camihos (Break Everything, Open Paths)», κοιτάζει στον ουρανό με τις παλάμες ανοιχτές προς τα πάνω και το φυτό «δικαιοσύνη» να πλέκεται στα χέρια της και να χαϊδεύει το πρόσωπό της, αγγίζοντας σχεδόν την κορυφή του εικοσαώροφου.

Πάνω από το 50% του πληθυσμού της Βραζιλίας αυτοπροσδιορίζονται ως αφρικανικής καταγωγής αλλά σε πολύ μικρό ποσοστό εκλέγονται κρατικοί αξιωματούχοι ή επιλέγονται για στελέχη επιχειρήσεων.

Τα τελευταία λίγα χρόνια υπήρξε μια μεγάλη ώθηση από τους μαύρους Βραζιλιάνους να αγκαλιάσουν την ταυτότητά τους και να αντιδράσουν στον ρατσισμό. Με την τοιχογραφία, οι Mona Caron και Mauro Neri ελπίζουν να ξεκινήσει διάλογος για την εγκόλπωση της πολιτιστικής ταυτότητας, την προώθηση αντιπροσώπευσης σε κυβερνητικούς θεσμούς και τη συνεργασία οργανώσεων της περιφέρειας της πόλης με οργανώσεις του κέντρου της πόλης.

Πηγή: ΚΥΠΕ- ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΚΧΡ/ΜΚ

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πιστοποιητικό Αναγνώρισης στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας επέδωσε το Υφυπουργείο Πολιτισμού

Πιστοποιητικό Αναγνώρισης στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας επέδωσε το Υφυπουργείο Πολιτισμού

Πιστοποιητικό Αναγνώρισης στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας επέδωσε το Υφυπουργείο Πολιτισμού

Έκθεση του Ανδρέα Καρούσιου στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση του Ανδρέα Καρούσιου στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση του Ανδρέα Καρούσιου στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia