THE BROKEN PITCHER|Έκθεση και προβολές

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 2.5.2022

Το THE BROKEN PITCHER παρουσιάζεται τον Μάιο 2022 στις δύο του αλληλένδετες μορφές: σε έκθεση στο Θκιο Ππαλιές στη Λευκωσία και μέσω μιας σειράς προβολών της ομότιτλης ταινίας σε πόλεις της Κύπρου. Το πρότζεκτ διοργανώνουν οι Natascha Sadr Haghighian, Μαρίνα Χριστοδουλίδου και Peter Eramian, σε συμπαραγωγή του Θκιο Ππαλιές και του GfZK στη Λειψία. Οι προβολές της ταινίας θα διεξαχθούν σε δημόσιους χώρους, με πρώτη παρουσίαση στην πλατεία του Καϊμακλιού την Πέμπτη, 5 Μαΐου ώρα 20:00, ενώ η έκθεση ανοίγει στις 6 Μαΐου από τις 18:30, όπου θα πραγματοποιηθεί ζωντανή περφόρμανς από τον Παναγιώτη Μηνά στις 20:00.


Στην κεντρική σκηνή του The Broken Pitcher προβάλλεται μια συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το 2019 σ’ ένα τραπεζικό υποκατάστημα στη Λευκωσία, και κατά την οποία συζητείται η κατάσχεση της οικίας μιας οικογένειας. Η κρίσιμη διαπραγμάτευση μεταξύ των τραπεζικών υπαλλήλων και της επηρεαζόμενης οικογένειας αναπαρίσταται σ’ ένα σύντομο βίντεο, βασισμένο σε πρωτόκολλα μνήμης των εμπλεκομένων. Η συγκεκριμένη κατάσχεση αποτελεί μία από τις πολλές στο νησί και είναι αντίκτυπο της συμφωνίας διάσωσης μεταξύ της Κύπρου και της Τρόικας (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο).

Η μεθοδολογία και η διαδικασία δημιουργίας της ταινίας εμπνέεται από την ταινία του Abbas Kiarostami First Case – Second Case (1979, Ιράν), μέσω της οποίας η εισήγηση μιας ερώτησης συνδέει τις δύο φάσεις του σεναρίου με σκοπό το άνοιγμα διαλόγου γύρω από το προτεινόμενο θέμα. Στο The Broken Pitcher η καθοριστική συνάντηση στην τράπεζα προβάλλεται σε άτομα τα οποία στη συνέχεια καλούνται να ανταποκριθούν στο ερώτημα: «Κατά την άποψή σας τι θα πρέπει να κάνουν οι τραπεζικοί υπάλληλοι;». Οι απαντήσεις που παρουσιάζονται συνοψίζουν οπτικές ατόμων από ομάδες διαφορετικών υποβάθρων στην Κύπρο και αλλού, συμπεριλαμβανομένων ακτιβιστών για το δικαίωμα στη στέγαση, ατόμων με αντίστοιχες εμπειρίες, πολιτικών προσώπων, δικηγόρων, οικονομολόγων και καλλιτεχνών που συγκειμενοθετούν την έννοια του χρέους σε σχέση με τις μικρής και ευρείας κλίμακας συνέπειες της αποικιακής ιστορίας.

Παράλληλα, η έκθεση εγκαθιστά το πλατό της ταινίας σε φυσικό χώρο και εδραιώνει σωματικά προσωπικές και συλλογικές αναγνώσεις του χώρου της συνάντησης. Ο χώρος διαμορφώθηκε σε συνεργασία με καλλιτέχνες και τεχνίτες με έδρα πρωτίστως την Κύπρο, και τα έργα που δημιούργησε ο κάθε καλλιτέχνης ενσωματώνονται στο πλατό. Το έργο των καλλιτεχνών αντλεί από τις ποικίλες πτυχές της αποικιακής ιστορίας, της συνεχιζόμενης λιτότητας και του κοινού ενδιαφέροντος για συνεργασία.


 Ραΐσσα Αγγελή, Trümmerkind, 2021. Φωτογραφία Παναγιώτης Μηνά


Χρησιμοποιώντας εξοπλισμό από αποτυχημένες επιχειρήσεις ή ορμώμενες από ιστορικά εργαλεία κατάκτησης, οι γλυπτικές χειρονομίες των συμμετεχόντων συγκεντρώνουν και θέτουν υπό αμφισβήτηση διάφορα συγκείμενα όπου η πολιτική, η οικονομία και η τέχνη λαμβάνουν χώρα. Τα έργα τέχνης στην έκθεση γίνονται μάρτυρες, πύλες πρόσβασης ή σύμμαχοι σε όσα διαδραματίζονται στη συνάντηση της ταινίας, δημιουργώντας χώρο για το φαντασιακό και τη σύνθεση μιας εν δυνάμει διαφορετικής συνθήκης.

Η συνεργασία επιλέγεται ως πρακτική συλλογικότητας και η συνεργασία με τους καλλιτέχνες είχε ως σημείο αφετηρίας ένα εργαστήρι στον χώρο Θκιο Ππαλιές. Στο εργαστήρι ένα κοινό καλλιτεχνικό πλαίσιο οδήγησε στις προτάσεις για τον χώρο και τα έργα που τον δημιούργησαν. Με παρόμοιο τρόπο, το σενάριο και οι διάλογοι αναπτύχθηκαν συνεργατικά σε εργαστήρια με ηθοποιούς, οι οποίοι αναπαριστούν τη συνάντηση στο τραπεζικό υποκατάστημα για τους σκοπούς του ταινίας. Συνάμα, η επιλογή ανταποκριθέντων ιχνηλατεί προσωπικές διασυνδέσεις, φιλίες και πραγματογνωμοσύνη σε πολυάριθμες κοινότητες.

Στη συνέχεια το πρότζεκτ θα μεταφερθεί στη Βηρυτό στο Beirut Art Center και ανοίγει τον διάλογο σε συνεργασία με ομάδα ντόπιων καλλιτεχνών που ανταποκρίνονται στο θέμα σε συνάρτηση με τα διάφορα κινήματα που ενεργοποιήθηκαν στη χώρα από το 2019 κι έπειτα με αφορμή την οικονομική κρίση στη χώρα. Το φθινόπωρο του 2022 θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του The Broken Pitcher στο GFZK της Λειψίας, ενώ θα ακολουθήσουν παρουσιάσεις στο HKW του Βερολίνου, στο Lehnbackhaus του Μονάχου, στο Taxipalais Innsbruck και στο Casco Utrecht.



Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή, 6 Μαΐου 2022, 18:30, Θκιό Ππαλιές, με ζωντανή περφόρμανς από τον Παναγιώτη Μηνά, 20:00

Διάρκεια έκθεσης: 6 – 27 Μαΐου 2022
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: Τετάρτη – Παρασκευή, 17:00-20:00 (Η ταινία θα προβάλλεται στις Θκιό Ππαλιές κάθε Τετάρτη στις 20:00)

Πρόγραμμα Προβολών:

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2022, 20:00
Πλατεία Καϊμακλίου, Λευκωσία
https://goo.gl/maps/WrpWi9FVcZwCDUF97

Σάββατο, 14 Μαΐου 2022, 20:00
Πάρκινγκ πίσω από Ριάλτο, Λεμεσός
https://goo.gl/maps/j4sXi1cUi1sgy8JD7

Κυριακή, 15 Μαΐου 2022, 18:30
Ανδρολύκου, Πάφος
https://goo.gl/maps/LtfFRLc44QLusacF6

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2022, 18:30
Magusa Kale Pasajı, Αμμόχωστος
https://goo.gl/maps/DWnH2yHJeYKgsDFJ8

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2022, 20:00
Πάρκο Παύλου Λιασίδη, Λάρνακα
https://goo.gl/maps/z7mZSpHU3wwRZ8ch8

Παρασκευή, 27 Μαΐου 2022, 20:00
Θκιό Ππαλιές, Λευκωσία
https://goo.gl/maps/jC8myiN2AXBeUErn6

Καλλιτέχνες: Ραΐσσα Αγγελή, Peter Eramian, Στέλιος Καλλινίκου, Ορέστης Λαζούρας, Faysal Mroueh, Νάγια Σάββα, Μαρία Τουμάζου, Emiddio Vasquez

Ηθοποιοί: Σοφία Καλλή, Μυρτώ Κουγιάλη, Κώστας Σιλβέστρος, Άννα Γιαγκιώζη, Πολυξένη Σάββα, Μάριος Κωνσταντίνου, Φοίβος Παπακώστας

Ανταποκριθέντες: Χρίστος Πουτζιουρής, Ruth Keshishian, Ανδρέας Βύρας, Mertkan Hamit, Lucile Desamory, Nicholas Bußmann, Δρ Μαργαρίτα Τσώμου, Mourad Ayyach, Alice Creischer, Μάγια Αθάνατου, Ανδρέας Κύρλαππος, Andrej Holm, Justin Lieberman, Nizar Ghanem, Heike Geißler, Dina Abou Zour, Μιχαλάκης Ιωάννου, Μιχάλης Σαρρής, PAH Barcelona: Delia Ccerare Paniora & Santi Mas de Xaxàs Faus, Sanabel Abdelrahman

Σκηνοθεσία: Natascha Sadr Haghighian, Μαρίνα Χριστοδουλίδου
Παραγωγός: Peter Eramian
Διευθυντής φωτογραφίας: Ορέστης Λάμπρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Καίτη Παπαδήμα
Σεναριογραφία: Natascha Sadr Haghighian, Καίτη Παπαδήμα, Μαρίνα Χριστοδουλίδου
Σκηνοθεσία ερμηνείας διαλόγου: Αθηνά Κάσιου
Σκηνοθεσία ερμηνείας κίνησης: Δημήτρης Χειμώνας
Σχεδιασμός πλατό: Rumen Tropchev, Peter Eramian, Natascha Sadr Haghighian, Μαρίνα Χριστοδουλίδου
Μουσική: Παναγιώτης Μηνά, Pyrgatory Studios
Σχεδιασμός: Studio Nikos Stephou
Διαχείριση παραγωγής: Δημήτρης Ταλιώτης
Συντονισμός: Ιουλίτα Τουμαζή

Επικοινωνία:
99256343 / 97701010
info@thkioppalies.org
https://thkioppalies.org/
https://www.instagram.com/2ppalies/

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας parathyro.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
ProtoType 2 Art & Design Conference

ProtoType 2 Art & Design Conference

ProtoType 2 Art & Design Conference

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

Insistent Geographies | Το Koraï παρουσιάζει έργα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών του

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

«Raw Materials» | Ατομική έκθεση του Νίκου Μόσχου στην Stand in Line

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας

Κάνθος – Στο Μεταίχμιο της Ιστορίας