Ακτιβιστές για το κλίμα κολλήθηκαν σε αριστούργημα του Μποτιτσέλι στην Ιταλία

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 26.7.2022
Αξιωματούχοι της Gallerie degli Uffizi στη Φλωρεντία λένε ότι ο πίνακας του 15ου αιώνα δεν υπέστη ζημιά χάρη στο προστατευτικό γυάλινο κάλυμμα

Ένας από τους πιο διάσημους πίνακες στην Gallerie degli Uffizi στη Φλωρεντία, η Primavera του Sandro Botticelli (γύρω στο 1480), έμεινε άθικτος όταν ακτιβιστές για το κλίμα κόλλησαν τα χέρια τους στο αριστούργημα, λένε οι υπεύθυνοι της γκαλερί. Η διαμαρτυρία στις 22 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε από έναν άνδρα και δύο γυναίκες της ομάδας ακτιβιστών για το κλίμα Ultima Generazione (Τελευταία Γενιά). Και οι τρεις απομακρύνθηκαν από φρουρούς ασφαλείας, αν και δεν είναι σαφές εάν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες στους διαδηλωτές.

Ένας εκπρόσωπος της γκαλερί λέει ότι οι διαδηλωτές κολλήθηκαν στο γυαλί που κάλυπτε το έργο, το οποίο χρειάστηκε 20 λεπτά για να καθαριστεί μετά το περιστατικό. «Αν δεν υπήρχε το ειδικό γυαλί προστασίας -κάτι που η διοίκηση του μουσείου έβαλε σε εφαρμογή με όλα τα μεγάλα αριστουργήματα πριν από μερικά χρόνια- τότε το έργο θα είχε υποστεί μεγάλη ζημιά». Οι διαδηλωτές άνοιξαν επίσης ένα πανό που έγραφε: «Τελευταία γενιά: Όχι φυσικό αέριο, όχι άνθρακας».

4280704704947666 Screenshot 2022-07-26 at 12.17.19 PM

Σε μια διαδικτυακή δήλωση, εκπρόσωποι της Ultima Generazione αναφέρουν ότι δεν υπήρχε κίνδυνος για το περίφημο έργο του Μποτιτσέλι. «Συμβουλευτήκαμε συντηρητές που μας συμβούλεψαν να χρησιμοποιήσουμε μια κόλλα κατάλληλη για γυαλί και κουφώματα», λένε. Εν τω μεταξύ, η ομάδα λέει ότι οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο πρέπει "να σταματήσουν αμέσως το άνοιγμα εκ νέου εγκαταστάσεων άνθρακα και να σταματήσουν τυχόν νέα έργα εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου".

«Με τον ίδιο τρόπο που υπερασπιζόμαστε την καλλιτεχνική μας κληρονομιά, θα πρέπει να είμαστε αφοσιωμένοι στη φροντίδα και την προστασία του πλανήτη που μοιραζόμαστε με τον υπόλοιπο κόσμο», προσθέτουν. Η δήλωση τύπου έχει τον τίτλο «Δράσεις στα μουσεία: ας ξεκινήσουμε με τους Ουφίτσι», υπονοώντας ότι άλλες εκστρατείες ακτιβιστών σε ιταλικά ιδρύματα ενδέχεται να είναι επικείμενες.

Η διαμαρτυρία ακολουθεί μια σειρά από παρόμοιες ενέργειες στο Ηνωμένο Βασίλειο σε μεγάλα μουσεία και γκαλερί. Νωρίτερα αυτό το μήνα, περιβαλλοντικοί ακτιβιστές από την ομάδα Just Stop Oil κολλήθηκαν στον περίφημο πίνακα του αστυφύλακα The Hay Wain (1821) στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Στο στόχαστρο βρέθηκαν επίσης η Πινακοθήκη και Μουσείο Τέχνης Kelvingrove στη Γλασκώβη, η Πινακοθήκη του Μάντσεστερ και η Βασιλική Ακαδημία Τεχνών στο Λονδίνο.

Η Primavera απεικονίζει εννέα φιγούρες από την κλασική μυθολογία συγκεντρωμένες σε έναν πορτοκαλεώνα, συμπεριλαμβανομένης της θεάς του έρωτα και της ομορφιάς, Αφροδίτη, και ενός Έρως με δεμένα μάτια, που εκτοξεύει το βέλος του. «Παρόλο που το περίπλοκο νόημα της σύνθεσης παραμένει μυστήριο, ο πίνακας είναι μια γιορτή αγάπης, ειρήνης και ευημερίας», αναφέρει μια δήλωση στον ιστότοπο Gallerie degli Uffizi.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πιστοποιητικό Αναγνώρισης στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας επέδωσε το Υφυπουργείο Πολιτισμού

Πιστοποιητικό Αναγνώρισης στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας επέδωσε το Υφυπουργείο Πολιτισμού

Πιστοποιητικό Αναγνώρισης στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας επέδωσε το Υφυπουργείο Πολιτισμού

Έκθεση του Ανδρέα Καρούσιου στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση του Ανδρέα Καρούσιου στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση του Ανδρέα Καρούσιου στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia