Ο Ρώσος φρουρός που ζωγράφισε μάτια σε πίνακα 1 εκατομμυρίου δολαρίων καταδικάστηκε

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 30.8.2022
Ο Αλεξαντρ Βασίλιεφ είχε χρησιμοποιήσει ένα στυλό για να προσθέσει μάτια στις φιγούρες σε έναν πίνακα της avant-garde καλλιτέχνη Άννα Λεπόρσκαγια

Το ειρηνοδικείο στο Γεκατερίνμπουργκ της Ρωσίας αποφάσισε στις 29 Αυγούστου ότι ένας φύλακας στο κέντρο Γέλτσιν της πόλης, ο οποίος ζωγράφισε μάτια σε έναν πίνακα της avant-garde καλλιτέχνιδας Άννα Λεπόρσκαγια τον περασμένο Δεκέμβριο, είναι ένοχος για βανδαλισμό και πρέπει να εκτίσει 180 ώρες. υποχρεωτική εργασία» και υποβολή σε «ψυχιατρική αξιολόγηση».

Η Κρατική Πινακοθήκη Τρετιακόφ της Μόσχας, η οποία είχε δανείσει τον πίνακα, αξίας 75 εκατομμυρίων ρούβλιων (1,2 εκατομμυρίων δολαρίων), στο Κέντρο Γέλτσιν, αρνήθηκε να υποβάλει αίτηση για την απόσυρση των κατηγοριών κατά του φύλακα, του 64χρονου Αλεξάντρ Βασίλιεφ, παρά την βασανισμένη ζωή του ως βετεράνος του πολέμου στο Αφγανιστάν και στην Τσετσενία, τον θάνατο της γυναίκας του και τη δολοφονία του γιου του.

Σε επιστολή νωρίτερα αυτόν τον μήνα προς τον δικηγόρο του Βασίλιεφ, Αλεσκέι Μπουσμάκοφ, την οποία δημοσίευσε στη σελίδα του στο Facebook στις 15 Αυγούστου, η Ζελφίρα Τρεγκούλοβα, η γενική διευθύντρια της Γκαλερί Τρετιακόφ, έγραψε ότι «λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες της ποινικής υπόθεσης, τη ζημιά που επιβλήθηκε στον πίνακα Τρεις Φιγούρες» και «το υψηλό επίπεδο της προσοχής του κοινού σε σχέση με το περιστατικό», το μουσείο σκέφτηκε να κλείσει την υπόθεση «μέσω συμφιλίωσης» αλλά τελικά αποφάσισε ότι «δεν θεωρεί ότι είναι δυνατό να λάβει μια τέτοια προσφυγή στον εισαγγελέα».

Σε μια ακρόαση στις 19 Αυγούστου, ο Μπουσμάκοφ είπε ότι ο Βασίλιεφ είχε ζητήσει συγχώρεση από την Τρετιακόφ, το Κέντρο Γέλτσιν και το κράτος, σύμφωνα με το It’s My City, ένα έντυπο του Γεκατερίνμπουργκ. Το κόστος των 250.000 ρουβλίων (4.100 $) για την αποκατάσταση του πίνακα καλύφθηκε από την ασφάλεια.

«Και τώρα τι; Να εκτελεστεί; Να γίνει δημόσιο μαστίγωμα;», ρώτησε ο Μπουσμάκοφ σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Όπως τα περισσότερα πράγματα στη Ρωσία σήμερα, η υπόθεση έχει πάρει πολιτική χροιά. Το Κέντρο Γέλτσιν δέχεται επίθεση εδώ και χρόνια από τον Ρώσο εθνικιστή βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη Νικίτα Μιχάλοφ, ο οποίος λέει ότι το κέντρο είναι προπύργιο του αντιρωσικού, φιλοδυτικού φιλελευθερισμού και πρέπει να κλείσει. Το αμερικανικού τύπου προεδρικό κέντρο και το συνεργαζόμενο μουσείο τέχνης όπου παρουσιάστηκε ο πίνακας της Λεπόρσκαγια ιδρύθηκε το 2015 για να τιμήσει τη μνήμη του Μπόρις Γέλτσιν, του πρώτου μετασοβιετικού προέδρου της Ρωσίας, ο οποίος ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα στο Γεκατερίνμπουργκ. Πέθανε το 2007 αφού επέλεξε τον Βλαντιμίρ Πούτιν ως διάδοχό του.

Τον Ιούνιο, ο Μιχάλκοφ είπε στο δημοφιλές κανάλι του στο YouTube ότι το Κέντρο Γέλτσιν πρέπει να κηρυχθεί «ξένος πράκτορας», μια κατασταλτική ετικέτα που χρησιμοποιείται συχνά από το υπουργείο Δικαιοσύνης της Ρωσίας για να περιορίσει την ελευθερία του λόγου.

Το κέντρο παρακολουθείται τώρα ακόμη πιο στενά μετά τη σύλληψη του Γεβγκένι Ρόιζμαν την περασμένη εβδομάδα στο Γεκατερίνμπουργκ, ενός δημοφιλούς πολιτικού της αντιπολίτευσης που ήταν προηγουμένως δήμαρχος της πόλης και ίδρυσε εκεί το πρώτο ιδιωτικό μουσείο εικόνων της Ρωσίας το 1999. Συνελήφθη επειδή μίλησε ανοιχτά κατά την εισβολή στην Ουκρανία. Ένας δικαστής άφησε ελεύθερο τον Ρόιζμαν για να περιμένει την προκαταρκτική του περίοδο στο σπίτι, με ορισμένους περιορισμούς στις επικοινωνίες και τις μετακινήσεις, μια δραματικά φιλελεύθερη κίνηση στη σημερινή Ρωσία που φαινόταν να αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες του Κρεμλίνου για το Αικατερίνμπουργκ ως πιθανό κέντρο διαμαρτυρίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης