Σκίτσο που θεωρήθηκε «κακή απομίμηση» του Ρέμπραντ αποδείχθηκε γνήσιο

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 4.11.2022
Ειδικοί τέχνης στις Κάτω Χώρες ανακάλυψαν ένα σκίτσο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου Ρέμπραντ, το οποίο έμεινε για έναν αιώνα σε μια ξεχασμένη γωνιά ενός μουσείου γιατί θεωρήθηκε απομίμηση.

Το ελαιοσκίτσο "Η ύψωση του σταυρού" της δεκαετίας του 1640 θεωρούνταν εδώ και καιρό ότι ήταν έργο ενός οπαδού του δασκάλου του 17ου αιώνα, γνωστού για έργα όπως "Η νυχτερινή σκοπιά" και "Το μάθημα ανατομίας του Δρ Νικολάες Τουλπ".

Την Πέμπτη το μουσείο Bredius στη Χάγη, όπου το σκίτσο εκτίθεται από τότε που αγοράστηκε το 1921, αποκάλυψε, χάρη σε νέες επιστημονικές τεχνικές, ότι στην πραγματικότητα είναι ζωγραφισμένο από τον Ρέμπραντ.

«Η ποιότητα των λεπτομερειών είναι τόσο καλή που είμαι πεπεισμένη ότι πρόκειται για τον Ρέμπραντ», δήλωσε η Johanneke Verhave, η οποία αποκατέστησε το σκίτσο.

Μελέτησε το έργο τέχνης μαζί με τον Jeroen Giltaij, πρώην επικεφαλής επιμελητή παλαιών πινάκων στο μουσείο Boijmans Van Beuningen του Ρότερνταμ, ο οποίος το «ανακάλυψε» για πρώτη φορά ενώ έκανε έρευνα για ένα βιβλίο σχετικά με τον Ρέμπραντ πριν από περίπου ένα χρόνο.

«Κοίταζα αυτό το έργο ξανά και ξανά. Στις πινελιές του πινέλου. Είναι πανέξυπνες», δήλωσε ο Giltaij στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Μερικές μόνο ευρείες πινελιές» τον έπεισαν ότι το σκίτσο ήταν πράγματι το γνήσιο προϊόν, είπε.

Το έργο τέχνης αγοράστηκε για πρώτη φορά από τον αρχικό επιμελητή του μουσείου, τον Abraham Bredius, το 1921. Και αυτός ήταν πεπεισμένος ότι το σκίτσο ήταν αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ. Αλλά με την πάροδο των ετών, οι ειδικοί της τέχνης το απέρριψαν ως «κακή απομίμηση».

Ο Giltaij εξέτασε εκ νέου το σκίτσο για το Big Book of Rembrandt Paintings, το οποίο περιλαμβάνει και τα 684 έργα του Ολλανδού δασκάλου.

«Όταν το κοίταζα, σκέφτηκα ότι ο Μπρέντιους είχε δίκιο. Νομίζω ότι πρόκειται πράγματι για έναν Ρέμπραντ», δήλωσε.

Ένα από τα κύρια επιχειρήματα των ειδικών της τέχνης για το ότι το σκίτσο είναι απομίμηση ήταν η φαινομενική έλλειψη λεπτομέρειας στις πινελιές.

«Πρέπει να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα σκίτσο με λάδι. Ο Ρέμπραντ είναι συνήθως πολύ ακριβής και εκλεπτυσμένος, αλλά αυτό είναι πολύ πρόχειρο», δήλωσε ο Giltaij. «Ο λόγος είναι ότι το σκίτσο με λάδι είναι ένα προπαρασκευαστικό σκίτσο για έναν άλλο πίνακα. Θέλει να δείξει τη σύνθεση, μια πρόχειρη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ο πραγματικός πίνακας», είπε.

ΠΗΓΗ: athensvoice.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Έκθεση Κεραμικής στο The Clay Collective

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Oμαδική έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Marginalia

Εικαστική performance στις Αποθήκες Παπαδάκη

Εικαστική performance στις Αποθήκες Παπαδάκη

Εικαστική performance στις Αποθήκες Παπαδάκη

Εκτύπωση του Γουόρχολ με τη βασίλισσα Ελισάβετ Β

Εκτύπωση του Γουόρχολ με τη βασίλισσα Ελισάβετ Β' πωλείται για 855.000 δολάρια, σημειώνοντας ρεκόρ δημοπρασίας

Εκτύπωση του Γουόρχολ με τη βασίλισσα Ελισάβετ Β' πωλείται για 855.000 δολάρια, σημειώνοντας ρεκόρ δημοπρασίας