Η ασφάλεια του μουσείου στο Όσλο απέτρεψε την προσπάθεια ακτιβιστών να κολλήσουν τους εαυτούς τους στο έργο "The Scream"

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 14.11.2022
Μια δήλωση του ICOM προτρέπει τους ακτιβιστές να δουν τα μουσεία ως "συμμάχους" και όχι ως εχθρούς που αντιμετωπίζουν την κοινή απειλή της κλιματικής αλλαγής.

Καθώς οι ακτιβιστές στοχεύουν ολοένα και περισσότερο σε έργα τέχνης για να τραβήξουν την προσοχή στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα, τα μουσεία έχουν αρχίσει να ενισχύουν τα μέτρα ασφαλείας τους για την προστασία των συλλογών τους.

Σήμερα το πρωί, η ασφάλεια του Εθνικού Μουσείου της Νορβηγίας στο Όσλο επενέβη όταν δύο γυναίκες προσπάθησαν να κολλήσουν τον εαυτό τους στο έργο του Έντβαρτ Μουνκ "The Scream" (1893). Συνελήφθησαν από την αστυνομία μαζί με ένα τρίτο άτομο που βιντεοσκοπούσε το γεγονός.

Η ομάδα προερχόταν από τη Φινλανδία, τη Γερμανία και τη Δανία. Συνδέονται με τη νορβηγική ακτιβιστική ομάδα "Stopp oljeletinga" (Stop Oil Exploration), η οποία απαιτεί από την κυβέρνηση να κηρύξει την άμεση παύση των πετρελαϊκών ερευνών στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα, καθώς και να παρουσιάσει ένα σχέδιο για τη δίκαιη προσαρμογή των σημερινών εργαζομένων στο πετρέλαιο στο αυριανό μέλλον. Η Νορβηγία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου στον κόσμο.

Ο πίνακας δεν έπαθε τίποτα, αν και έμειναν κάποια υπολείμματα κόλλας στο προστατευτικό γυαλί. Στη συνέχεια η αίθουσα εκκενώθηκε και έκλεισε για το κοινό.

Ορισμένα από τα πιο διάσημα αριστουργήματα του κόσμου έχουν πλέον μπει στο στόχαστρο ακτιβιστών, όπως το 'Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι' του Βερμέερ και 'Tα ηλιοτρόπια' του Βαν Γκογκ.

Τα μουσεία έχουν αυξήσει τις προσπάθειες ασφαλείας ως απάντηση στη συχνότητα των επιθέσεων. Αρκετοί ειδικοί σε θέματα ασφάλειας μουσείων μίλησαν στο Artnet News σχετικά με τα μέτρα που μπορούν να λάβουν τα πολιτιστικά ιδρύματα για να αμυνθούν από τέτοιου είδους επιθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης της ασφάλειας για το τι πρέπει να προσέχουν, καθώς και του να ζητούν από τους επισκέπτες να αποθηκεύουν όλα τα μπουφάν και τις τσάντες σε θυρίδες. Μια παρόμοια παρέμβαση συνέβη στο Musée d'Orsay στο Παρίσι στις 27 Οκτωβρίου, αλλά η ασφάλεια μπόρεσε να σταματήσει μια γυναίκα από το Just Stop Oil να ρίξει σούπα πάνω σε ένα άγνωστο έργο.

Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) εξέδωσε νέα δήλωση σχετικά με τις διαμαρτυρίες αυτές. Τονίζεται "ο ρόλος των μουσείων ως βασικών παραγόντων στην έναρξη και υποστήριξη της δράσης για το κλίμα στις κοινότητές τους" μέσω της εκπαίδευσης, της προβολής και των ειδικών εκθέσεων.

"Για να επιτευχθεί το πλήρες μετασχηματιστικό δυναμικό που έχουν τα μουσεία για τη βιώσιμη ανάπτυξη, το ICOM επιθυμεί τα μουσεία να θεωρηθούν σύμμαχοι στην αντιμετώπιση της κοινής απειλής της κλιματικής αλλαγής", αναφέρει η δήλωση.

"Το ICOM επαναλαμβάνει ότι όλα τα μουσεία, ως αξιόπιστα ιδρύματα, έχουν ρόλο να διαδραματίσουν στη διαμόρφωση και τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος. Η κοινωνία των πολιτών είναι βασικός παράγοντας στη δράση για το κλίμα: από ΜΚΟ, δίκτυα και ακτιβιστές μέχρι πολιτιστικά ιδρύματα και μουσεία. Πρέπει να βάλουμε πλάτη για τον πλανήτη μας συλλογικά και ενωμένοι, γιατί δεν υπάρχει λύση για το κλίμα χωρίς να μεταμορφώσουμε τον κόσμο μας".

ΠΗΓΗ:artnet.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ένας (φωτογραφικός) περίπατος στην παλιά Λευκωσία

Ένας (φωτογραφικός) περίπατος στην παλιά Λευκωσία

Ένας (φωτογραφικός) περίπατος στην παλιά Λευκωσία

«Το Παρίσι που Αγαπώ» της Χριστίνας Δράκου

«Το Παρίσι που Αγαπώ» της Χριστίνας Δράκου

«Το Παρίσι που Αγαπώ» της Χριστίνας Δράκου

Oμαδική έκθεση με μικρά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικών και κοσμημάτων στην Γκαλερί Γκλόρια

Oμαδική έκθεση με μικρά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικών και κοσμημάτων στην Γκαλερί Γκλόρια

Oμαδική έκθεση με μικρά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικών και κοσμημάτων στην Γκαλερί Γκλόρια

Έκθεση του street artist TWENTY THREE

Έκθεση του street artist TWENTY THREE

Έκθεση του street artist TWENTY THREE