Καλλιτέχνες της έκθεσης «The Covid Years» στην Παλιά Ηλεκτρική μιλούν για τα έργα τους

ΠΑΡΑΘΥΡΟ Δημοσιεύθηκε 16.11.2022

Καλλιτέχνες που ζουν και δημιουργούν στην Πάφο και που συμμετέχουν στην έκθεση «The Covid Years» που είναι ανοικτή για το κοινό στην Παλιά Ηλεκτρική μιλούν για την πανδημία αλλά και την καλλιτεχνική τους δράση την εποχή αυτή.

Η Miriam Mc Connon, διοργανώτρια της έκθεσης σε συνεργασία με το Πετρίδειο Ίδρυμα, ανέφερε πως η πρόσφατη δουλειά της αποτελεί μια εναλλακτική διαδικασία πένθους, εκτίθεται σε σχέδιο μεγάλης κλίμακας, καθώς μια νεκρική πομπή απεικονίζεται από ενδύματα με σκούρα ρούχα με τις μορφές τους παραμορφωμένες από τη θλίψη.

Σε σχέση με την πρόσφατη δουλειά της η κ. Mc Connon τόνισε πως ασχολείται με ζητήματα που αφορούν τον εκτοπισμό και την ελευθερία κινήσεων, ενώ χρησιμοποιεί οικιακά αντικείμενα, για να αναφερθεί στις προσωπικές ιστορίες εκτοπισμένων ατόμων, καθιστώντας ορατό τον ανθρώπινο αγώνα για ασφάλεια μετά από σύγκρουση.

Η εικαστικός Michele Ansermet Papadopoulos αναφερόμενη στο έργο της Lady with Pangolin είπε πως αυτό δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2020. Στον πίνακα της, πρόσθεσε, εξέφρασε την απογοήτευση της για τον περιορισμό στην κίνηση της, την ελευθερία της, αλλά ταυτόχρονα ακολουθούσε τους κανόνες της Covid.

Η Karren Betts παρουσίασε το έργο A Time And A Place που είναι δημιουργημένο από ένα μπλοκ ασβεστόλιθου. Όπως είπε, σκαλίστηκε σε ένα λατομείο στο Isle of Portland στο Ηνωμένο Βασίλειο για την ακτογραμμή του Jurassic. Σύμφωνα με την ίδια το έργο κρατά μια πολύ ιδιαίτερη ανάμνηση της σχέσης της με την δουλειά με την πέτρα.

Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, ο οποίος συμμετέχει επίσης στην έκθεση, ανέφερε πως η πανδημία του κορωνοϊού έχει αλλάξει τα πάντα στο πέρασμα της, τα μέτρα προφύλαξης, τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα περιορισμένα ωράρια εξόδου είχαν ως αποτέλεσμα την κρίση στις ανθρώπινες σχέσεις.

Μιλώντας για την δουλειά της η εικαστικός Φωτεινή Χριστοδούλου ανέφερε πως η δουλειά της εμπνέεται από την προσπάθεια της να απεικονίσει τα μητρικά συναισθήματα την περίοδο του κορωνοϊού. Η ανησυχία του να είμαι καλή μαμά, συνέχισε, «ο φόβος του λάθους και κυρίως το άγχος της ασθένειας και η απομόνωση της Covid».

Ο Πάρης Χριστοδούλου στο τρίπτυχο που παρουσίασε στην έκθεση Series αντλεί, ανέφερε, από έργα κοινωνικής επιστημονικής φαντασίας και υπαρξιακής λογοτεχνίας για να δημιουργήσει τρεις μυθοπλαστικές αφηγήσεις που λειτουργούν ως αλληγορίες για πραγματικές καταστάσεις που συνέβησαν κατά την περίοδο της πανδημίας στην Κύπρο.

Οι εικαστικοί Μαριάννα Κωνσταντή και Zohar Barak σημείωσαν πως το έργο τους Fossils αποτελεί ημερολόγιο και ταξίδι του ανθρώπινου σώματος, όπως είπαν, καθώς αναγνωρίζουν την ύπαρξη του. Σε μια εποχή που το άγγιγμα του είναι περιορισμένο, το υλικό σώμα, επικυρώνει τη φυσική του υπόσταση, ωθώντας την στο γύρω φυσικό και τεχνητό περιβάλλον για να αντλήσει αποτυπώματα επιβεβαίωσης και εκμαγεία του ενδιάμεσου χώρου.

Ο Αdi Daker είπε πως ο στόχος των δύο σχεδίων που παρουσιάζονται στην έκθεση και που δημιούργησε, ήταν να μάθει περισσότερα για την πόλη της Γουχάν στην Κίνα, και την αρχιτεκτονική της, αλλά και να κατανοήσει καλύτερα τη διάταξη και τις ποιότητες του περιβάλλοντος.

Παράθυρο ανοικτό, μακρινός ορίζοντας κάλεσμα για στοχασμό, ονειροπόληση και νοσταλγία είναι το έργο του εικαστικού Αριστοτέλη Δημητρίου. Μερικά παράθυρα, ανέφερε, μέσα από τα έργα που δημιούργησε, καδράρουν μια υπέροχη θέα, αλλά κρατούν έξω τον κόσμο και μερικά φέρνουν ένα εκτυφλωτικό φως ή την αλμύρα της θάλασσας και μια πρωινή αύρα.

Στον πρώτο όροφο της Παλιάς Ηλεκτρικής προβλήθηκε βίντεο που ετοίμασε ο Γιάννος Οικονόμου. Σ’ αυτό το βίντεο το μικρό κείμενο του Σάμιουελ Μπέκετ «Lessness» προβάλλεται σαν το λογοτεχνικό ανάλογο της μοντέρνας αφηρημένης τέχνης, χωρίς ιστορία, χαρακτήρα, ή τη σωματική παρουσία οποιασδήποτε ζωής – ακόμη και με τη μορφή της αφήγησης.

Στο μεταξύ η εικαστικός Κατερίνα Φουκαρά ανέφερε πως αυτό που ξεπηδάει μέσα από το έργο της είναι η μάσκα που καλύπτει και μεταμφιέζει το πρόσωπο μας και που μας μεταφέρει σε άλλες εποχές σε διαφορετικούς πολιτισμούς αλλά και σε χρονικές περιόδους με διαμόρφωση στην χρήση.

*Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή μέχρι 22 Νοεμβρίου 2022. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή 10:00-13:00, 15:00-18:00, Σάββατο 10:00-13:00

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

Ψαλιδιασμένοι στίχοι, σενάρια και μπομπίνες: Ντοκουμέντα από τη χουντική λογοκρισία στις τέχνες

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ. Το παιδί και το βουνό» στην Άλωνα

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης

Οι γάτες μπορούν να επισκέπτονται το Μουσείο της Σαγκάης